בשנייה האחרונה: 97:100 למכבי ראשל"צ על הפועל ירושלים

אדם אריאל שלח את הכתומים לגמר הפיינל פור עם שלשה מטורפת נגד המועדון בו גדל. הירושלמים חזרו מפיגור דו ספרתי עם רבע שלישי מפלצתי, פארגו להט עם 32 נקודות וקבע שיא למשחק פיינל פור

(גודל טקסט)

הכי דרמטי שיש. מכבי ראשון לציון אמנם הפסידה בכל העונה הנוכחית להפועל ירושלים, אך הערב (ראשון) הכתומים הוכיחו שאין לזה משמעות לאחר שניצחו 97:100 את הירושלמים בפתיחת פיינל פור 2020, כאשר את סל הניצחון קלע אדם אריאל בשלשה אדירה, עם שנייה אחת בלבד על השעון.

ראשל"צ פתחה את המשחק בטירוף, כאשר זאק הנקינס היה האיש החם שלה במחצית הראשונה, ביחד עם דיאנג'לו האריסון ודריל מונרו, וכבר אחרי ארבע דקות של כדורסל לוח התוצאות הראה פער דו ספרתי לטובת הקבוצה של גיא גודס, שעשתה כל מה שהיא רצתה מתחת לסל של ירושלים.

עודד קטש העיר את השחקנים שלו בחדר ההלבשה, כי למחצית השנייה עלתה הפועל ירושלים אחרת, מלבד שחקן אחד – ג'רמי פארגו. הרכז רצה להיות הראשון בתולדות הכדורסל הישראלי שזוכה באליפות עם שלוש קבוצות שונות, אחרי שעשה זאת בעבר עם גליל/גלבוע ומכבי תל אביב, וכבר מתחילת המשחק הוא היה חם.

אדם אריאל, שחקני מכבי ראשון לציון | אודי ציטיאט
עודד קטש | אודי ציטיאט

כמה חם? כמעט מחצית מהנקודות של האדומים במחצית הראשונה היו שלו, ורבע השלישי הוא הפציץ מכל טווח, הוביל את קבוצתו למהפך במשחק, כשהוא בעצמו חצה כבר את 30 הנקודות ב"מאני-טיים" של העונה, וקבע שיא נקודות למשחק פיינל פור בכל הזמנים עם 32 נקודות. ג'יימס פלדין גם היה שם עם 18 נקודות, אבל כשאומרים "מאני-טיים" כנראה מדברים על אריאל.

הפורוורד בן ה-25 כבר קלע מספר סלים דרמטיים בקריירה שלו, אך נראה שהערב הזה הוא הפסגה עבורו. שתי הקבוצות החלו לרדוף אחת אחרי השנייה ברבע הרביעי, כאשר סל של פארגו כשנייה לסיום כבר קבע 97:97 והיה נדמה שהמשחק הולך להארכה, אבל אריאל הימם את כולם 1.1 שניות לסיום, זרק על רגל אחת מהפינה והדיח את הפועל ירושלים בצורה הכי דרמטית שיש.

אדם אריאל | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, ג'ון הולנד, סולימאן בריימו ועידן זלמנסון, ראשל"צ עם אלכס המילטון, דיאנג'לו הריסון, עוז בלייזר, דריל מונרו וזאק הנקינס. הכתומים פשוט התפוצצו במהלך הרבע הראשון. זה התחיל עם סלים ראשונים של בלייזר והנקינס, שהמשיכו למצוא את הטבעת פעם נוספת כל אחד וסל של האריסון כבר קבע 3:10 לראשל"צ. בלייזר קלע גם מחוץ לקשת לאחר מכן והגדיל לפער דו ספרתי. האריסון והנקינס המשיכו למצוא את הטבעת בלי בעיות, כשמנגד רק פארגו שמר על ירושלים עוד בחיים עם שלוש שלשות במהלך הרבע הראשון. אריאל עלה מהספסל וקלע שלשה משלו שכבר הגדילה ל-12:28 את התוצאה. נמרוד טישמן קלע לפני סיום הרבע עם הקרש והסל האחרון היה שייך לעמנואל טרי, 17:32 מדהים למכבי ראשון לציון בתום הרבע הראשון.

זאק הנקינס, עידן זלמנסון | אודי ציטיאט
דיאנג'לו האריסון, סולימאן בריימו | אודי ציטיאט
ג'רמי פארגו | אודי ציטיאט

ההגנה הרפויה של ירושלים המשיכה גם בפתיחת הרבע השני והנקינס המשיך לחגוג עם סלים קלים וכבר קבע 17:36 לראשל"צ. חדירה של האריסון כבר הקפיצה את ההפרש ל-20 נקודות, אך פסק זמן של קטש הוליד סלים של הולנד, פלדין וגם בלאט נכנס למשחק עם שלשה משלו, 26:44 לראשל"צ. הנקינס קלע פעם נוספת ושמר על מאזן של 100% מהשדה, ופלדין הגיב עם סל ועבירה מהצד שלו. מונרו נאלץ לשבת בחוץ לכמה דקות לאחר שהגיע לשלוש עבירות בשלב מקודם, כמו גם בלייזר. הנקינס סחט סל ועבירה וכבר קבע 34:50 מדהים, פלדין קלע מחוץ לקשת וקבע את תוצאת המחצית. 37:50 למכבי ראשון לציון בתום החצי הראשון של המשחק.

עידן זלמנסון, זאק הנקינס, דריל מונרו | אודי ציטיאט
דיאנג'לו האריסון | אודי ציטיאט
נמרוד טישמן, עידן זלמנסון | אודי ציטיאט

הפועל ירושלים עלתה אחרת למחצית השנייה – שני סלים של הולנד בתחילת הרבע החלו את המומנטום הנהדר של האדומים, כשלאחר מכן זלמנסון פלדין כבר הורידו את הפער לחד ספרתי, 54:45 לראשל"צ. הכתומים הגיבו, אבל שלשה של בריימו המשיכה את הריצה הירושלמית. צמד שלשות של פלדין ובלאט היו מרגעי המפתח של הרבע כאשר הפער קוזז ל-4 נקודות בלבד. מכבי ראשון לציון קלעה עם אריאל והגדילה שוב את ההפרש, אבל נמרוד לוי צימק שוב ושלשה אדירה של פארגו הורידה לנקודה בלבד. פארגו קלע פעם נוספת מחוץ לקשת והשלים את המהפך במשחק, וטרי דייק פעמיים מהקו אחרי עבירה בלתי ספורטיבית של טישמן, 72:74 לירושלים. הפועל י-ם קלעה 41 נקודות ברבע, יותר מכל המחצית הראשונה שלה, בדרך ליתרון 77:78 לפני הרבע המכריע.

ג'ון הולנד | אודי ציטיאט
ג'רמי פארגו, עוז בלייזר | אודי ציטיאט
ג'יימס פלדין | אודי ציטיאט

האריסון היה פעיל מאוד בפתיחת הרבע האחרון במשחק, אך מנגד פארגו המשיך לקלוע מכל מצב שאליו הגיע וקבע 81:82 לירושלים. הריסון קלע שוב, הפעם מהקו וטישמן שלח את המשחק לפסק זמן עם שלשה חשובה. הנדנדה במשחק המשיכה כל הזמן כאשר אף קבוצה לא הצליחה לברוח לשנייה. סל של פארגו הוריד שוב את ההפרש, 93:92 לראשל"צ. האריסון קלע לאחר מכן מהקו, קטש לקח פסק זמן ומהר מאוד ראה פארגו קולע שלשה נוספת ודרמטית, 97:95 לראשל"צ, כ-13 שניות לסיום. הריסון יכול היה לסיים את המשחק אך החטיא פעמיים מהקו, פארגו לקח על עצמו את האחריות ורץ עד הטבעת, 97:97 כשנייה לסיום. הדרמה הגדולה התנקזה למהלך אחד, כשעל השעון 1.1 שניות לסיום. אדם אריאל קיבל את הכדור ממונרו, הצליח להשתלט על הכדור אחרי שהתקשה תחילה וזרק שלשה מטורפת מהפינה, ובכך ניצח את המשחק. 97:100 למכבי ראשון לציון בסיום.

שחקני מכבי ראשון לציון | אודי ציטיאט
אדם אריאל, שחקני מכבי ראשון לציון | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי