יש מקום לאופטימיות: 1:1 לישראל מול סקוטלנד, שער גדול לזהבי

חודש לפני ששתי הנבחרות ייפגשו בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, הנבחרת של רוטנשטיינר הייתה לא פחות טובה מיריבתה והראתה שהשד לא כל כך נורא. הכוכב בביצוע נהדר קבע שוויון בדקה ה-73, כריסטי כבש ראשון בפנדל

(גודל טקסט)

קמפיין חדש, מאמן חדש, דרך חדשה? ימים יגידו, אבל ההתחלה הייתה סבירה בהחלט ויש מקום לאופטימיות. נבחרת ישראל סיימה הערב (שישי) ב-1:1 מול סקוטלנד בחוץ במשחק הראשון של הקמפיין החדש של ליגת האומות דרג ב', כשעל הפרק מונדיאל 2022 בקטאר. זה היה משחק הבכורה של וילי רוטנשטיינר כמאמן הראשי לאחר ששימש כמנהל המקצועי עד לעזיבת אנדי הרצוג – והמשחק היה שקול לחלוטין, והייתה הרגשה שאפשר לעשות יותר.

הדבר החיובי ביותר שאפשר לקחת מההפסד הזה הוא שהשד הסקוטי לא כל כך נורא. בכלל לא. וגם הם קיבלו מסר. גם לנבחרת היריבה יש לא מעט בעיות משלה, וכלל לא נפלנו ממנה היום, למרות כוכבי הפרמיירליג שלה – אנדרו רוברטסון מליברפול, קיירן טירני מארסנל וסקוט מקטומיניי ממנצ'סטר יונייטד. זה מעודד מאוד לקראת החודש הבא, בו ישראל תגיע שוב לאצטדיון ההמפדן פארק בגלזגו ותפגוש את אותה סקוטלנד במסגרת חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2020. הסקוטים כמעט לא איימנו על השער שלנו, ובגלל יש גם תחושת פספוס קלה, כי לא היינו פחות טובים.

המחצית הראשונה הייתה שקולה לחלוטין, כמו המשחק כולו. שתי הנבחרות לא הצליחו בכלל לייצר מצבים בהתחלה, ורק בדקה ה-35 הגיע האיום הראשון במשחק למסגרת, כשדור פרץ מטווח מ-25 מטרים את השער הסקוטי. נבחרת ישראל התקשתה להציג משחק מסודר ולהניע כדור, וגם היא וגם סקוטלנד היו נראות חסרות רעיונות התקפיים. לקראת סיום החצי הראשון הקצב עלה, ואז קיבלנו פשוט מקרה נבחרת ישראל קלאסי. מואנס דאבור החמיץ בדקה ה-42 ממצב טוב אחרי התקפה נהדרת ודקות טובות של הנבחרת, אך שתי דקות לאחר מכן סקוטלנד זכתה בפנדל אחרי הכשלה של איתן טיבי, וראיין כריסטי דייק מהנקודה הלבנה והעלה את המארחת ל-0:1 רגע לפני הירידה להפסקה. כמה שאנחנו "אוהבים" לספוג בדקות האלו, אבל יש הרבה מה להגיד על הפנדל הזה, כי אנחנו בכלל לא בטוחים שאם היה VAR הוא היה נשרק.

וילי רוטנשטיינר | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

בדקות הראשונות של החצי השני זה היה נראה הרבה פחות טוב, כשסקוטלנד החלה לשלוט כמעט לחלוטין, אך לאט לאט הכחולים-לבנים חזרו לעניינים. אגב, הסקוטים כלל לא איימו על השער של אופיר מרציאנו ומשחק ההגנה עבד בצורה לא רעה יחסית. הדקות חלפו, ישראל לקחה יותר סיכונים, ובדקה ה-73 ערן זהבי השווה ל-1:1. מי אם לא ערן זהבי האדיר, שכבש שער 13 בנבחרת ב-12 המשחקים האחרונים. פשוט מדהים. הפעם, החלוץ קיבל מסירת נפלאה מעקב ממואנס דאבור, חדר לרחבה ובבעיטה אדירה לחיבורים קבע שוויון.

עד לסיום הורגש שאפשר לכבוש שער שיקבוע מהפך ויעניק ניצחון, אך זה לא קרה. לנבחרת ישראל אין יותר מדי זמן לנוח. כבר ביום שני חניכיו של וילי רוטנשטיינר יארחו באצטדיון נתניה את סלובקיה למשחק השני במסגרת הבית, בה משחקים מספר שחקנים מוכרים דוגמת מילאן שקריניאר מאינטר, סטניסלב לובוטקה מנאפולי וגם אריק סאבו, אקס בית"ר ירושלים, אשר משחק בימים אלו בקראגומרוק, העולה החדשה לליגה הטורקית הראשונה.

שחקני נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל

הרכבים:

נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, ניר ביטון, טאלב טוואטחה, דור פרץ (יונתן כהן, 72), ביברס נאתכו, מנור סולומון (דן גלזר, 90), ערן זהבי, מואנס דאבור (שון וייסמן, 79).

נבחרת סקוטלנד: דייויד מרשל, ראיין ג'ק, סקוט מקנה, קיירן טירני, אנדרו רוברטסון, סקוט מקטומיניי, קאלום מקגרגור, ג'יימס פורסט, ראיין כריסטי, ג'ון מקגין (סטיוארט ארמסטרונג, 79), לינדון דייקס (אוליבר בורק, 74).

שחקני נבחרת ישראל | Ian MacNicol/Getty Images
שחקני נבחרת ישראל | Ian MacNicol/Getty Images

מהלך המשחק

סקוטלנד פתחה בשליטה בעשר הדקות הראשונות, כשנבחרת ישראל התקשתה להניע כדור והתקשתה לצאת קדימה. בדקה ה-15 הנבחרת יצאה למספר התקפות לא רעות, אך אף אחת מהן לא הסתיימה באיום על השער הסקוטי. בכלל, שתי הנבחרות לא הצליחו לייצר מצב הבקעה אחד לאורך הרבה זמן משריקת הפתיחה ושתיהן נראו ללא רעיונות התקפיים.

חאתם עבד אלחמיד, לינדון דייקס | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

בדקה ה-35 הגיע האיום הראשון במשחק למסגרת, והוא היה שייך לנבחרת ישראל. דור פרץ הגיע למצב בעיטה לא רע מ-25 מטרים, הניף את הרגל ושלח כדור חזק, אך למרכז השער ודייויד מרשל הסתדר וקלט. ארבע דקות לאחר מכן קאלום מקגרגור הסקוטי בעט מחוץ לרחבה לכיוון השער של אופיר מרציאנו, אך הכדור שלו היה חלש ורחוק מהמסגרת.

ראיין ג'ק, מנור סולומון | Ian MacNicol/Getty Images

ואז, בדקה ה-42, הנבחרת סוף סוף ביצעה התקפה נהדרת, הגיעה למצב הטוב במשחק והייתה חייבת לעלות ליתרון. זו הייתה התקפה קבוצתית נפלאה, כשמנור סולומון מצא את ערן זהבי, שהמשיך לביברס נאתכו, ממנו לדור פרץ ולאלי דסה באגף הימני. מגן ויטסה הגביה כדור מצוין לרחבה, מואנס דאבור היה חופשי לגמרי ובמצב של כיבוש, אך הנגיחה של חלוץ הופנהיים נעצרה אצל דייויד מרשל.

ביברס נאתכו בפעולה נגד ראיין כריסטי | Ian MacNicol/Getty Images

דווקא אחרי המצב הענק של דאבור ואחרי דקות טובות של נבחרת ישראל, קרה הגרוע מכל. קרן סקוטית שהוגבהה לרחבה הסתיימה בעבירה של איתן טיבי אחרי הרמת רגל גבוהה, והשופט העניק פנדל למארחת. ראיין כריסטי ניגש לבעוט, סיפק בעיטה מצוינת לחיבורים השמאליים, הכניע את אופיר מרציאנו והעלה את סקוטלנד ל-0:1 בדקה ה-45, ושוב, הנבחרת ספגה רגע לפני הירידה למחצית.

ראיין כריסטי בועט את הפנדל | Ian MacNicol/Getty Images
ראיין כריסטי חוגג | Ian MacNicol/Getty Images
ביברס נאתכו | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

המחצית השנייה נפתחה בשליטה של סקוטלנד, אך היא בכלל לא הצליחה לייצר מצבים. הזמן חלף, וישראל התקרבה יותר ליותר. אמנם גם הנבחרת שלנו לא הגיעה ליותר מדי מצבים, אך בדקה ה-73 ערן זהבי השווה ל-1:1. מי אם לא זהבי. החלוץ קיבל כדור נהדר בעקב ממואנס דאבור, חדר לרחבה ושלח בעיטה אדירה לרשת העליונה. הכוכב כבש בבעיטה הראשונה שלו במשחק לעבר השער והחזיר את ישראל למשחק.

ערן זהבי חוגג | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images
ערן זהבי חוגג עם מואנס דאבור ואלי דסה | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images
שחקני נבחרת ישראל חוגגים | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images
שחקני נבחרת ישראל חוגגים | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

אופיר מרציאנו ביצע טעות גדולה בדקה ה-85 כשמסר רע מאוד וכמעט שזה עלה לו ביוקר, אך הוא הצליח לעצור את המצב אליו הגיע סטיוארט ארמסטרונג, שחטף את הכדור. אחרי שלוש דקות של תוספת זמן, השופט שרק לסיום המשחק והנבחרות נפרדו ללא הכרעה.

קיירן טירני, ערן זהבי | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי