חזר בגדול: ווילבקין שלח את מכבי ת"א לגמר הפיינל פור עם 78:81 על גליל

הכוכב הגדול שב מההרחקה בדרבי וקלע בשניות הסיום שלשה שהכריעה את חצי הגמר. הצהובים כבר ברחו לפער דו ספרתי, אך האדומים חזרו למשחק בהובלתו של זיו (23 נק'). בפעם השנייה ברצף, מכבי ראשל"צ מחכה בגמר בשלישי

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון הדרמטי של מכבי ראשון לציון נגד הפועל ירושלים, חצי הגמר השני של פיינל פור 2020 הגיע הערב (ראשון) לסיומו ואיתו הבשורה – מכבי ת"א זכתה בכרטיס השני לגמר הגדול אחרי 78:81 מותח על הפועל גלבוע/גליל, כאשר סקוטי ווילבקין קלע את סל הניצחון בשניות הסיום.

כאמור, הצהובים ייפגשו את הכתומים ביום שלישי הקרוב באירוע השיא של העונה, והם יקוו לא להזיע כמו שהם נאלצו לעשות היום. למרות התחלה צמודה, הקבוצה של יאניס ספרופולוס הצליחה לברוח לאדומים בהובלתו של ווילבקין, כשגם דני אבדיה וטיילר דורסי נכנסו טוב למשחק ותרמו נקודות, בדרך לפער דו ספרתי בירידה לחדר ההלבשה.

תשע שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שגליל/גלבוע הייתה בפלייאוף, בו היא פגשה את הצהובים-כחולים במשחק הגמר המפורסם בו גם ניצחוו, וגם הערב הקבוצה של ליאור ליובין הראתה שהיא לא מוכנה לוותר מהר ונשענה על האיש החם שלה מאז חזרת הכדורסל – יפתח זיו.

סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט

הרכז שהתפוצץ על הפועל חולון ברבע הגמר הצליח לסחוף את חבריו לקאמבק מרשים, כשהוא קולע את הסלים החשובים ביותר ב"מאני טיים". למכבי ת"א לא היה יותר מדי תשובות ליכולת של זיו, ושניות ספורות לפני הבאזר האחרון התוצאה כבר הייתה 78:78 והיה נדמה שהמשחק נמצא בדרך הבטוחה להארכה, אך כמו במשחק הראשון בפיינל פור, גם פה היה גיבור גדול, כאשר ווילבקין לקח אחריות בהתקפה האחרונה של קבוצתו, הוריד את השעון וצלף שלשה ששווה עלייה לגמר.

יפתח זיו | אודי ציטיאט
שחקני מכבי תל אביב | אודי ציטיאט
סקוטי ווילבקין, אמארה סטודמאייר | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי, דני אבדיה, אנג'לו קלויארו ואות'לו האנטר, גלבוע/גליל עם יפתח זיו, ג'ו תומאסון, מייקל יאנג, אקיל מיצ'ל ובניה סרור. האדומים התחילו את המשחק טוב, כשזיו סיפק אסיסט טוב למיצ'ל, ותומאסון כבר קבע 0:6 בפתיחה. האנטר ודרוסי צימקו מהר עם חמש נקודות מהירות. יאנג ותומאסון נכנסו למשחק וקבעו 8:12 לגליל. ווילבקין קלע מחוץ לקשת בפעם השנייה במשחק, ואבדיה כבר סידר יתרון ראשון לקבוצתו, 12:13 למכבי ת"א.הנדנדה על הפרקט המשיכה כאשר כל צד לקח את היתרון. ווילבקין אמר את המילה האחרונה עם שלשה על הבאזר בעזרת הקרש. 22:24 למכבי ת"א בתום 10 הדקות הראשונות.

טיילר דורסי | אודי ציטיאט
ג'ו תומאסון | אודי ציטיאט
סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט

מכבי ת"א החלה לברוח ברבע השני. זה התחיל עם סלים מהירים של ג'ייק כהן וסטודמאייר שקבעו 24:29. דורסי קלע שלשה אדירה לאחר מכן , אבל תומאסון צימק מנגד, 28:34 צהוב. הריצה של האלופה המשיכה, גליל הסתבכה יותר וג'ייק כהן קלע מהקו והגדיל ל-29:38. יפתח זיו קלע עבור גליל אחרי מספר דקות ללא סל, אבל סל של האנטר קבע 31:40 למכבי ת"א וגרם לליובין לקחת פסק זמן. אבדיה קינח את הרבע עם קליעה נהדרת שלו וקבע 36:43 למכבי ת"א במחצית.

דני אבדיה | אודי ציטיאט
סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט
אנג'לו קלויארו | אודי ציטיאט

המחצית השנייה התחילה עם סל האנטר, יותם חנוכי ענה לו מהר מאוד עם שלשה בצד השני. דורסי קלע גם הוא מחוץ לקשת והפער כבר צמח לדו ספרתי. קליעה יפה של אבדיה כבר הגדילה ל-41:54 צהוב, וזיו לאחר מכן דייק גם הוא ממרחק. טים קולמן צימק ל-56:46. גליל התקרבה כל הזמן לצהובים אך פספסה מספר הזדמנויות לקזז משמעותית את ההפרש. ג'ייק כהן מנגד לקח אחריות וקבר שלשה שהחזירה את הפער לדו ספרתי, 49:59 למכבי ת"א. דורסי חתם את הרבע השלישי עם סל יפהפה משלו, 51:64 לאלופה לפני הרבע המכריע.

אמארה סטודמאייר | אודי ציטיאט
סקוטי ווילבקין, גיל בני | אודי ציטיאט
יאניס ספרופולוס | אודי ציטיאט

גליל/גלבוע חזרה למשחק ברבע הרביעי. זה התחיל עם סל מחצי מרחק של זיו, ששמו יוזכר עוד פעמים רבות ברבע האחרון. סל של סרור צימק את הפער לחד ספרתי, אבל סטודמאייר דאג להגדיל שוב, 59:70 למכבי ת"א. תומאסון הוריד שוב את הפער מהקו, אבל ווילבקין קבר שלשה שרק הוא יכול לקבור, 62:73. במצב של שש נקודות הפרש, זיו חטף את הכדור וצלף שלשה קריטית, דורסי הגיב לו עם זריקה רעה שלא הגיע לסל. יאנג היה קרוב לעוד סל קריטי אבל אבדיה התרומם לגג שהיה דרמטי מאוד. 72:75 למכבי ת"א. זיו הוריד לנקודה בלבד, אבל אז דורסי הגיב לו עם שלשה משלו. 74:78. מיצ'ל בסל ובעבירה הצליח לקבוע שוויון דרמטי במשחק, 78:78. ווילבקין קיבל את הכדור 2.7 שניות לסיום והראה שוב כמה קור רוח יש לו – הרכז צלף את הסל החשוב ביותר של מכבי ת"א במשחק והעניק 78:81 לאלופה בסיום.

דני אבדיה, מייקל יאנג | אודי ציטיאט
שחקני הפועל גלבוע/גליל | אודי ציטיאט
ליאור ליובין | אודי ציטיאט
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי