זידאן החמיא לפפ: "הוא המאמן הטוב בעולם". קאסמירו ייעדר נגד בילבאו

זינדין זידאן
זינדין זידאן | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

המאמן נשאל על שמינית הגמר: "יהיה אתגר עצום נגד סיטי". ריאל רוצה לחזור לנצח לאחר שתי תוצאות תיקו, כשתפגוש את הבאסקים בברנבאו. הברזילאי מושעה, חאמס עשוי לשוב לסגל. אתלטיקו תתארח אצל בטיס

(גודל טקסט)

הקלאסיקו הגדול בין ברצלונה וריאל מדריד שהסתיים ללא הכרעה (0:0) כבר מאחורינו, סטטוס-קוו בצמרת הטבלה והליגה הספרדית תצא מחר (ראשון) לפגרת החורף בת השבועיים לאחר שיושלם המחזור ה-18. ביום ראשון ייערכו לא פחות מחמישה משחקים. האחרון שבהם (22:00) יהיה גם המרכזי כאשר ריאל מדריד תארח בסנטיאגו ברנבאו את אתלטיק בילבאו.


ריאל מדריד – אתלטיק בילבאו (22:00)
הבלאנקוס מגיעים למשחק לאחר שתי תוצאות תיקו רצופות – 1:1 דרמטי במאסטייה נגד ולנסיה ובעיקר 0:0 בקאמפ נואו נגד ברצלונה. מצד אחד, הקבוצה של זידאן לא הפסידה כבר 12 משחקים בכל המסגרות והיא נראית טוב, אך מצד שני קיימת תחושה של החמצה, בעיקר משום שלא זכתה בפנדלים להם הייתה ראויה ביום רביעי. הבלאנקוס לא יודעים אם יוכלו לצאת לפגרת החורף כמוליכי הטבלה אך מה שבטוח, הם ירצו להמשיך להשיג תוצאות טובות בבית. ריאל ניצחה בשישה משבעת משחקיה האחרונים בברנבאו וטרם הפסידה.

ריאל תצטרך להסתדר ללא אדן הזאר ומרסלו שטרם החלימו מפציעות וכמוהם גם לוקאס ואסקס, חאמס רודריגס חזר לאימונים מלאים ולגביו יש סימן שאלה. בתקשורת מניחים שבקבוצה ירצו לתת לו עוד זמן להתאושש אולם זידאן רמז שייתכן וישחק כבר מחר. כמו כן, קאסמירו שספג בקלאסיקו את הצהוב החמישי שלו – מושעה מהמשחק, ונראה שלפחות במשחק בית הבלאנקוס ישחקו התקפי יותר ויוותרו על מערך ארבעת הקשרים.

חאמס. יחזור לסגל לאחר היעדרות ארוכה? (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

זידאן אמר לקראת המשחק: "זה עוד משחק קשה, אנחנו פוגשים יריבה שמצליחה מאוד. הם עושים עונה פנומנלית, אבל התכוננו היטב, אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ואני בטוח שנעשה משחק טוב. ניתן את כל מה שיש לנו בידיעה שזה המשחק האחרון של השנה. אנחנו נלחמים עד הסוף, הכי חשוב זה לעבוד כל יום, אנחנו עושים את זה טוב מאוד בזמן האחרון". כנשאל על השיפור של קבוצתו ענה: "אני לא כאן כדי לשפוט מה קרה מאז איסטנבול. אנשים מדברים מבחוץ והם יכולים לתת את דעתם. אני אוהב את מה שאני עושה. יש לכל אחד אחריות בריאל מדריד. היינו צריכים להיות סבלניים. זה יוביל אותנו לעשות דברים טובים השנה".

על השופטים ומערכת ה-VAR: "בסופו של דבר השינוי הזה חשוב בכדורגל, הטכנולוגיה מהווה יתרון לכדורגל, אבל כמובן שהיא יכולה להשתפר. רוצים רוצים שזה יקרה ואני בטוח שזה מה שיהיה. בחיים כולם יכולים להיכשל ודברים כאלה קורים". כשנשאל על התלונה שהגיש המועדון בשל הפנדלים שאפילו לא נבדקו, אמר: "זה לא מה שמעניין אותי אלא המשחק מחר. זה נגמר. גם השחקנים לא עוסקים בזה".

על פפ גווארדיולה: "יהיה מיוחד לפגוש אותו, שיחקתי נגדו הרבה פעמים, כיבדתי אותו כיריב וכמובן שאני מכבד אותו גם כמאמן. אני חושב שהוא המאמן הכי טוב בעולם. הוא הראה את זה לאורך הקריירה שלו. יהיה מאתגר לפגוש את הקבוצה שלו".


איסקו. ריאל רוצה לחזור לנצח (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

כשנשאל האם ייאמן הרבה זמן אמר: "טוב, זה תלוי איך אני ארגיש. אני לא מאמן טיפוסי, אני שונה. הרבה דיברו כשעזבתי, אבל מה שמעניין אותי זה רק ההווה, היום. אני לא חושב שאאמן עד גיל 60 או 70. אני אוהב לאמן ואהבתי מאוד לשחק. אני אומר לשחקנים שלי ליהנות בכל רגע כי כשהכל נגמר זו הרגשה דפוקה ומבאסת".

 
בילבאו, מנגד, מגיעה למשחק בכושר קצת פחות טוב אחרי שני משחקים רצופים ללא ניצחון. "האריות" מדורגים במקום השביעי בטבלה, נקודה אחת מהליגה האירופית ושלוש מליגת האלופות. בילבאו מתהדרת במאזן בית מעולה אך ניצחה רק פעם אחת העונה מחוץ לאצטדיון הסאן ממס. האורחת, שניצחה 0:3 את אינטרסיטי באמצע השבוע, תחסר את אוסקר דה מרקוס שנותח בשל פציעה וכן את איקר מוניאין ואריץ אדוריס על אף שזה חזר להתאמן עם הקבוצה. החלוץ שכבש שער ענק במחזור הפתיחה נגד ברצלונה, צפוי לחזור לעניינים בתחילת ינואר. ראול גארסיה, מלך שערי הקבוצה עם חמישה כיבושים, ימשיך בחוד. בילבאו תנסה לנצח בברנבאו לראשונה מזה 15 שנה.

בטיס – אתלטיקו מדריד (17:00)
הקבוצה של דייגו סימאונה קטעה את הרצף השלילי שלה בליגה כשגברה 0:2 על אוססונה. אתלטיקו תשמח לצאת לפגרה כשהיא משתלטת על המקום הרביעי המוליך לליגת האלופות אך היא תיאלץ להסתדר ללא קוקה, אותו יחליף הקטור הררה. תומא למאר ימשיך ב-11. אתלטיקו ניצחה רק שניים משמונת משחקי הליגה שלה וכבשה שישה שערים בלבד.


סימאונה (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

סימאונה אמר: "אנחנו לא יכולים אנחנו צריכים להמשיך את השיפור. כדי לנצח מחר נצטרך להציג את הגרסה הטובה ביותר שלנו. בטיס עובדת טוב מאוד, היא משיגה תוצאות מעולות. נרצה לקחת את המשחק למקום בו יהיה לנו יתרון. לנצח לפני הפגרה? זה חשוב כמו כל משחק בלה ליגה. יש לה אצטדיון נהדר עם קהל תומך. נמשיך ללכת משחק אחר משחק".

המארחת מגיעה למשחק כשלא הצליחה לנצח אמנם במחזור האחרון וסיימה בתיקו 2:2 מאכזב נגד אספניול, הך הקבוצה של רובי בכושר מצוין והשיגה עשר נקודות מארבעת המחזורים האחרונים. וויליאם קרבאליו וחואנמי הפצועים ייעדרו.

 

במשחקים נוספים: לגאנס – אספניול (13:00), אוססונה – ריאל סוסיאדד (15:00), לבאנטה – סלטה ויגו (19:30)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי