צפו בתקציר: ב"ש כבשה פעמיים בתוספת הזמן בדרך ל-1:2 על לאצ'י

הקבוצה של אבוקסיס כבר הייתה בדרך החוצה לאחר שפיגרה בדקה ה-59 ולא הצליחה לכבוש עד לדקה ה-90, אך מחזיקת הגביע ביצעה קאמבק מדהים בזכות המחליפים אגודלו (90+1) ו-וארן (90+3) בדרך לשלב הבא

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

מחר, בארוחת החג המסורתית של ראש השנה, אוהדי הפועל באר שבע בהחלט יוכלו לחייך. מחזיקת הגביע הצליחה הערב (חמישי) להעפיל לסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית אחרי 1:2 דרמטי על לאצ'י. ממש מהפך השנה.

באר שבע כבר הייתה בדרך הביתה מול היריבה האלבנית עליה דילגה אשתקד. היא הייתה עצבנית ולא מדויקת, פיגרה עד לתוספת הזמן והייתה אובדת עצות נגד המארחת שהעבירה זמן. הספסל היה קצר מאוד ללא צמד הארגנטינאים שאמנם המריאו עם הקבוצה אך לא נכללו בסגל. ואז הגיעה הדקה ה-91: המחליף ג'ונתן אגודלו בעט למשקוף ופנימה מכל הלב וקבע שוויון דרמטי. המשחק היה בדרך להארכה ואז הגיע תורו של מחליף אחר, אנתוני וארן, שדחק לרשת את שער הניצחון בדקה ה-93.

קיריאן אנוובוזה, השחקן המסוכן בשורות האורחת, כבש בעקב בדקה ה-59 אחרי חור של אור דדיה והגנה רכה מדי של הקבוצה מהדרום. באר שבע הגיעה להזדמנויות בעיקר דרך מצבי נייחים ובעיטות מרחוק אך היה נראה שזה לא הערב שלה, עד לסיום הדרמטי.

שחקני הפועל באר שבע | דני מרון
יוסי אבוקסיס | דני מרון

ערב המשחק אמרו בב"ש כי אם הקבוצה תתקדם באירופה – סיכוי טוב שתתחזק, ונראה שהקבוצה בהחלט זקוקה לרענון. התלות בז'וסואה מוגזמת. אלטון אקולטסה וסינטיהו סלליך לא הרשימו באגפים וגם איתמר שבירו שפתח בחוד – היה חלש. הקבוצה צריכה סקורר דומיננטי שהיה מספק מאזן כמו בן שהר שבכל עונה כבש במספרים דו ספרתיים.

למרות השמחה מהניצחון המרגש, ככה קשה – ככה מתוק, הרי שמדובר בנורת אזהרה גדולה עבור אבוקסיס להמשך הליגה, הרי ברוב העונה היא תפגוש יריבות שבאות להתגונן מולה, והמאמן עדיין לא מצא את הנוסחה נגד זה. למזלה, המשחק הבא נגד הפועל חדרה, שהיה אמור להיערך ביום ראשון – נדחה, ולקבוצה יהיה זמן רב למנוחה וגם לעשות חושבים לקראת המפגש עם מאת'רוול הסקוטית, שגברה הערב על קולריין מצפון אירלנד בתום משחק דרמטי ותחכה לאבוקסיס ושחקניו בשלב הבא.

הרכבים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה; אור דדיה, מיגל ויטור, לואי טאהא, שון גולדברג; מרואן קבהא, ז'וסואה, תומר יוספי (ג'ונתן אגודלו, 61), סינטיהו סלליך (רותם חטואל, 75), אלטון אקולטסה; איתמר שבירו.

לאצ'י: אלן שרי, אלביון מרקו (רפו, 46), אדולף סלמני, אלכסנדר איגנגטוביץ', רודולף טורקאג', יוליאן שהו (אנדריט מרקו, 46), ארדיט דליו, רג'י לושקג'ה, טקו, רדון צ'יצ'ה, קיריאן אנוובוזה

מהלך המשחק:

לאחר שתי דקות המארחת זכתה לכדור חופשי. הגנת באר שבע הרחיקה רע ורדון צ'יצ'ה בעט מעל השער. לאצ'י הציגה אגרסיביות בדקות הראשונות ובאר שבע לא הצליחה לייצר התקפה מסודרת עד לדקה העשירית כאשר ז'וסואה לא נגע מספיק בכדור, אבל בהמשך הקבוצה של יוסי אבוקסיס הגבירה את הקצב.

מרואן קבהא | דני מרון

בדקה ה-13 זכתה באר שבע לכדור חופשי מעמדה מסוכנת. ז'וסואה כמובן ניגש להרים ושלח כדור מסוכן אבל השוער אלן שרי יצא היטב והדף לפני שמרואן קבהא הצליח לדחוק לרשת. בדקה ה-15 אלטון אקולטסה השתלט יפה על כדור באגף והעביר לאמצע, זו'וסאה הפגיז אבל שחקן הגנה בלם את הכדור. כעבור דקה הפורטוגלי שוב בעט חזק וסחט משרי הצלה. בדקה ה-22 באר שבע בחרה בקרן קצרה, אקולטסה השאיר לז'וסואה שהרים עוד כדור מסוכן ושוב שרי הגיע ראשון.

ז'וסואה | דני מרון
אלטון אקולטסה | דני מרון

בדקה ה-24 לאצ'י קיבלה ביטחון ויצאה קדימה בהתקפה מסוכנת, לואי טאהא ביצע גליץ' מצוין ומנע את כדור הרוחב כשהרחיק לקרן. כעבור דקה, ארדיט דליו העביר כדור רוחב מסוכן מצד ימין, הבלמים פספסו ואור דדיה הרחיק ברגע האחרון.

בדקה ה-26 דדיה ביצע פעולה טובה גם בהתקפה כשהרים מהאגף אך סינטיהו סלליך נגח גבוה מעל השער. באר שבע המשיכה לסכן בעיקר במצבים הנייחים והקפטן מיגל ויטור כמעט כבש בנגיחה לאחר כדור קרן.

מיגל ויטור
מיגל ויטור | דני מרון

בדקה ה-34 באר שבע הייתה חייבת לעלות ליתרון כשתפסה את היריבה לא מוכנה. אקולטסה קיבל כדור ארוך נפלא ומצא את עצמו בעמדה נוחה אך משום מה לא התקדם ובעט אלא העדיף למסור וההזדמנות הלכה לאיבוד. כעבור שש דקות הגיעה ההזדמנות הכי טובה של באר שבע. ז'וסואה נכנס נהדר לרחבה אחרי שעבר שחקן אחד ובעט בסיבוב ליד הקורה! כדי לשפר את משחק ההתקפה של באר שבע, אקולטסה וסלליך החליפו אגפים.

אבוקסיס שמר על אותם 11 במחצית השנייה בעוד אצל היריבה ראינו חילוף כפול. בדקה ה-54 היריבה כמעט כבשה. רודולף טורקאג' העביר כדור רוחב מסוכן בצד שמאל, אוהד לויטה לא הצליח להדוף אך באר שבע נחלצה.

בדקה ה-59 נכנסה הקבוצה של אבוקסיס לצרות גדולות. רדון צ'יצ'ה עבר אף אור דדיה בקלילות באגף, הוציא כדור רוחב לא טוב אך הכדור חזר אליו. בסיום המהלך קיריאן אנוובוזה דחק בעקב לרשת, 0:1 ללאצ'י. אבוקסיס הגיב בחילוף כפול: אנתוני וארן החליף בחוד את איתמר שבירו ואגודלו ולאסקס נכנס במקומו של תומר יוספי במגמה התקפית ברורה.

אוהד לויטה | מאור אלקסלסי

בדקה ה-66 אקולטסה רשם מבצע יפה מאוד על הקו והרים לרחבה, וארן עדיין לא היה חד ונגח מעל השער. בדקה ה-74 רותם חטואל החליף את סינטיהו סלליך. באר שבע איבדה מעט את הסבלנות ובדקה ה-80 קבהא נגח מעל השער. ארדיט דליו הורחק בדקה ה-86 כעבור דקה ז'וסואה בעט כדור חופשי מסוכן רק ליד הקורה

על סיום כזה אבוקסיס לא חלם. עמוק בתוספת הזמן המאמן נשם לרווחה כאשר ג'ונתן אגודלו ניצל בלבול בהגנה, מיגל ויטור עלה למעלה והצליח להוריד כדור לאחור והחלוץ הגיע אל כדור חוזר ובעט פצצה למשקוף ופנימה, ב"ש השוותה ל-1:1! בדקה ה-93 אנתוני וארן, מחליף נוסף, דחק לרשת את השער השני אחרי נגיחה של שון גולדברג בדרך ל-1:2 ושלח את הפועל באר שבע לשלב הבא

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי