יועצו של טראמפ תקף את השחקנים ואמר כי ייצור קשר עם לברון

לברון ג'יימס | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

ג'ארד קושניר, חתנו של הנשיא, הביע ביקורת על המחאה ב-NBA ("הם ברי מזל שמצבם הכלכלי מאפשר להם לקחת יום חופש מבלי להיפגע") וקרא לג'יימס לדון עמו בפתרונות לסוגייה. שופטי הליגה הצטרפו למאבק ויצאו לצעדה

(גודל טקסט)

החלטת שחקני מילווקי להחרים את המשחק מול אורלנדו אמש (רביעי), שהביאה את הנהלת ה-NBA לדחות את שלושת המשחקים שתוכננו הלילה, ממשיכה לעורר גלים. אחרי שהבוקר נודע כי לברון ג'יימס ניסה להוביל מהלך לביטול העונה באסיפה שקיימו השחקנים, גורם בכיר בבית הלבן הביע ביקורת צינית כלפי המחאות והצהיר כי ינסה ליצור קשר עם כוכב לוס אנג'לס לייקרס.

מדובר בלא אחר מאשר ג'ארד קושניר, חתנו של הנשיא דונאלד טראמפ שמשמש גם כיועצו הבכיר. קושניר התראיין היום למספר כלי תקשורת באמריקה ואמר: "שחקני ה-NBA ברי מזל שהם במצב כלכלי המאפשר להם לקחת יום חופש מהעבודה מבלי שההשלכות הפיננסיות יפגעו בהם. אז הם נהנים מהלוקסוס הזה, שזה נהדר".

קושניר הגדיל לעשות ואף הוזיל את מאבק השחקנים כשטען כי מדובר אך ורק בסיסמאות: "אני חושב שיש המון אקטיביזם ב-NBA ונזרקו שם הרבה סיסמאות. אבל לדעתי, מה שצריך לעשות זה להפוך את הסיסמאות הללו למעשים של ממש, שיפתרו את הבעיה".

חתנו של טראמפ הוסיף כי הוא ישמח לדון עם לברון ג'יימס בסוגיות שמדאיגות את כוכבי הליגה: "אם לברון ג'יימס ייצור קשר עם הבית הלבן, או שאנחנו ניצור קשר איתו, נהיה שמחים לדבר איתו ולומר 'תראה, בוא נסכם מה אנחנו רוצים להשיג ונגיע לפתרון כדי להגיע לשם'". כזכור, ג'יימס כינה את טראמפ "בטלן" לפני מספר שנים ובימים האלה מוביל קמפיין לזכויות הצבעה לקהילה השחורה, לקראת הבחירות שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב.

בינתיים, גם שופטי הליגה הטובה בעולם הצטרפו למאבק בגזענות. בשעה 9 בבוקר שעון ארה"ב התאספו השופטים בתוך מתחם הבועה באורלנדו ויצאו לצעדת מחאה, כמפגן תמיכה במעשה של השחקנים, שכזכור נבע מהירי בג'ייקוב בלייק בוויסקונסין השבוע. "אנחנו כאן כי אנחנו מרגישים שאנחנו מייצגים את אמריקה, או את מה שאמריקה אמורה להיות", אמר שופט בשם מארק דייויס, שהדגיש כי רוב אנשי המשרוקית מגיעים מרקע אתני שונה ועם אמונות שונות, "לא מדובר כאן בימין נגד שמאל, אלא בנכון לעומת לא נכון. כאן זה כולם נגד הגזענות".

המשפט האחרון שאמר דייויס התנוסס על חולצות שחורות שלבשו חלק גדול מהשופטים, שהתכנסו כבר אתמול בערב על מנת להחליט כיצד הם יכולים לתמוך במאמצי השחקנים להילחם באפליה החברתית כלפי הקהילה השחורה בארצות הברית. "אני חושב שהדור הצעיר יותר נותן השראה לאנשים", הסביר השופט זאק זארבה, "במיוחד לחלק מהחבר'ה היותר מבוגרים, שחוו המון אכזבות".

קבוצת השופטים הקיפה את הקמפוס שלוש פעמים וצעדה מרחק מצטבר של כשבעה קילומטרים, כאשר באחד הסיבובים, עובדי דיסניוורלד מחאו להם כפיים. בתקשורת המקומית נכתב כי על אף שחלק מהצועדים עזבו את הקבוצה לאחר ההקפה הראשונה, רבים אחרים הצטרפו וביניהם עובדי הקבוצות וה-NBA עצמה.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי