ידו בכל: בארה"ב חשפו פרטים על הגדרת תפקידו של בלאט

דיוויד בלאט
דיוויד בלאט | Doug Pensinger/Getty Images

ב"ניו יורק פוסט" שפכו אור על הציפיות של הניקס מהישראלי, שמונה ליועץ המקצועי החדש מתוך רצון הנשיא "להציל את המשרה שלו": ישמש כסקאוט באירופה, יסייע בניתוח שחקנים ועשוי להיות מעורב בבחירת המאמן הבא

קבוצות: ניו יורק ניקס
(גודל טקסט)

דיוויד בלאט קיבל לפני שבוע מינוי יוקרתי ביותר כשהצטרף לצוות הניהול של ניו יורק ניקס, אך ההודעה מטעם המועדון השאירה לא מעט ערפל מעל הגדרת תפקידו כ"יועץ מקצועי". הבוקר (רביעי) חשפו ב"ניו יורק פוסט" מה בדיוק צפוי בלאט לעשות במועדון ולמה מצפה ממנו הנשיא סטיב מילס.

בניתוח נטען שמילס "הולך על חבל דק" ומנסה "להציל את המשרה שלו", לכן הוא מקיף את עצמו באנשים כמה שיותר מנוסים – מה שהופך את החלטתו לצרף את בלאט לחכמה בהחלט לדעתו של הכותב, שכן הישראלי "לא עשה כלום מלבד לנצח במהלך הקריירה".

על פי מקורות ב-NBA, הניקס מעוניינים לנצל את ניסיונו של בלאט, שאימן בטורקיה, רוסיה ויוון מלבד ישראל, למטרות סקאוטינג באירופה. ניו יורק צפויה להשתמש ביכולות של בלאט גם לניתוח שחקנים בקבוצה ולטענת הכותב, הקבוצה תקווה כי היועץ החדש שלה יעזור "לפענח את תעלומת פרנק ניליקינה", הרכז הצרפתי שסומן כפוטנציאל ענק כשנבחר על ידי הקבוצה במקום השמיני בדראפט 2017, אך לא הצליח לפרוץ מאז.


"לא עשה כלום בקריירה חוץ מלנצח". בלאט באולימפיאקוס (טוויטר)

כזכור, הניקס פיטרו בתחילת החודש את המאמן דיוויד פיזדייל בעקבות פתיחת עונה נוראית, ומינו את מייק מילר כמחליף שלו. ב"ניו יורק פוסט" הוסיפו כי במקרה שמילר לא ימשיך בתפקיד בעונה הבאה, כלל לא מן הנמנע שבלאט יהיה נוכח בראיונות למציאת המאמן הבא. עוד נכתב כי מילס חשב שיהיה נכון לצרף את הישראלי, כיוון שהעובדה שהוא פרש מאימון עקב מחלת הטרשת הנפוצה ממנה הוא סובל, מסירה את האיום שלו על עמדתו של מילר על הקווים.

טים שיי, ששימש בעבר כסקאוט של הניקס ושל שארלוט הורנטס באירופה, הרעיף שבחים על אקס מכבי תל אביב: "אני מת על דיוויד. הוא עדיין רוקי בתחום הניהול, אבל יש לו עין טובה לזיהוי כישרונות והוא יודע לבנות קבוצה מנצחת מהבסיס. הוא היה המאמן הטוב באירופה במשך זמן רב. כולם מכבדים אותו מאוד כאן ובכל במקום. אולי הוא יעזור לעשות סדר". בלאט צוטט בעצמו בכתבה ואמר: "אני מרגיש ממש בר מזל, ושמח מאוד להיות פה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי