בכורה מוצלחת: מכבי ת"א ניצחה 0:2 את ריגה והעפילה לסיבוב השני במוק'

בלקמן כבש צמד מהנקודה הלבנה במשחק הראשון של דוניס על הקווים. האלופה הייתה הרבה יותר טובה מהיריבה הלטבית כאשר החלוץ עצמו פגש את הקורה וריקן ופרץ בעטו למשקוף. דן ביטון עלה מהספסל

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

חמש שנים עברו מהערב הקסום בבאזל בו ערן זהבי לקח את מכבי תל אביב לשלב הבתים בליגת האלופות. אמנם הדרך לשם עוד ארוכה וכלל לא בטוח שהקבוצה הנוכחית מסוגלת להעפיל אפילו לשלב הבתים בליגה האירופית, אך הצהובים של גאורגיוס דוניס, בהופעת בכורה על הקווים, העפילו לשלב השני במוקדמות אחרי 0:2 מוצדק על ריגה אלופת לטביה. היריבה הבאה: סודובה.

בכל הקשור לליגה המקומית, שתיפתח בשבת הבא, הצהובים נראים פייבוריטים לאליפות שלישית ברציפות על אף הקיץ הלא פשוט שעבר עליהם. השיטה נשארה אותה השיטה ויש דברים שהצהובים עושים ממש על אוטומט והספסל עמוק.

מכבי אמנם כבשה את שני שעריה מפנדלים מדויקים של ניק בלקמן ולא במשחק מסודר, אך הצהובים נראו מצוין והגיעו למספיק הזדמנויות, להוציא את דקות הפתיחה הדי מהוססות. עוד לפני שכבש, החלוץ נגח לקורה, כאשר אבי ריקן (שהוכשל וסחט פנדל) ודור פרץ מצאו כל אחד בתורו את המשקוף.

אסור לשכוח שהצהובים, שכשלו באירופה תחת ולדימיר איביץ', הגיעו למשחק במצב לא פשוט בכלל. ללא יונתן כהן המורחק, כשאייל גולסה חסר כושר משחק, עם חלק אחורי שונה במקצת מהגנת הברזל של העונה שעברה, כשאיתי שכטר רק חזר לאחר בידוד והחלק ההתקפי עדיין לא מגובש.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1006306
אילון אלמוג עם ניק בלקמן | דני מרון
This image has an empty alt attribute; its file name is 1006242
שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום | דני מרון

דן ביטון המחליף עלה מהספסל במחצית השנייה וסיפק ניצוצות. הוא היה יכול לקנות את עולמו אך פספס הזדמנות גדולה ובהמשך נכנס לרחבה עם הרבה נחישות אך שוב החמיץ, אך אין ספק שהוא יוסיף לצהובים. טל בן חיים, מנגד, שותף לעשר דקות. איתי שכטר הספיק לסחוט פנדל בדקות המעטות שלו על כר הדשא.

אלה שבינתיים מרשימים מאוד הם אילון אלמוג שהיה אחראי להרבה מצבים מסוכנים ובלט מאוד בכנף שמאל (בעוד אדוארדו גררו הציג משחק מאופק בצד ימין), ונראה שהעונה הוא יעשה צעד קדימה ויהפוך לשחקן דומיננטי, ובלקמן שכבש צמד בדיוק כפי שעשה באלוף האלופים נגד באר שבע.

קולה אמבומבו. עשה צרות בדקות הפתיחה אך לא יותר | דני מרון
דן ביטון | דני מרון

הרכבים:

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, שרן ייני, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ (איתי שכטר, 83), אבי ריקן, אילון אלמוג (טל בן חיים, 82), ניק בלקמן, אדוארדו גררו (דן ביטון, 46)

ריגה: רוברטס אוזולס, ולדיסלאב פיודורובס, אנטוניס סרנומורדייס, הרדי פרנגה, ריטברס רוגינס, סטפן פאניץ', וייאצ'סלאב שרפאר, פליפה בריסולה, ג'אקוב הורה (דאריו, 71), רישארד קולה אמבומבו (רוג'ר, 59), סטניו ז'וניור( יורדן אנקולו, 62)

מהלך המשחק:

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
שחקני ריגה | דני מרון

היריבה פתחה את המשחק ללא רגשי נחיתות והניעה כדור בסבלנות. בדקה החמישית וייאצ'סלאב שרפאר היה אחראי על הניסיון הראשון כשבעט כדור רע מחוץ לרחבה בדקה החמישית. הצהובים, שתקפו בעיקר דרך צד שמאל של אילון אלמוג ואנריק סבוריט, סיכנו לראשונה בדקה התשיעית כשאלמוג פרץ לרחבה והוציא כדור רוחב, ניק בלקמן היה באיזור אך הבעיטה שלו נבלמה. אלמוג, בהופעת הבכורה שלו באירופה, נכנס מעולה לרחבה באחד על אחד אבל אף אחד לא הגיע לכדור המסוכן שהעביר.

אבי ריקן מול סטפן פאניץ' | דני מרון
אדוארדו גררו | דני מרון

בדקה ה-11 קולה אמבומבו הגיע למצב מסוכן ברחבה אחרי שהתגבר על שרן ייני, אבל איתן טיבי התערב והרחיק לקרן. בדקה ה-22 הבלם אנטוניס סרנומורדייס הצטרף לעזרת ההתקפה של ריגה אחרי כדור קרן אך נבלם ברגע האחרון. הרדי פרנגה בעט בצורה מסורבלת לאחר מכן והצהובים ניצלו. ההגנה הצהובה לא במיטבה.

איתן טיבי גובר על קולה אמבומבו | דני מרון
ניק בלקמן | דני מרון

בדקה ה-23, בפעם הראשונה במשחק, הצהובים עשו את הדברים מהר והייתה קרובה לכבוש. פריצה נהדרת של אלמוג שפרץ בין שני שחקנים הסתיימה בבעיטה שטוחה של ניק בלקמן ליד הקורה. מי שלא ממש במשחק הוא אדוארדו גררו שלא מקבל כדורים בצד ימין. כעבור שתי דקות, דור פרץ בעט בסיבוב אחרי התקפה טובה של הצהובים אך השוער רוברטס אוזולס הדף.

כעבור תשע דקות הגיעה למצב הטוב ביותר שלה – גררו, במהלך הטוב הראשון שלו במשחק, פרץ בצד ימין אחרי מסירה טובה של אבי ריקן והרים בצורה נפלאה, בלקמן הלא מכוסה מצא את הקורה. הצהובים הריחו שהשער מתקרב. אלמוג העביר כדור מצד שמאל, סבוריט פתח רגליים ודור פרץ שבא מאחור נבלם על ידי ההגנה. הבליץ' נמשך אבל השער עדיין לא הגיע. אבי ריקן מצא את המשקוף בבעיטה מסובבת נפלאה ובהמשך גררו העביר מצד ימין ובלקמן בעט רע ונעצר על ידי השוער.

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

עם פתיחת המחצית השנייה ביצע דוניס חילוף ראשון כאשר דן ביטון עלה להופעת בכורה במקומו של אדוארדו גררו. ביטון היה יכול לקנות את עולמו כשמייד קיבל מסירה נהדרת מאלמוג, היה לו המון זמן לכוון אך הוא בעט לא מספיק טוב והשוער הדף לקרן. ביטון הגיע לעוד מצב קורץ עם הרבה עקשות אבל בעט למרכז השער. מכבי לא הורידה את הרגל מהגז. הבא בתור לנסות את כוחו היה אבי ריקן שבעט פצצה מצד שמאל, רוברטס אוזולס מתח איברים.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1006268
דן ביטון. היה יכול לקנות את עולמו | דני מרון

אבי ריקן נשלח לעומק וריטברס רוגינס שלח רגל ארוכה, השופט העניק לצהובים פנדל גבולי בדקה ה-57. בלקמן לקח אחריות ובעט בעוצמה ולא הותיר לשוער סיכוי, 0:1 למכבי ת"א. מנגד, אמבומבו הוחלף מייד לאחר ספיגת השער.

שחקני ריגה מוחים בפני השופט על הפנדל | דני מרון
ניק בלקמן כובש בפנדל | דני מרון
אילון אלמוג עם ניק בלקמן | דני מרון
ניק בלקמן חוגג. פתח את העונה מצוין | דני מרון

אחרי מספר דקות של דעיכה ביכולת, מכבי שוב חסרה מחוסר מזל. אילון אלמוג נכנס בין שני שחקני הגנה, הכדור הגיע לבלקמן שהסיט לאחור ודור פרץ בא עם הפנים ובעט פצצה למשקוף!

גאורגיוס דוניס | דני מרון

טל בן חיים ואיתי שכטר (במשחקו ה-50 באירופה) עלו מהספסל בעשר הדקות האחרונות בתקווה להשיג את השער השני שיסגור עניין. הלטבים שלחו הרבה שחקנים קדימה והפקירו את העורף, טב"ח זיהה זאת וכידרר במהירות והעביר שמאלה לשכטר שבעט לפינה הקרובה של השוער. בדקה ה-87 שכטר ספק הוכשל על ידי שחקן ההגנה ובלקמן כבש, 0:2 בסיום.

דניאל טננבאום, דור פרץ ואיתן טיבי. עוד משחק בלי ספיגה | דני מרון
טל בן חיים | דני מרון
איתי שכטר. הספיק לסחוט פנדל | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי