"העזיבה של רונאלדו כלל לא השפיעה על הליגה, אם מסי היה עוזב זה סיפור אחר"

כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי
כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. מפגש ראשון מאז 2018? | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

חאבייר טבאס, נשיא "לה ליגה", השווה בין שני הכוכבים: "ליאו הטוב בהיסטוריה, הוא מענג את הקהל, הייתי מבקש ממנו לפרוש כאן". וגם: התקווה שהעונה תסתיים על כר הדשא ועל חזרת הקהל למגרשים

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

הליגה הספרדית שחודשה בדיוק לפני שבוע, סימנה 'וי' מוצלח כמעט על שני מחזורים, כאשר שני משחקים ישלימו את מחזור מספר 29. נשיא הלה-ליגה, חאבייר טבאס, סיפק ראיון בספרד ודיבר על היעדים הקצרים, האם הקהל יחזור למגרשים וגם על מבנה הליגה וחלוקת הכספים.

טבאס אמר: "אני מאוד מרוצה אם נעניק את הגביע לאלופה הראויה, כלומר שהליגה תסתיים באופן ספורטיבי על כר הדשא. אני שמח שכרגע אנחנו מצליחים, אבל עדיין לא הגענו לקו הסיום. רק אז נוכל להיות מרוצים ונדע האם הצלחנו. מה שבטוח הוא שהליגה הייתה חייבת להתחדש".

קהל במגרשים: "אני כבר שוחחתי עם כך עם הממשלה ואנחנו עובדים על זה, אבל זה תלוי בממשלה ובמשרד הבריאות, המצב שונה בכל עיר. עלינו להיות אחראיים. אני מקווה שלפחות בחלק מהמקומות יהיה קהל. עלינו להיזהר מדחיפת הספורט עד הגבול, זה עלול להוביל לאבסורד. אם המגיפה תופיע שוב באוקטובר, במקומות ספציפיים, מה נעשה, נכריח את כולם לשחק מאחורי דלתיים סגורות? זה לא הגיוני. צריך פרוטוקול ששומר על הבריאות של כולם".

ברצלונה וליאו מסי: "לעזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו, גם אם בריאל מדריד עצובים – הייתה השפעה כמעט אפסית על הליגה. כי בספרד אנחנו בונים כבר שנים מותג לליגה החזקה עצמה ולא לכוכבים. אבל המקרה של מסי היה שונה, הוא הטוב ביותר בהיסטוריה של הכדורגל. התמזל מזלנו ותמיד הוא שיחק כאן. אני חושב שאם מסי היה עוזב זה היה מורגש, כמובן אם היה עובר לליגה אחרת. הוא אייקון של הכדורגל הספרדי והייתי מבקש ממנו לסיים את הקריירה כאן. העברנו לו כל כך הרבה אהבה. כמובן שלא תתרחש קטסטרופה אם יעזוב כי חתמנו על חוזי עתק בטלוויזיה, עם או בלי מסי. אבל הדבר החשוב הוא שמסי מענג את כולם".

מבנה הליגה: "הקטנת הליגה לא הייתה באה בחשבון בשום צורה. בטח לא בשנים הקרובות. המודל העסקי מבוסס על 20 מועדונים ויש לנו את הסיבות שלנו. הבעיה היא עם לוח השנה הקרוב – גמר ליגת האלופות בסוף השבוע, ליגת האומות, גביע העולם. חשוב לציין כי בעונה אחת בלבד הליגות הגדולות מכניסות יותר כסף מחמישה מונדיאלים ופי חמישה מליגת האלופות. המודל שלנו יוצא דופן. אסור לשנות את מה שעובד ומצליח בגדול. הכדורגל באירופה חשוב יותר מה-NBA וה-NFL".

קאמפ נואו הריק. יהיה קהל עד תום העונה? (Alex Caparros/Getty Images)

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי