זהבי: "לא צריך לצאת מהכלים", וילי: "יכולים להיות הרבה יותר טובים"

וילי רוטנשטיינר | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

כוכב נבחרת ישראל צינן את האווירה אחרי ה-1:1 מול סקוטלנד: "לא ניצחנו". המאמן: "אי אפשר לנצח אם עושים יותר מדי טעויות". דאבור על ההחמצה: "אני חייב לתת גולים ממצבים כאלה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל פתחה הערב (שישי) את עידן וילי רוטנשטיינר כמאמן ראשי עם 1:1 מול סקוטלנד בחוץ במסגרת המשחק הראשון של קמפיין ליגת האומות החדש. היכולת הייתה לא רעה בכלל, המשחק היה שקול וקיבלנו הרבה אופטימיות לקראת החודש הבא, בו נפגוש שוב את הסקוטים בהמפדן פארק בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2020. עוד לפני כן, כבר ביום שני, הנבחרת תארח באצטדיון נתניה את סלובקיה.

ערן זהבי, שכבש שער נהדר שהיה ה-13 שלו ב-12 משחקיו האחרונים בנבחרת: "אני מאוד שמח על הנקודה שלנו. אני חושב שהשילוב שלי ושל מואנס דאבור מצוין. אנחנו מבינים אחד את השני ועובדתית אנחנו מבקיעים הרבה שערים ביחד. מה שיוביל אותנו לנצח בחודש הבא זה לא רק אני ומואנס, זה עבודה קובצתית, כמו שהייתה כאן היום. נלחמנו על כל כדור. היה משחק לא קל בכלל. אני חושב שהראינו במחצית השנייה שכשאנחנו מניעים את הכדור כמו שצריך ומשחקים עם ביטחון אנחנו יכולים להציג יכולת גבוהה".

"לא ניצחנו היום את המשחק, אסור לשכוח", צינן זהבי את האווירה. "אני לא רוצה לצאת מהכלים. החודש הבא זה יהיה אופרה אחרת, יש עוד הרבה זמן. נראה באיזה כושר שחקנים יגיעו ואיך נגיע למשחק. יש לנו קודם כל משחק ביום שני נגד סלובקיה. אנחנו רוצים להביא נקודות. ליגת האומות זה משהו חשוב בשבילנו. אנחנו קודם כל רוצים לשמור על המקום שלנו בדרג B ואחרי סלובקיה נתכונן לסקוטלנד".

קיירן טירני, ערן זהבי | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

השיטה שהנחיל אנדי הרצוג שלא השתנתה: "אני חושב שהמשכנו באותה דרך. וילי לא בא וניסה לשנות יותר מדי דברים. גם בקמפיין הקודם הנבחרת שיחקה כדורגל טוב לפרקים, אבל היינו צריכים לעשות את זה לפרקים יותר ארוכים ולהיות יותר אחראיים. היום אנחנו יותר אחראיים בהגנה והיינו יותר נחושים ובטוחים בעצמנו. אני גאה גם בשחקני ההגנה. קיבלנו שער מפנדל שאני לא יודע אם היה בכלל. הדרך עוד ארוכה וצריך להסתכל ממשחק למשחק. בואו לא נשמח יותר מדי עכשיו, אמרתי את זה גם לחבר'ה בחדר ההלבשה. עשינו 1:1 ויש אופטימיות להמשך, אבל הדרך עוד ארוכה".

"גם במחצית היינו מאוד אופטימיים לממרות שספגנו רגע לפני הירידה להפסקה"" המשיך זהבי. "הבנו ששיחקנו לא רע ושהסקוטים לא הגיעו למצבים. רגע לפני הגול שלהם יכולנו להבקיע. יצאנו לחצי השני עם ביטחון ואמונה שאפשר לנצח. לשם דחפנו ולשם כיוונו. כל הכבוד לבחורים ואני מקווה שביום שני נמשיך באותה דרך, כי זה לא משחק אחד – אלא דרך ארוכה. צריכה להיות המשכיות לדרך הזו. היה משחק טוב בסך הכל".

המאמן רוטנשטיינר הוסיף: "הייתה הופעה טובה והתחלה טובה של הנבחרת. שיחקנו אחרי הפסקה ארוכה, אבל אסור לשכוח שלא ניצחנו. אנחנו חייבים להשתפר כי אנחנו חייבים לנצח בחצי הגמר בחודש הבא. המשחק בחודש הבא יהיה אחר לחלוטין. זה לא היה קהל היום היה לטובתנו, ואני מקווה שגם באוקטובר לא יהיה קהל באצטדיון".

וילי רוטנשטיינר | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

"קבוצה שעושה יותר מדי טעויות לא יכולה לנצח", המשיך האוסטרי. "אנחנו צריכים להשתפר בהגנה. אנחנו רוצים לספוג פחות משער למשחק בממוצע, היום ספגנו מפנדל ואני בכלל לא יודע אם זה היה פנדל או לא. הנענו טוב את הכדור, בעיקר בחצי השני. גם השער של ערן זהבי היה נהדר. אנדי הרצוג? הוא שלח לי הודעה לפני המשחק".

"מבחינת פוטנציאל, אנחנו יכולים להיות הרבה יותר טובים. יש לנו שחקנים טכניים נהדרים. הייתה אווירה טובה בימים האחרונים באימונים. יש לנו את סלובקיה ביום שני, והיא נבחרת חזקה מאוד. גם צ'כיה, הנבחרת הנוספת בבית, חזקה מאוד.

מואנס דאבור דיבר על הבישול הנהדר לזהבי עם העקב: "יותר מעצבן אותי שלא הצלחתי לכבוש במחצית הראשונה. היה גול יפה, ערן גם עשה מהלך גדול. אנחנו מכירים אחד את השני ומנסים להביא את זה לפה. לשמחתנו זה הצליח בגול שערן כבש. ההחמצה בדקה ה-42? זה לא תירוץ, הייתי חייב לתת את הגול הזה, אבל לא היה לי זמן לכוון ולדעת לאן אני נוגח. שוב, זה לא תירוץ. אני חייב לתת גולים ממצבים כאלה".

ראיין ג'ק, מואנס דאבור | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

לאן התיאום שלו עם זהבי יכול להוביל את הנבחרת: "כבר הרבה זמן אני, ערן וכל הנבחרת מרגישים שיש ביני לבינו חיבור מצוין. אנחנו מנסים להביא את זה לנבחרת ורוצים להוביל אותה. אנחנו רוצים לעשות מספרים וראיתם היום שגם עבדנו מאוד קשה. כולם נלחמו. אני חושב שגם יכולנו לנצח. נראינו טוב. אולי זה ייתן לנו קצת יותר ביטחון להמשך. אני מאמין ננחזור בהרגשה טובה מהמשחק הזה, אבל אסור לשכוח שלא ניצחנו, סיימנו בתיקו. ניקח את הדברים החיוביים וננסה לשפר את הדברים הפחות טובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי