שבחים לקלויארו: "תמיד שם כשצריך אותו, הוא מעמודי התווך שלנו"

אנג'לו קלויארו | דני מרון

הפוקוס הלך לכוכבים ולשחקני הרכש, אך הפורוורד שוב התעלה והוביל את מכבי ת"א לניצחון על אלבה ברלין. ספרופולוס התמוגג ממנו: "הוא האושר של כל מאמן". ג'ונס הרשים בבכורה: "התעליתי על הציפיות שלי מעצמי"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שמרה בקיץ על שני הכוכבים הגדולים בסגל שלה, סקוטי ווילבקין ואות'לו האנטר, וביצעה החתמות מסקרנות כמו אלו של אנטה ז'יז'יץ' ודרגאן בנדר. אך בזמן שהשמות הנוצצים ושחקני הרכש המבטיחים תופסים את מירב הפוקוס, ישנו שחקן אחד בסגל הצהוב ושמו אנג'לו קלויארו, שעליו פחות מדברים כמי שמשחק תפקיד מפתח להצלחה של אלופת המדינה בזירה האירופית. וזה מה שעשה קלויארו במחזור הראשון ביורוליג אתמול (חמישי), כשהצטיין מעל כולם בשורות מכבי תל אביב והיווה את הגורם העיקרי לניצחון 73:80 על אלבה ברלין.

מספר 4 של הצהובים לא הכי מוכשר או הכי מנוסה מבין שחקניו של יאניס ספרופולוס, לא מגיע עם רזומה ב-NBA או עם פוטנציאל להגיע לשם, אבל איכשהו, בכל ערב בו עולה על הפרקט הוא מבצע פעולות ששוות ניצחון. נלחם על הריבאונד, מציל כדור אבוד, חוטף, וגם תורם שלשת מומנטום כזו או אחרת מדי פעם. אתמול קלויארו הוביל את קלעי מכבי תל אביב עם 18 נקודות, מתוכן 13 במחצית השנייה, בנוסף לארבעה כדורים חוזרים ושלוש חטיפות.

ספרופולוס אמר לאחר המשחק שהוא מרגיש "כמו אב לשחקנים", והבן קלויארו בהחלט מסב לו גאווה גדולה: "כשהחתמנו את כספי בשנה שעברה, אמרתי לו לטובתו האישית שימצא קבוצה שבה יוכל לשחק, לא רציתי שהוא יהיה אופציה שנייה או שלישית בעמדה שלו", נזכר המאמן, "בקיץ הזה, אחת הדרישות העיקריות שלי מההנהלה הייתה להשאיר אותו בקבוצה. אנג'לו לוחם, הוא האושר של כל מאמן. הוא תמיד שם כשצריך אותו, דוחף את הקבוצה, תמיד מקריב מעצמו. הוא אחד מעמודי התווך שלנו".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

בפתיחת המשחק היה ניכר על מכבי תל אביב שאינה בכושר הרצוי לשלב הנוכחי. אלבה שלטה בריבאונד ועשתה את רוב הנקודות שלה בצבע בדרך ליתרון דו ספרתי אחרי 10 דקות, אבל ווילבקין והאנטר עשו סדר ופתחו בריצה שהגיעה עד ל-2:25 במהלך הרבע השני והפכה את המומנטום. בהמשך, בעיקר הניסיון והלחימה עשו את העבודה מבחינת האלופה הישראלית, שעדיין נמצאת בשלב הורדת החלודה ויצירת התיאום בין הגרעין מהעונה שעברה לשחקני החיזוק, ז'יז'יץ' את בנדר.

במסיבת העיתונאים ספרופולוס התייחס להתנגדות משרד הבריאות להחזיר את הליגה לפעילות ולא נשמע מוטרד מכך שקבוצתו תשחק רק פעם בשבוע בזמן הקרוב: "אמנם לא יהיו לנו משחקים להיכנס לקצב, אבל כרגע, בגלל שהתחלנו מאוחר, אנחנו לא צריכים משחקים, אלא אימונים. למשל בנדר, יהיה לו קל יותר להתאקלם דרך אימונים ולא משחקים. גם לגבי ז'יז'יץ'. הם לא שיחקו מאז מרץ ובשבילם קשה להיכנס מהר לקצב. אנחנו יודעים את זה ויודעים שיש להם את האיכויות ושהם יתרמו לנו. דרך האימונים אנחנו נשתפר".

אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון

שחקן אחד שכן הציג כדורסל נפלא היה כריס ג'ונס. האיש שעשה את כל הדרך מהליגה המונגולית ליורוליג וערך אתמול את הופעת הבכורה שלו בליגה הטובה באירופה, נראה כאילו הוא משחק בה שנים. ג'ונס שיחק תפקיד מרכזי בריצה שעזרה למכבי תל אביב להשתלט על המשחק במחצית הראשונה, בה קלע את כל 12 הנקודות שלו ללא החטאה, כאשר בשני הרבעים הבאים האחרונים הוסיף ארבעה מתוך שבעת האסיסטים שלו במשחק כולו.

"התעליתי על הציפיות שלי מעצמי", סיפר ג'ונס על הופעת הבכורה שלו ביורוליג והתייחס לכך שקבוצתו לא קלעה בארבע וחצי הדקות האחרונות, מה שכמעט אפשר לאלבה למחוק את הפער: "כשאתה ביתרון 15 בבית אתה צריך לחסל את היריב. אלו דברים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם". על המסע האישי שלו לצמרת הכדורסל האירופי הוסיף הרכז: "זה מאוד משמעותי עבורי. המסע היה קשוח. התחלתי באסיה ועכשיו אני משחק ביורוליג. אני מרגיש שיש לי משהו להוכיח – שאני שייך לכאן. ואני רוצה להוכיח את עצמי לא רק ברמה האישית, אלא דרך ניצחונות של הקבוצה".

כריס ג'ונס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי