ירושלים מאיימת לא להופיע לגביע, קטש: "לא משחקים טוב"

סולימאן בריימו
סולימאן בריימו | דני מרון

הפועל ירושלים ניצלה מהדחה מוקדמת בגביע המדינה והמאמן לקח על כך אחריות ("מנסים לתקן את הבעיות בהגנה ומשום מה זה לא קורה"), אך מועד רבע הגמר נגד מכבי ת"א, שנקבע ליום שני, עורר סערה

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים ניצלה אתמול (ראשון) מהדחה מוקדמת ומפתיעה מגביע המדינה, כשחזרה מפיגור דו ספרתי לניצחון 80:85 על הפועל תל אביב בדרך למפגש עם מכבי תל אביב בשלב רבע הגמר – אבל הדרמה לקראת המפגש הגדול החלה כבר אתמול בארנה, כשנוצרה מחלוקת סביב מועד קיום המשחק.

הקרב ברבע גמר הגביע בין הצהובים לירושלמים תוכנן תחילה ליום ראשון הקרוב, אך לבקשת האלופה, שתשחק בערב שישי בברצלונה במסגרת היורוליג, איגוד הכדורסל הודיע על דחייתו ביום. הדבר בא לרעתה של מחזיקת הגביע, שיומיים לאחר מכן אמורה לפגוש את הפועל חולון במסגרת הליגה, ולכן בהפועל ירושלים כבר הודיעו כי במקרה שההחלטה לא תשתנה, הם אינם מתכוונים לעלות לשחק וכעת לא נותר אלא להמתין להחלטה הסופית לגבי מועד המשחק.

גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים אמר על כך: "איך שנגמר המשחק, קיבלנו הודעה מוזרה שהמשחק ביום שני. ההחלטה הזו לא ברורה – למה אנחנו צריכים לשחק שני משחקים בתוך 48 שעות? "הודענו מראש שבגלל שיש משחק נוסף ברביעי, אי אפשר לקיים את משחק הגביע בשני. זה לא מקובל לחלוטין, כל אחד דואג לעצמו ולא מעניין אותי אינטרס הצד השני. לא ניתן שיפגעו בנו".


"אי אפשר לקיים את המשחק ביום שני", הודיע הראל (אודי ציטיאט)

על הפרקט בארנה התרחש קרב צמוד, כאשר האורחת מתל אביב ברחה ליתרון של 16 נקודות ברבע השני וירושלים המשיכה ביכולת הפחות טובה לעומת זו שהציגה בתחילת העונה. אתמול בלטו פעם נוספת הבעיות מהן היא סובלת בצד ההגנתי, כשתומר גינת עשה ככל העולה על רוחו בדקות הראשונות והקבוצה של עודד קטש התקשתה לעמוד בקצב של ההרכב הנמוך בו עלו האורחים. לטובתה עמדו עומק הסגל שלה וערב מצוין של ג'יימס פלדין, שעזרו לה למחוק את הפער ולגבור בישורת האחרונה על יריבה פצועה ובעלת קאדר צר יותר, שנפלה מהרגליים.

קטש הודה בסיום כי אינו מרוצה מהיכולת במשחקים האחרונים: "לאחרונה אנחנו לא משחקים את הכדורסל הטוב שהצגנו בתחילת העונה. יש תקופות וזה קורה, לא צריך להילחץ. פתחנו לא טוב הגנתית, כמו שקרה לנו בכל החודש האחרון, אנחנו מנסים לתקן את זה ומשום מה זה לא קורה וכמובן האחריות לזה שהקבוצה שלי תהיה הרבה יותר מחויבת ואגרסיבית היא עליי".


"מנסים לתקן וזה לא קורה". קטש (דני מרון)

"הפועל הגיעה בלי הגבוה המוביל שלה ועם הרכב יחסית נמוך שבו כולם יכולים לקלוע מבחוץ", המשיך המאמן וניתח את המשחק, "הם ריווחו את המגרש וזה לא היה משחק טיפוסי, זה הקשה עלינו בהתחלה, בעיקר כשהזריקות שלהם נכנסו. ידענו שנפגוש קבוצה מסוכנת עם הרבה סקוררים טובים ועשינו עבודה הגנתית פחות טובה בחצי הראשון. זה יצר סוג של חוסר ביטחון שאופייני למשחקי גביע. במחצית אמרתי לשחקנים שאני מרגיש שאנחנו משחקים כדי לא להפסיד וצריך לעלות עם ביטחון ולסמוך על השיטה שלנו. עשינו התאמות והידקנו קצת את ההגנה. גם כשזה לא נראה הכי טוב והכי זורם, ניצחנו וזה משמח".

קטש סירב להתייחס לנושא המשחק נגד מכבי תל אביב: "אני לא מתעסק עם זה, אני מאמן. נשחק מתי שיחליטו ומתי שיודיעו לי שמשחקים".

ג'ייקובן בראון התייחס לתקופה הפחות טובה וגם לבעיות בהגנה: "הדבר הכי חשוב הוא תמיד הניצחון. היה לנו משחק רע בליגת האלופות ורצינו לחזור לקצב שלנו. לאחרונה אנחנו לא עושים את העבודה בהגנה, אנחנו צריכים להבין מה הדברים שדורשים שיפור ולמנוע מהיריבות להמשיך להכות בנו. יש לנו משחק קשה ביום רביעי ואז נפגוש את מכבי, אלה משחקים שבהם נצטרך להוכיח את האופי שלנו".


בראון. "לאחרונה אנחנו לא עושים את העבודה בהגנה" (דני מרון)

עוד באותו נושא: עודד קטש

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי