רפואה: "השקט בצפון טוב לי לאחר מה שעברתי בהפועל ת"א"

קובי רפואה
קובי רפואה | סוכנות ג'יני

מאמן ק"ש מרוצה מהשיפור בקבוצתו: "חשוב שהביטחון חזר, לכל ספורטאי יש לחץ גם בלי קהל ותקשורת". על הכעס של לוזון: "זה יעבור לו. תרמתי רבות למכבי פ"ת, חינכו אותי תמיד לנצח". וגם: האם השחקנים פוחדים ממנו?

(גודל טקסט)

התחתית בליגת העל עדיין צמודה מאוד אבל קובי רפואה יכול להיות מרוצה. עירוני קריית שמונה חיברה שני ניצחונות רצופים, 0:1 על סקציה נס ציונה ו-1:2 על בני יהודה, ומתחילה להיראות כפי שהמאמן רוצה. הפרס הוא פער של שלוש נקודות מהאזור המסוכן. המאמן התראיין לתוכנית הספורט של רדיו 103FM ואמר שבהחלט קיים לחץ בק"ש אך השקט בצפון טוב לו אחרי מה שעבר בהפועל ת"א, התייחס להרכב הצעיר בו בחר וגם סיפר על הסיבה לניתוק מאבי לוזון. בנוסף הוא התייחס לרמת הליגה.

רפואה התייחס למומנטום של קבוצתו: "כמובן שאנחנו משתפרים משבוע לשבוע, אנחנו עובדים על דברים וזה בא לידי ביטוי. אני שמח שקודם כל הביטחון של השחקנים חזר וזה הכי חשוב במשחק כדורגל. אנחנו רוצים להמשיך קדימה אחרי שני ניצחונות רצופים. יישרנו קו אבל הפער הוא בסה"כ שלוש נקודות מהקו האדום".

על כך שאיזי שרצקי לקח צעד אחורה: "אני לא מסתכל על הדברים ככה. כביכול בעירוני ק"ש אין הרבה קהל אבל מי שחיי את הכדורגל ומי שאוהב את זה ומי בספורט תחרותי הוא תמיד נמצא בלחץ. זה לחץ טבעי ואף בריא. אנחנו חיים מהלחץ הזה. אני מקווה שנשתפר".

קובי רפואה. מרוצה מהניצחונות (מאור אלקסלסי)

הליגה: "אמרתי בתחילת העונה שיהיו 3-4 קבוצות טובות וכל השאר הן אותו דבר, מהמקום החמישי ועד האחרון כל תוצאה אפשרית. הליגה מאוד שווה, מי שתהיה במומנטום טוב ותשקיע יותר תהיה בפלייאוף העליון, ומי שלא יכול להגיע לקו האדום. זה מאוד נזיל. אתה יכול לעשות תיקו עם מכבי תל אביב כמו שסקציה נס ציונה עשתה ואז פתאום אתה תפסיד לקבוצה אחרת".

שפת הגוף שלו והאם השחקנים 'פוחדים' ממנו: "אולי זה היה נראה כלפי חוץ נגד מכבי נתניה שהייתי מיואש כי לא רגילים לראות אותי כך. היו דברים בסיסיים שמאוד אכזבו אותי, אותן הטעויות שחזר אבל לא הייתי מיואש. זה חלק מאיתנו המאמנים, אנחנו גם בני אדם שמביעים לעתים רגשות החוצה.  רק הגעתי לק"ש וטוב לי בק"ש וזה לא שייך לזה שניצחנו. אני מכיר את המקום ויודע שהעיר רחוקה ואין קהל ותקשורת אבל זה בסדר מבחינתי אבל השקט הזה טוב לי אחרי מה שעברתי בהפועל ת"א".

"כשאני רגוע אומרים שאני מיואש, כשאני קופץ על הקווים אומרים שהצעירים מפחדים ממני. חבר'ה, אף אחד לא מפחד ממני. הצעירים יתקדמו בהמשך כמו שהצעירים של הפועל תל אביב ומכבי פ"ת התקדמו. את מנור סולומון זרקתי מהאימון לא פעם ותראו איפה הוא".

בהפועל ת"א. "השקט בצפון טוב לי אחרי מה שעברתי שם" (אודי ציטיאט)

ההרכב הצעיר של ק"ש: "אם הייתה לי בעיה עם ההרכב לא הייתי בוחר בו. כשהגעתי לק"ש הייתי משוכנע שיש שינויים שעליי לעשות. אני עדיין לא מצאתי את האיזון ואני כל הזמן מחפש ומחפש ומנסה כל מיני דברים. מי שיהיה טוב באימונים הוא ישחק זה לא חשוב אם הוא שחקן צעיר או בוגר. כמובן שהשחקנים המובילים צריכים למשוך אותנו קדימה ובלעדיהם יהיה קשה מאוד. אני חושב שהזרים משכו את הצעירים הישראליים שלנו למעלה במשחק האחרון".

רמת הכדורגל בליגה: "הליגה לא איכותית בכלל, אין מה לעשות. כושר גופני לא שייך. כולם מתאמנים טוב אבל יש מרכיבים אחרים. יש 30 שחקנים שהגיעו מליגה לאומית לליגת העל וזה משפיע. הישראלים הטובים נמצאים בקבוצות הגדולות. בעבר היו שחקנים מעולים גם בקבוצות הקטנות. קבוצות חוסכות בכסף. אני פרשן ולא אומר את מה שאני חושב ומה שאני רואה".

ניתוק הקשר עם אבי לוזון: "עבדתי 20 שנה במועדון הן כשחקן והן כמאמן ובתפקידים כאלה ואחרים, עשיתי דברים כאלה ואחרים. כמובן שהוא כועס וזה טבעי וזו זכותו, לא אני הורדתי את הקבוצה הזו ליגה (הפועל תל אביב ניצחה את מכבי פ"ת 0:2 במחזור הסיום), אני מאמן שבא לנצח בכל משחק, ככה חינכו אותי וככה אני מחנך אחרים. מבחינתי אין כאן משהו אישי. מה ציפו ממני לעשות? אנחנו באים בכל משחק כדי לנצח ולא משנה אם גדלתי אצל היריבה, כל עניין האקסים ואקסיות זה לא רלוונטי, זה חלק מהתפקיד. אני מאמין שהכעס יעבור לו. בכל התקופה שלי במכבי פ"ת הרבה שחקנים שהיו תחת חסותי נמכרו והכניסו עשרות מליונים למועדון כמו טל בן חיים וסולומון".

אבי לוזון. "הכעס יעבור לו" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי