בארה"ב טוענים: לא בטוח שב-NBA ירצו להמר על אבדיה בדראפט

דני אבדיה
דני אבדיה | עדי אבישי

על פי סקירה של האתר "בליצ'ר ריפורט", לכוכב מכבי ת"א יש יתרונות - הוורסטיליות והיכולת שהציג בנבחרת - אך הוא לא מספיק עקבי ולא לוקח מספיק זריקות בממוצע למשחק. האם קבוצות ירצו להסתכן לטובת הכישרון שלו?

(גודל טקסט)

לפני שהן מרגישות בטוחות לקחת פרוספקט בבחירת לוטרי, הנהלות ה-NBA יתמודדו לפחות עם שאלה אחת בנוגע ליכולת של השחקן לממש את הפוטנציאל. ב"בליצ'ר ריפורט" ניסו לשים את האצבע על סימן השאלה הבולט אצל כל אחד מהשחקנים שמועמדים להיבחר בצמרת הדראפט לפי התחזית האחרונה, ואחד מהשמות שנבדקו הוא כמובן זה של כוכב מכבי תל אביב דני אבדיה.

על פי האתר, השאלה לגבי אבדיה היא מה יכריע – היתרונות או החסרונות? כאשר הוא על הפרקט, את רוב הפוזשנים של מכבי ת"א הוא מבלה בעמידה על קשת השלוש או בחיתוכים. בהתחשב בהשתתפות השולית שלו בהתקפות, קשה להיות בטוחים האם להמר עליו בבחירה גבוהה.

הוא עדיין לא הצליח להביא לידי ביטוי את יכולת יצירת המצבים והקליעה שהציג באליפות אירופה עד גיל 20. קבוצות ייאלצו להעריך האם אבדיה יכול להפוך לסקורר שהוא היה בנבחרת ישראל או שמא הוא מיועד להיות "רול פלייר" כמו ביורוליג.

אבדיה במדי הנבחרת. יכול להפוך לאותו סקורר גם בליגה הטובה בעולם? (דני מרון)
אבדיה במדי הנבחרת. יכול להפוך לאותו סקורר גם בליגה הטובה בעולם? (דני מרון)

העיניים הבוחנות ב-NBA בוודאי יאהבו את הגודל (2.05) והוורסטיליות שלו, את זה שהוא יכול לשחק בשתי עמדות הפורוורד, להוביל כדור, לחדור, למסור ולקלוע מרחוק כשמסדרים לו מצב.

מאידך, עד כה הוא לא היה עקבי בקליעה לשלוש ומקו העונשין, גם כשחקן נוער. הוא לוקה בכוח מתפרץ ומתקשה "להתפתל", מה שמעלה סימני שאלה לגבי יכולתו ליצור לעצמו ריווח באחד על אחד, לסיים קרוב לטבעת או לייצר מצבים. ההתמקמות שלו והיכולת לעשות קצת מכל דבר, כולל הגנה, מצביעות על רף גבוה, סיכמו ב"בליצ'ר", אבל סקאוטים לא משוכנעים עד כמה התקרה שלו גבוהה והוא יתקשה להסיר את החששות לגביו כל עוד הוא לוקח 4.6 זריקות למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי