היום: ארסנל תנסה לנקום בצ'לסי בדרבי הגדול של לונדון

ג'ורג'ינו, אלכסנדר לקאזט
ג'ורג'ינו, אלכסנדר לקאזט | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

כחודש לאחר ההפסד הכואב באמירויות, ארטטה מעוניין לצאת מסטמפורד ברידג' עם הנקודות: "למדנו הרבה דברים מהמשחק האחרון מולם והשתפרנו". למפארד: "אין לי אשליות לגבי הקושי שיהיה". וגם: גווארדיולה מול וויילדר

(גודל טקסט)

לאחר המחזור ה-23 בליגה האנגלית, שהיה מלא בהפתעות ובמשחק ענק בין מוליכת הטבלה ליברפול ומנצ'סטר יונייטד, הפרמיירליג תחזור מחר (שלישי) עם שישה משחקים מרתקים, אשר יפגיש בפעם השנייה בתוך חודש את צ'לסי נגד ארסנל. בנוסף, מנצ'סטר סיטי תשחק אצל שפילד יונייטד הקשוחה.

צ'לסי – ארסנל (21:55, שידור ישיר בספורט2) 
הדרבי הגדול של לונדון יחזור מחר ובגדול, כשהבלוז יארחו את התותחנים בסטמפורד ברידג', כשרק לפני שלושה שבועות הם ביצעו מהפך גדול אצל האדומים וניצחו 1:2 מאוחר. מעבר למאבק הברור על כר הדשא, דור העתיד של המאמנים באנגליה – פרנק למפארד ומיקל ארטטה – ייפגשו פעם נוספת. "ארסנל קבוצה טובה ויש לה מאמן טוב" סיפר למפארד לקראת המשחק.

"אין לי אשליות וברור לי שמצפה לנו משחק קשה מאוד, כמו שהיה לפני כמה שבועות. בחצי השעה הראשונה מולם היינו חייבים לשמור על השער שלנו כי הם כמעט הציגו כדורגל מושלם. אני בהחלט רואה שינוי מאז שארטטה הגיע לשם". המנג'ר האנגלי עדכן שמרקוס אלונסו יחזור מהפציעה להתמודדות.


למפארד מול ארטטה. המאבק הגדול מהמגרש חוזר שוב לקווים (Ian Walton/Getty Images)

מנגד, המאמן ארטטה סיפר: "הרבה דברים קרו מאז המפגש הקודם מול צ'לסי ולמדתי מהם המון על הקבוצה שלי. הרבה דברים השתנו בארסנל וכולם על הצד החיובי. אני חושב שאני והצוות שלי הצלחנו לשנות את האווירה והאנרגיות במועדון, אבל בעיקר את מערכת היחסים שלנו עם האוהדים, וזו הייתה אחת המטרות העיקריות שלנו. אני מסכים שמבחינת תוצאות זה היה יכול להיות אחרת".

"צפיתי כבר כמה פעמים במשחק הקודם ובאופן ברור כשנפגשים בפעם השנייה בטווח כזה קצר צריך להסתכל שוב על הדברים ולבוחן מחדש את כל מה שאפשר לשפר" סיכם הספרדי. ארסנל תחסר את הקפטן והכוכב הגדול פייר-אמריק אובמיאנג, שימשיך לרצות את עונש ההרחקה שקיבל אחרי הכרטיס האדום שספג נגד קריסטל פאלאס. הבלם סוקרטיס עשוי להישאר מחוץ לסגל בעקבות מחלה. ריס לנסון, סיאד קולסינאץ, קיירן טירני וקאלום צ'יימברס פצועים.

שתי הקבוצות מגיעות למשחק אחרי שהשיגו תוצאות לא טובות. ארסנל איבדה יתרון בשני המשחקים האחרונים שלה וסיימה ב-1:1, וצ'לסי מנגד הפסידה אצל ניוקאסל משער בדקה ה-94 של המשחק. בששת מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות הכל שווה – שני ניצחונות לכל צד ושני משחקים שהסתיימו ללא הכרעה. היריבות הגדולות מלונדון נפגשו גם בגמר הליגה האירופית האחרון, אז צ'לסי רשמה ניצחון 1:4 נהדר וזכתה בתואר.


צ'לסי חגגה בגדול באצטדיון האמירויות לפני כחודש, הנקמה תחזור? (Shaun Botterill/Getty Images)

שפילד יונייטד – מנצ'סטר סיטי (21:20, שידור ישיר בספורט1) 
לאלופה מנצ'סטר סיטי מצפה משחק קשה מאוד אצל ה"הלהבים". הקבוצה של פפ גווארדיולה שמטה שתי נקודות רק במחזור האחרון נגד קריסטל פאלאס, ולמעשה אפשרה לליברפול לברוח לה עוד, כשהפער כרגע עומד על 16 נקודות בין המקומות הראשונים. "כן, המטרה שלנו והמוטיבציה שלנו כרגע היא לסיים במקום השני, ובעיקר להצליח בליגת האלופות, כמו גם בגביע ובגביע הליגה". אמר גווארדיולה והבהיר: "זה לא אומר שנקריב את העונה בליגה בשביל זה".

"אי אפשר להצליח בכל שאר המפעלים שלנו בלי שנשחק טוב בפרמיירליג. זה חייב להיות ביחד. אין דבר כזה שנהיה רעים ביום אחד ואז פתאום נהיה טובים". נראה שהצרות של המאמן הקטלוני בכל הקשור לחוליית ההגנה ימשיכו, כשהמגן בנז'מין מנדי נמצא בספק למשחק. הקבוצה של סטיב וויילדר מגיעה לשמחק כשהיא בעיצומה של עונה חזרה נהדרת בליגה טובה בעולם והיא במקום השביעי.

"הם מרשימים אותי מאוד. כשאומרים שאפשר להשתפר מצפייה בקבוצות אחרות מתכוונים לשפילד של סטיב. סבלנו מאוד נגדם במשחק בבית שלנו למרות שניצחנו. העבודה שהוא והצוות שלו עושים שם פשוט מדהימה ויש סיבה לזה שהם נמצאים במקום שהם נמצאים בו" סיכם גווארדיולה.


גווארדיולה מול וויילדר. "אפשר ללמוד המון מצפייה בשפילד שלו" (Michael Regan/Getty Images)

משחקים נוספים: אברטון – ניוקאסל (21:20, ישיר בספורט4), אסטון וילה – ווטפורד, בורנמות' – ברייטון, קריסטל פאלאס – סאות'המפטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי