עתירת עפולה נדחתה: "סליחה שהצקנו בחגיגות האליפות של מכבי"

אוהדי הפועל עפולה
אוהדי הפועל עפולה | מאור אלקסלסי

הקבוצה מבירת העמק פרסמה תגובה חריפה להחלטה: "לא העלינו על דעתנו שהמנהלת תירה לעצמה ברגל ותגרום לכך שהליגה תסתיים בחוסר ספורטיביות. חשבנו כי נצליח להוריד את מר כלפון משיכרון החושים שהוא נמצא בו"

קבוצות: הפועל עפולה
(גודל טקסט)

יממה דרמטית עברה על הפועל עפולה, שכזכור דרשה כבר אתמול לעצור מיידית את משחקי הפלייאוף התחתון של הליגה הלאומית בטענה לחוסר ספורטיביות. הסיבה: שחקני בני לוד נמצאים בבידוד עד יום רביעי הקרוב וכתוצאה מכך קבוצת התחתית תשחק את שני המחזורים שנותרו אחרי סיום הליגה ולפיכך תקבל יתרון כשתדע מראש מה עשו יריבותיה ולכמה נקודות היא זקוקה.

כצפוי, בעפולה קיבלו בזעם רב את החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, שדחה את הטענות של המועדון וקבע כי המשך משחקי הליגה יתקיימו כסדרם, כאשר הקבוצה מבירת העמק תתמודד כבר הערב (שני) מול הפועל פתח תקווה. בינתיים, בעפולה לא עברו על כך לסדר היום והוציאו הודעה חריפה בה תקפו את המנהלת ואת ההתאחדות.

בהודעה החריפה מטעם הפועל עפולה נכתב: "כצפוי, עתירתנו נדחתה על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל (היינו בטוחים שההחלטה תתקבל ב-16:00 אבל ברכות על ההחלטה הזריזה, הצלחתם שוב למנוע מאיתנו לפנות לבית הדין האזרחי). לא היה לנו ספק, ולכן התגובה הזו הוכנה אליכם כבר מראש. האמת ששמחנו על ההחלטה לחזור ולשחק ושההכרעה תהיה על כר הדשא אבל לא העלינו על דעתנו שהמנהלת תירה לעצמה ברגל ותגרום לכך שהליגה תסתיים בחוסר ספורטיביות. התוצאות שלנו היום מול הפועל פתח תקווה ומול נצרת עילית (נוף הגליל) בחמישי לא באמת חשובות, ההכרעה נפלה.

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

"אנו תמימים ונאיבים, באמת ובתמים חשבנו כי במנהלת הליגה ובהתאחדות לכדורגל מכירים את עקרון הספורטיביות. חשבנו כי נצליח להוריד את מר כלפון משיכרון החושים שהוא נמצא בו לאחר שהצליח להחזיר את הכדורגל הישראלי לפעילות( הכדורגל הישראלי מעניין אותך מלבד 4 הגדולות?). חשבנו שנצליח לגייס אלינו את לקקני המנהלת שקוראים לעצמם נציגי הליגה הלאומית (גיל ברעם ואורי שרצקי). האמת? חשבנו, היינו נאיבים. האמת ששכרנו אפילו חוקרים פרטיים על מנת לערוך חיפושים אחרי המנהלת שנעלמה מיום חמישי האחרון (סליחה שהצקנו באמצע חגיגות האליפות של מכבי ת"א).

"אלו היו ימים חשובים עבורנו-הבנו את היחס המחפיר לליגה הלאומית, ולכן זה לא באמת משנה לנו באיזו ליגה נשחק בעונה הבאה. ובנימה אישית- מר ארז כלפון, יו"ר הקבוצות הגדולות בליגת העל- בשנה הבאה, תעשה את הדבר שאתה טוב בו, תציל את הליגה הלאומית ותבצע התנתקות מליגת העל. הגיע הזמן שהליגה הלאומית תקבל את היחס הראוי לה".

נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, דחה את העתירה גם בהתבסס על הפסיקה בתיק בין הפועל כרמיאל להתאחדות וטען: "לטענת ההתאחדות, בעקבות חידוש משחקי הליגות המקצועניות במהלך מגיפת הקורונה, 'נקבע לוח זמנים צפוף ושאפתני', במגמה להביא לסיום משחקי הליגה מוקדם ככל האפשר ולהיערך לעונת המשחקים הבאה. כל דחיה בלוח הזמנים של המשחקים עלולה לשבש את המערכת כולה, כאשר קיימת גם סכנה להידבקויות נוספות בקורונה. עוד מדובר, לטענת המשיבות, בהשלכות כלכליות אדירות אם תיענה בקשת העותרת, שכן עסקינן גם בזכויות שידור, תביעות בעלי מינויים וכיו"ב.

"נוכח הנימוקים המשכנעים המפורטים בתגובת ההתאחדות, הגעתי לכלל מסקנה כי אין מקום להתערב בשיקול דעתה שלא לעצור את כל משחקי הפלייאוף התחתון, לעת הזאת. גם מאזן הנוחות – נוכח הנזק שעלול להיגרם אם יינתן צו מניעה להפסקת כל משחקי הפלייאוף התחתון – נוטה בבירור לטובת המשיבות.

"לבי עם תחושת הקיפוח שחשה העותרת, אולם זמנים קשים – דורשים החלטות קשות, ולעתים תוך פגיעה מסוימת ב"עיקרי הצדק", כמו גם באינטרסים של קבוצות מסוימות, כגון העותרת. אולם – החלטתן של המשיבות אינה חורגת בעיניי ממתחם הסבירות וההיגיון, ואין מקום להתערב בה", כתב.

אמנון סטרשנוב
אמנון סטרשנוב | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי