יתרונות וחסרונות: התכונות שז'יז'יץ' יביא איתו למכבי ת"א

ניקולה וויצ'יץ', אנטה ז'יז'יץ' | מכבי תל אביב

מוסר העבודה הגבוה והמאבק הבלתי סופק על כדורים חוזרים, לעומת חוסר היכולת לשחק בעמדה שהיא לא סנטר והבעיות הרפואיות מהן סבל לאחרונה. זה מה שכתבו הסקאוטרים על הרכש הטרי של הצהובים

(גודל טקסט)

אחרי מאבק ממושך עם ריאל מדריד, שלעיתים נראתה קרובה יותר לשים עליו את ידיה, מכבי תל אביב הודיעה היום (שלישי) על הרכש המשמעותי ביותר שלה הקיץ: אנטה ז'יז'יץ'. זה הזמן להבין מדוע אלופות ישראל וספרד התעקשו כל כך לצרף את הסנטר ומה מכבי תל אביב אמורה לקבל מהשחקן החדש שלה.

לקראת בחירתו בדראפט 2016, בארצות הברית ניתחו רבות את ז'יז'יץ'. לדבריו של האנליסט ג'ונתן גבעוני, הקרואטי תואם את פרופיל הסנטר המודרני מבחינת הגודל והאתלטיות שלו. "הוא מצוין בהתגלגלות אחרי חסימות ובחיתוך לצבע, שם הוא מפגין תזמון מצוין, ידיים טובות וטאץ' טוב. מעל הכל בולט המאמץ שלו על הפרקט, הוא רץ ללא הפסקה ונלחם על הריבאונד אחרי כל זריקה. הוא גם מגיע לקו העונשין לעיתים קרובות ובצד ההגנתי הוא נותן את הגוף ועובד קשה כדי להקשות על זריקות גם בצבע וגם באזור קשת השלוש", נכתב בדו"ח הסקאוטינג של גבעוני ב"דראפט אקספרס".

באתר "NBA Draft.net" הדגישו בין החוזקות של ז'יזיץ' את מוטת הידיים הארוכה שלו וציינו כי הוא נחשב לשחקן עם מוסר עבודה גבוה. הקרואטי סומן כריבאונדר הטוב בדורו באירופה וזכה למחמאות על התנועה שלו ללא כדור והאפקטיביות במהלכי פיק אנד רול. מצד שני, נכתב כי מדובר בשחקן לא ורסטילי שיכול לשחק רק בעמדת הסנטר וכי הסיומת ביד שמאל, החלשה שלו, פחות טובה משמעותית. חולשה נוספת שהוזכרה היא ארסנל המהלכים הצר באזור הצבע והיעדר היכולת לשחק עם הפנים לסל, אך חשוב לזכור שאלו דו"חות שנכתבו לפני מספר שנים.

אנטה ז'יז'יץ' | Sean M. Haffey/Getty Images

ניתוח יותר טרי על ז'יז'יץ' נערך על ידי העיתונאי הספרדי מריו גומס. לפני תשעה ימים, גומס סיפק מבט עמוק יותר אל מצבו של הקרואטי, כולל נקודה אחת שעלולה להדאיג את מכבי תל אביב: "בחודשים האחרונים הוא סבל מבעיה באוזנו, שהרחיקה אותו למספר שבועות מהמגרשים ונוספה לטיפול בדורבן בכף רגלו הימנית. עומס המשחקים ב-NBA היווה בעיה עבורו ולכן הוא חוזר לאירופה. בליגה הטובה בעולם הוא הוסיף מסת שריר, אך איבד כוח מתפרץ וצבר בעיות פיזיות".

עוד פירט הספרדי בנוגע לסיבת חזרתו של ז'יז'יץ' ליורוליג: "ב-NBA מחפשים שחקני פנים פיזיים ו-ורסטיליים שיכולים לקלוע שלשות, לכן חזרה לאירופה היא אופציה טובה יותר לסנטר הקלאסי הזה, שצריך לעבוד על הקליעה מרחוק, על הריכוז בהגנה וקריאת המשחק בהתקפה. ביורוליג נראה אותו צומח שוב".

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי