מיאמי ביתרון 0:3 על מילווקי, יוסטון ב-0:1 על לוס אנג'לס לייקרס

יאניס אנטטוקומפו
יאניס אנטטוקומפו | Mike Ehrmann/Getty Images

אנטטוקומפו בדרך הביתה אחרי שמוליכת המזרח בעונה הסדירה איבדה יתרון דו ספרתי ברבע האחרון ונכנעה 115:100. הארדן גבר על לברון שלא קלע אפילו נקודה ברבע האחרון, הרוקטס ניצחו 97:112 בפתיחת הסדרה

(גודל טקסט)

מי היה מאמין לפני מספר חודשים שיאניס אנטטוקומפו ומילווקי באקס יסיימו את דרכם כבר בחצי גמר המזרח? זה עדיין לא קרה, אבל ה-115:100 הלילה (בין שישי לשבת) משמעותו 0:3 למיאמי היט בסדרה וכעת היא זקוקה לניצחון אחד אחרון כדי לשלוח את מצטיינת העונה הסדירה לביתה.

מאוחר יותר, במערב, יצאה לדרך הסדרה המרקתקת בין לוס אנג'לס לייקרס ולברון ג'יימס ליוסטון רוקטס וג'יימס הארדן, ואחרי המשחק הראשון היתרון הוא בידיהם של הטקסנים, שבהובלת "הכוכב המזוקן" הכניעו את מי שסיימה בפסגת המערב בתום העונה הסדירה – האם גם כאן הפתעה גדולה בדרך?

מיאמי היט – מילווקי באקס 100:115 (0:3 בסדרה)

מילווקי באקס ידעה שמדובר עבורה במשחק שממנו כנראה כבר אין דרך חזרה, אבל התפרקות טוטאלית ברבע האחרון הובילה לכך שיאניס אנטטוקומפו וחבריו מרחק הפסד אחד מסיום העונה. מה שמדהים הוא שמילווקי הגיעה ל-12 הדקות האחרונות של ההתמודדות ביתרון דו ספרתי, 75:87, אבל 13:40 ברבע האחרון – זו לא טעות – קבע 0:3 להיט, שנמצאת במאזן מושלם בפלייאוף אחרי שבעה משחקים בשתי סדרות.

מילווקי באקס הוליכה בבטחה לאורך שלושת הרבעים הראשונים בפער מינימלי שנע בין 5 ל-10 נקודות, אבל דווקא בסיום הרבע השלישי ובשתי הדקות הראשונות של הרבע הרביעי חצתה את רף 10 הנקודות. ואז, כשעלתה ל-80:91, המהפך החל ונרשם ההפרש הכי גדול ברבע הרביעי במשחק פלייאוף!

ג'ימי באטלר קלע 17 נקודות מתוך ה-30 שלו ברבע האחרון, בסך הכל גם היו לו שבעה ריבאונדים ועוד שישה אסיסטים, והוא זכה לסיוע של באדם אדבאיו שסיים עם 20 נקודות ו-16 כדורים חוזרים וג'יי קראודר ירה מחוץ לקשת – חמש שלשות היו לו וסך הכל 17 נקודות. אנטטוקומפו, שלא כשיר במאת האחוזים, סיים עם 21 נקודות – החטיא את כל שבע השלשות שזרק – וכעת הוא וקבוצתו בפיגור 3:0 שנראה בלתי הפיך.

ג'ימי באטלר, יאניס אנטטוקומפו
ג'ימי באטלר, יאניס אנטטוקומפו | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images

יוסטון רוקטס – לוס אנג'לס לייקרס 97:112 (0:1 בסדרה)

ללוס אנג'לס לייקרס היה יותר זמן לנוח ולצבור כוחות מחודשים לקראת חצי גמר המערב, אבל זה ממש לא עזר לה הלילה מול הארדן וראסל ווסטברוק – שכבר מן הפתיחה הציגו עליונות, היו ביתרון וגם שמרו עליו עד הבריחה ברבע הרביעי והשגת הניצחון כדי לעלות ליתרון ראשון.

עד המחצית כבר הגיע הארדן ל-25 נקודות ואת המשחק הוא סיים עם 36, ווסטברוק חוזר לעצמו אחרי הפציעה והלילה כבר קלע 24 נקודות, קטף תשעה כדורים חוזרים ומסר שישה אסיסטים וגם אריק גורדון רשם תרומה משמעותית של 23 נקודות. את השלושה האלו יחד היה קשה לעצור, בוודאי במשחק בו לייקרס קלעה מחוץ לקשת ב-28.9 אחוז בלבד, 11 מ-38, וריצת 0:14 ברבע האחרון הכריעה את הסיפור סופית לטובת הטסקנים.

לברון ג'יימס, שלא קלע אפילו נקודה מתוך ה-18 של קבוצתו ברבע האחרון, סיים רק עם 20 נקודות, שמונה ריבאונדים שבעה אסיסטים וגם עם ארבעה איבודי כדור. הקלע הבולט של הלייקרס היה אנתוני דייויס עם 25 נקודות והוא גם קטף 14 ריבאונדים.

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Mike Ehrmann/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי