נמני: "אם מכבי ת"א מכוונת לשלב הבתים, המאמן היה חייב לבוא מוקדם יותר"

לאחר הניצחון 0:2 על ריגה וההעפלה לסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות, הקפטן לשעבר ניתח את קבוצתו: "המשחקים הבאים תלויים רק בה ולא ביריבות. הייתה צריכה להיות הכנה מוקדמת יותר ועמוקה לעונה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

האזינו לראיון

מכבי תל אביב עלתה אתמול (רביעי) לסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות עם 0:2 על ריגה הלטבית, כשבשלב הבא הצהובים יפגשו את סודובה הליטאית, לה הפסידה בשנה שעברה. הקפטן לשעבר של המועדון אבי נמני ניתח את הסיכוי של האלופה להמשיך במסע האירופי.

היריבה הבאה: "חושב שגם שבשנה שעברה מכבי הייתה צריכה לעבור את סודובה ואין ספק שהיא כשלה בגדול. גם כשאני רואה היום את סודובה, אני חושב שמכבי ת"א הרבה יותר טובה. חושב שהרמה של ריגה היא בדיוק כמו של סודובה".

"אפשר היה לראות אתמול את ההבדלים בין מכבי ת"א לריגה, והפערים היו גדולים מאוד, למרות שזה היה בכושר של תחילת עונה. עם קצת חדות וריכוז זה היה 0:5. המשחקים הבאים של מכבי ת"א תלויים רק בא ולא ביריבות. אם היא תגיע מוכנה ומסודרת אז היא תמצא את עצמה בסיבוב השלישי".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ניק בלקמן | דני מרון

רכש והכנות לעונה של הקבוצה: רכש: "טל בן חיים לא שיחק כדורגל בשנתיים האחרונות. הוא גם היה פצוע ואין לדעת איך הוא יהיה. רק עם הזמן נדע. דן ביטון הוא שחקן מוכשר, אבל צריך לראות איך הוא יתאים למכבי ת"א. יכול להיות שהם כן יבשילו ויכנסו להרכב, אבל שום דבר לא מבטיח את זה. אני עדיין חושב שאם מכבי ת"א מכוונת לליגת האלופות או האירופית, היה צריך לעשות הכנה יותר מוקדמת ועמוקה. המאמן היה חייב להגיע מוקדם יותר כדי להכין את העונה הזו בצורה יותר טובה".

דעיכה של הכדורגל הישראלי: "אסור לשכוח שהיו שנים שמכבי ת"א, מכבי חיפה, הפועל באר שבע והפועל ת"א הגיעו והיו בשלב הבתים של הליגות האירופאיות. זה גם הישג מקצועי וגם הישג כלכלי לקבוצות האלה. אני חושב שיש דעיכה בשנתיים האחרונות לכדורגל הישראלי כשאף קבוצה לא מצליחה להגיע לשב הבתים של הליגות, למרות הגרלות נוחות על הנייר".

תמיכה בשחקנים צעירים: "אני חשוב שזה טמון בעניין שלא מצליחים להביא לפה זרים איכותיים וזה משפיע. כשהגיעו לכאן כאלה, הקבוצות הגיעו רחוק והעפילו לבתים. הייתה לזה משמעות קריטית. אנחנו המדינה היחידה בעולם אני חושב ששחקנים בני 17 ו-18 לא משחקים בהרכבים של המועדונים שלהם. בכל מקום אחר בעולם, כשהשחקנים מוכשרים, הם גם משחקים, כחלק ממדיניות של מועדון ושל מדינה. השחקנים הצעירים האיכותיים חייבים לשחק".

גאורגיוס דוניס | דני מרון

"אני לא אומר שכל ילד ישחק, אלא רק השחקנים האיכותיים והטובים. פה מסתכלים על גיל 21 או 22 כצעיר. לא, שחקנים טובים צריכים לשחק כבר בגיל 17. אם באנגליה, גרמניה, ספרד ואיטליה עושים את זה, איך זה יכול להיות שבישראל אין את זה?"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי