גווארדיולה: "הפער מליברפול גדול מדי, אנחנו צריכים לחשוב על המקום השני"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

אחרי ה-3:2 לוולבס, מאמן מנצ'סטר סיטי הודה כי קבוצתו לא יכולה להילחם על האליפות: "זה לא ריאלי לחשוב על המקום הראשון". סילבה: "לא הייתי אומר בלתי אפשרי, אבל קשה". באנגליה יודעים: המירוץ סגור

(גודל טקסט)

זהו זה: נדמה שהמירוץ לתואר סגור. מנצ'סטר סיטי החמיצה אתמול (שישי) הזדמנות לחזור למקום השני ולצמק מעט את הפער מליברפול ל-11 נק', אך שמטה יתרון 0:2 להפסד 3:2 בדקה ה-90 נגד וולבס, והמייטי רדס שמרו על פער של 13 נק' מלסטר שבמקום השני ו-14 נק' מסיטי שבמקום השלישי. אה, ולקלופ יש משחק חסר.

הכותרות בעיתונים האנגלים זהות הבוקר: "וולבס היממה את פפ", "קאמבק מדהים של הזאבים" וכמובן, "קלופ יכול לחייך" הן רק חלק מהקלישאות שנכתבו ברחבי הממלכה על הניצחון הענק של וולבס על 10 השחקנים של סיטי. ב"סקיי" נטען שעל החגיגות של הזאבים ועל ההתרסקות של התכולים העיבה שערוריית ה-VAR, כאשר למרות שסיטי נותרה בחיסרון מספרי בשלב מוקדם בעקבות ההרחקה של אדרסון באדום ישיר בדקה ה-12, הפנדל אותו החמיץ ראחים סטרלינג שהוענק מחדש לאחר שקונור קואדי נכנס לרחבה היה יכול להשפיע על התוצאה.

פפ גווארידולה רשם שפל היסטורי: לראשונה כמאמן בליגה בכירה, הקבוצה שלו החזיקה בכדור רק 37.8% מהזמן. המאמן שהיה ידוע בשליטה האבסלוטית ובשיטת ה"טיקי טאקה" לא הצליח להתמודד עם העקשנות של נונו אספיריטו. כזכור, וולבס גברו על סיטי גם בסיבוב הראשון, מה שקבע כי הם הקבוצה השנייה שמשיגה דאבל על חשבון פפ, אחרי צ'לסי ב-2016/17. זה גם היה הדאבל הראשון שלהם על סיטי מאז 99/00, אז שתי הקבוצות היו בליגת המשנה. הפעם האחרונה שזה קרה בליגה הבכירה היתה בעונת 60/61.

אדרסון מורחק. פפ נאלץ להוריד את אגוארו (Clive Mason/Getty Images)
אדרסון מורחק. פפ נאלץ להוריד את אגוארו (Clive Mason/Getty Images)

"הפער גדול מדי", הודה גווארדיולה בסיום המשחק, "זה לא ריאלי לחשוב על ליברפול. אנחנו חושבים על לסטר. יש לנו הזדמנות להחזיר את המקום השני. אני יודע מה עובר על הקבוצה אבל זה מה שאנחנו צריכים לחשוב עליו".

"אנחנו רגילים להיות בפסגה ועכשיו אנחנו רחוקים, אז אנחנו צריכים להסתכל למצב מבחינה מנטלית. יש עדיין 18 משחקים לשחק, ואנחנו חייבים להיות חזקים מנטלית כי יש לנו משחק נוסף בעוד 48 שעות".

יעברו להתרכז בגביע: "אנחנו לא יכולים להעדיף שום דבר כרגע, כי אז נאבד את המקום באירופה. נראה איך השחקנים ירגישו עד המשחק נגד שפילד ואחריו, ונראה מה נעשה".

שחקני וולבס חוגגים.
שחקני וולבס חוגגים. "האווירה היתה מדהימה" (Clive Mason/Getty Images)

ברנרדו סילבה הוסיף: "זה מצב ממש רע עבורנו. חצי ראשון מתסכל לעונה. אף אחד לא ציפה שנהיה כל כך רחוקים מליברפול בנקודה הזו של הליגה. אבל אנחנו חייבים להמשיך, אנחנו יודעים שלזכות באליפות יהיה מסובך. לא הייתי אומר בלתי אפשרי אבל קשה".

נונו אספיריטו, שעקף את טוטנהאם בדרך למקום החמישי עם ניצחון שני ברציפות, סיפר: "האווירה היתה מדהימה מההתחלה עד הסוף. זה היה לילה מאוד מרגש. לדעתי שיחקנו טוב. ניסינו, ניסינו, ניסינו. ספגנו בגלל טעויות שלנו, אבל המשכנו להאמין, המשכנו לנסות. כשאנחנו משחקים נגד קבוצות טובות, זה מה שאנחנו רוצים – לצמוח, להשתפר". וולבס תפגוש ביום ראשון את ליברפול ותנסה להפתיע גם את המוליכה, מה שאולי יעורר תקווה בקבוצות האחרות בצמרת.

כאמור, סיטי תנוח יומיים לפני שתארח את שפילד – עוד מכשול קשה. העולה החדשה לא הפסידה בארבעת המשחקים האחרונים שלה ומציגה עונה נהדרת, כשהיא מפסידה רק ארבעה משחקים ונלחמת על מקום באירופה איבוד נקודות שם עלול לעלות לגווארדיולה ביותר מהתרחקות נוספת מליברפול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי