אכזבה בצרפת: "חסרה יעילות", ביקורת נגד דידייה דשאן

דידייה דשאן
דידייה דשאן | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

אלופת העולם טרם הבטיחה את מקומה ביורו לאחר ה-1:1 נגד טורקיה. בכלי התקשורת כעסו על סיפסולו של ז'ירו: "עצוב במדי הבלוז, שמח בכחול של הטריקולור". גריזמן: "המשחק הכי טוב שלנו, ננצח את השניים הנותרים"

(גודל טקסט)
 נבחרת צרפת הגיעה למשחק הביתי נגד טורקיה עם ארבעה ניצחונות רצופים במוקדמות יורו 2020 ורצתה לגמול לה על ההפסד מחודש יוני, אלא ששוב לא הצליחה לגבור על חניכיו של שנול גונש על אף שעלתה ליתרון משער של המחליף אוליבייה ז'ירו וסיימה רק בתיקו 1:1. חלוצה של צ'לסי, שממעט לשחק בלונדון, היה האיש שכבש את שער הניצחון במשחק הקודם נגד איסלנד ובסה"כ יש לו חמישה שערים בטריקולור ב-2019 – יותר מכל אחד אחר. אלופת העולם טרם הבטיחה את מקומה ביורו הקרוב.


אנטואן גריזמן שהציג משחק טוב על אף שלא כבש, הסתכל על חצי הכוס המלאה ואמר: "אמנם יש אכזבה גדולה, אבל זה היה המשחק הכי טוב שלנו בקמפיין, עבר זמן רב מאז ששיחקנו ככה. אנחנו צריכים לשים לב לפרטים הקטנים כי זה עלול להוציא אותך מהיורו או המונדיאל. חבל שספגנו שוב ממצב נייח. נצטרך לנצח את שני המשחקים שנותרו ואז נהיה רגועים יותר".


על חוסר היכולת לכבוש: "אנחנו לא מושלמים. לא היינו חדים מול השער וגם היה חסר לנו מזל. לפעמים הכדור נכנס ולפעמים לא, זה הכדורגל. במונדיאל לא היינו זקוקים להרבה מצבים אבל עכשיו כן. צריך להיות סבלני, כל אחד יתאמן חזק במדי הקבוצה שלו כדי להשתפר". מנגד, החלוץ החמיא לז'ירו: "הוא חלוץ נהדר שעזר לנו, היינו זקוקים לו. יש לנו שני מספרי '9' טובים מאוד" (התכוון לוויסאם בן יידר).



ז'ירו וגריזמן. "עצוב במדי הבלוז, שמח בכחול של הטריקולור" (MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images)


המאמן דידייה דשאן היה מאוכזב גם הוא: "אני מאוכזב כמו השחקנים, עשינו את כל מה שנדרש כדי לנצח, הייתה חסרה לנו יעילות. עשינו את הדבר הנכון. אנחנו צמודים לטורקיה ונסיים את העבודה במשחקים שנותרו". על ההחלטות שקיבל: "מוסא סיסוקו כבר שיחק בעמדה הזו (קשר התקפי), ובן ידר משחק טוב על שטח קטן. רציתי את העזרה של קינגסלי קומאן בצד שמאל. אי אפשר לשחק יותר התקפי מזה". על ז'ירו: "אני סומך עליו. הוא נכס. הוא סובל מהמצב שלו שהוא לא משחק. בינואר? תשאלו אותו".



בצרפת ביקרו את הנבחרת לצד המחמאות שקיבל חלוצה של צ'לסי. "עצוב במדי הבלוז, שמח מאוד בכחול של הנבחרת", נכתב על ז'ירו ב"לאקיפ". מנגד, על בן ידר נכתב כי לא מצא את עצמו לחלוטין ושהנבחרת הייתה חסרת יעילות. ב"פראנס פוטבול" נכתב: "הבלוז עדיין לא ביורו, טורקיה היא המנצחת הגדולה", יחד עם משחק המילים "פסטיבל קאן" (קאן אייאן כבש לזכות טורקיה). כמו כן הועברה ביקורת על המאמן דשאן ששכח את הקלישאה "הרכב מנצח לא מחליפים" וספסל את ז'ירו. בדף הטוויטר של הנבחרת נכתב: "יהיה צורך לסיים את העבודה בנובמבר".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי