הפסד בכורה העונה ליובה, 3:1 ללאציו באולימפיקו

שחקני לאציו חוגגים
שחקני לאציו חוגגים | Marco Rosi/Getty Images

האלופה רצתה להעפיל לפסגה והתחילה נפלא עם שער של רונאלדו (25) אלא שפיליפה השווה לפני המחצית ומילינקוביץ'-סאביץ' קבע מהפך. קאייסדו חתם. קוואדארדו הורחק, שצ'סני הדף פנדל של אימובילה. רק 1:1 לנאפולי

(גודל טקסט)

לאחר התיקו בין אינטר לרומא, המחזור ה-15 בליגה האיטלקית נמשך הערב (שבת) עם שלושה משחקים נוספים, כשבמוקד הגיע הפסד הבכורה של יובנטוס שלא הצליחה לחזור לפסגת הטבלה כשהובילה ונכנעה 3:1 ללאציו באולימפיקו. אטאלנטה השיגה ניצחון 2:3 דרמטי על ורונה, ומנגד נאפולי המשיכה בכושר הקטסטרופלי שלה עם משחק ליגה שביעית ללא ניצחון והפעם רק 1:1 מול אודינזה. 

לאציו – יובנטוס 1:3
האלופה ידעה שלאחר איבוד הנקודות של אינטר אמש, ניצחון יקפיץ אותה לפסגה. ממול ניצבה לאציו החזקה שרשמה שישה ניצחונות ליגה רצופים, עם מלך שערי הליגה האיטלקית, צ'ירו אימובילה, אלא שבינתיים, אי אפשר להמר נגד יובנטוס שפתחה חזק.

בדקה ה-11 פאולו דיבאלה כמעט הבקיע מהקרן וכעבור שלוש דקות כריסטיאנו רונאלדו כידרר נהדר באגף והרים לרחבה אלא שפדריקו ברנרדסקי נגח החוצה. בדקה ה-25 הגיע השער. רונאלדו מסר לרודריגו בנטקור באגף ונכנס לרחבה, האורוגוואי העביר כדור רוחב והחלוץ כבש בקלות, 1:0 ליובה. אימובילה היה יכול להשוות אבל נגח לא טוב בדקה ה-35. כעבור שלוש דקות אימובילה השתלט על כדור ברחבה אחרי יציאה לא טובה של וויצ'ך שצ'סני ובעט חזק אלא ששחקן הגנה הציל שער בטוח. בדקה ה-41 אמרה צ'אן החליף את בנטקור הפצוע.



כריסטיאנו רונאלדו חוגג. שער היתרון לא הספיק (ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images)

בדקה ה-43 יובה כמעט עלתה ליתרון כפול. ברנרדסקי קיבל מסירת עומק נהדרת, עקף את השוער ומזווית לא פשוטה הרים לרחבה. כריסטיאנו בא בתנופה ונגח בעוצמה אך תומאס סטרקושה הצליח להדוף. כמאמר הקלישאה, כשלא כובשים – סופגים. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, לואיס אלברטו הרים לרחבה ולואיס פיליפה נגח בעוצמה לרשת, 1:1.



המשחק נרגע והתחמם שוב בדקה ה-69 כחואן קוואדראדו ספג כרטיס אדום לאחר מאבק מול מנואל לזארי. לאחר התערבות של ה-VAR. מאוריציו סארי נאלץ להגיב מייד והכניס את דנילו במקומו ברנרדסקי. בדקה ה-74 המהפך הושלם. לואיס אלברטו שלח כדור ארוך נפלא, סרג'י מילינקוביץ'-סאביץ' השתלט, הקים את מתייס דה ליכט ובעט בנגיעה לרשת, 1:2 ענק ללאציו.

יובה ממש קרסה. בדקה ה-77 שצ'סני גרם לפנדל וכולם היו בטוחים שצ'ירו אימובילה ינחית את המהלומה הסופית אלא שהשוער הפולני הדף את הפנדל והדף גם את הריבואנד בזינוק מדהים. סארי הכניס את גונסאלו היגוואין לעשר הדקות האחרונות במקום דיבאלה. יובה הפקירה את ההגנה בתוספת הזמן ושילמה על כך ביוקר כשפיליפה קאייסדו כבש את הריבאונד וכאן גם שצ'סני לא היה יכול להושיע, 1:3 ללאציו בסיום.


שחקני לאציו חוגגים קאמבק ענק (Marco Rosi/Getty Images)

אודינזה – נאפולי 1:1
הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי ממשיכה בקריסה עם משחק ליגה שביעי ברציפות ללא ניצחון. לאחר ההפסד הביתי 2:1 לבולוניה במחזור הקודם, חניכיו של אנצ'לוטי קיבלו משחק נוח כדי לחזור למסלול כשפגשו את אודניזה מהתחתית.


בדקה ה-32 המארחת עלתה ליתרון. סקו פופנה דהר בחופשיות במרכז השדה ושלח כדור עומק נפלא ל קווין לסגנה שכבש בקלילות, 0:1. פרננדו יורנטה עלה מהספסל בפתיחת המחצית השנייה במקומו של לורנצו אינסינייה כדי לחזק את ההתקפה.

קרלו אנצ'לוטי. מה יהיה? (Alessandro Sabattini/Getty Images)

נאפולי שלטה הרבה יותר בכדור ואיימה על השער אך הצליחה להשוות רק בדקה ה-69 כאשר ז'יילינסקי שלח בעיטה מדויקת בסיבוב, 1:1. כעבור שלוש דקות דריס מרטנס פגש את הקורה, אך מעבר לכך האורחת לא הצליחה לסכן את השער. ניקולה מקסימוביץ' שישב על ספסל נאפולי, הורחק.

אטאלנטה – ורונה 2:3
נראה היה שהקבוצה המקומית השכיחה את ההפסד ליובנטוס בעזרת שני ניצחונות חשובים, וגם היום האופי הנהדר שלה בלט עד השנייה האחרונה. כבר בדקה ה-23 של המשחק האורחת בוורונה מצאה את הרשת, לאחר כדור חוץ שנשלח לסמואל די קארמין, שהכניע את פיירלואיג'י גוליני. על סף הירידה למחצית, רוסלן מלינובסקי האוקראיני דאג לאזן את התוצאה עם בעיטה אדירה ממרחק.

בדקה ה-57 הקבוצה בצהוב הצליחה לעקוץ פעם נוספת, כשדי קארמין מצא פעם נוספת את הרשת, לאחר בישול נהדר של דארקו לאזוביץ' הסרבי, אך שבע דקות בלבד חלפו במשחק ואטאלנטה קיבלה כדור עונשין, אותו כבש לואיס מוריאל ללא בעיות. בדקה ה-85 פאבל דוידוביץ' הפולני ראה כרטיס אדום מהשופט, אך הדרמה הגדולה התנקזה לתוספת הזמן, ובדקה ה-93 השחקנים בכחול-שחור מצאו את הרשת בזכות מהלך נהדר אשר בסופו המגן בראט ג'ימסיטי כבש מהאוויר והעניק לקבוצתו שלוש נקודות חשובות.

הכי דרמטי שיש. שחקני אטאלנטה חוגגים, שחקני ורונה לא מאמינים (Marco Luzzani/Getty Images)
הכי דרמטי שיש. שחקני אטאלנטה חוגגים, שחקני ורונה לא מאמינים (Marco Luzzani/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי