לברון הסביר את המהלך האחרון, ווגל התלונן על השיפוט

לברון ג'יימס | Mike Ehrmann/Getty Images

ג'יימס לא התרגש מהביקורות על כך שמסר לגרין בהתקפה המכריעה: "תמיד שיחקתי בדרך הזו, זה פשוט לא נכנס. נחיה עם זה". המאמן כעס על העבירות שנשרקו לטובת באטלר: "שריקות רעות, אני מאוכזב"

(גודל טקסט)

לברון ג'יימס הגיע למשחק החמישי בגמר ה-NBA ב"מוד חיה". אחרי רבע ראשון של גישושים, הוא התחיל להכתיב את הקצב עם רבע שני ענק שכלל 15 נקודות אישיות. "המלך" הגיע לטבעת מתי שרצה, רשם שיא קריירה אישי בשלשות למשחק גמר עם שש קליעות מחוץ לקשת וסיים עם 40 נקודות, 13 ריבאונדים ושבעה אסיסטים, אך כל זה לא הספיק ללוס אנג'לס לייקרס שהפסידה 111:108 למיאמי היט ופספסה הזדמנות לסגור עניין בסדרת הגמר ולזכות באליפות ראשונה מזה עשור.

זו הייתה הפעם הראשונה בה הלייקרס נוצחו כשהם לובשים את מדי ה"ממבה" להנצחת קובי בראיינט ובתו ג'יג'י, אחרי שעד כה היו מושלמים בארבעה משחקים עם התלבושת המיוחדת.

הקבוצה של פרנק ווגל הייתה רחוקה שלשה אחת מניצחון וההתקפה שבה היא פספסה את ההזדמנות הייתה זו שיצרה את השיח הגדול ביותר לאחר המשחק. כשהלייקרס בפיגור נקודה עם 16 שניות על השעון, לברון ניסה לחדור, אך ג'ימי באטלר ודאנקן רובינסון מנעו ממנו להגיע לזריקה נוחה וג'יימס הוציא מסירה לדני גרין שעמד חופשי מחוץ לקשת והחטיא שלשה מהמצב הכי טוב שהוא יכול היה לבקש. מרקיף מוריס הגיע ראשון לכדור החוזר, פספס את לברון שעמד חופשי וחיפש את אנתוני דייויס, אך שלח כדור רע מאוד אל מחוץ למגרש וגזר את גורלם של הלייקרס.

בטוויטר הדעות היו חלוקות, כאשר מצד אחד היה מי שטען כי לברון היה חייב לקחת את הזריקה המכריעה בעצמו, אך היו גם לא מעט שחקנים שתמכו בהחלטה והתעקשו שזו הייתה ההחלטה הנכונה. כוכבי פורטלנד, סי ג'יי מקולום ודמיאן לילארד היו בצד של קינג ג'יימס, אם כי לילארד התבדח וצייץ: "אני הייתי זורק על הראש של שניהם". שניים ששיחקו עם לברון בעבר, ג'וש הארט וצ'אנינג פריי, טענו גם הם שהכוכב עשה את הדבר הנכון.

לברון עצמו לא נשמע מעורער כלל כשהסביר את המהלך בתום המשחק: "תמיד שיחקתי באותה הדרך, מאז שהייתי ילד. והצלחתי בדרך הזאת. אני לא אתן לשחקן כזה או אחר לשנות את הדרך שבה אני משחק. אם מסתכלים על המהלך, הצלחתי למשוך איתי שני שומרים ומצאתי את אחד הקלעים שלנו פנוי על הקשת לשלשה פנויה לחלוטין כדי לקחת אליפות. סמכתי עליו, כולנו סמכנו עליו וזה פשוט לא הלך. נחיה עם זה. זו אחת הזריקות הטובות שיכולנו להגיע אליהן ברבע הרביעי ובמאני טיים. ג'ימי ודאנקן רובינסון היו עליי, לדני היה חתיכת מבט לסל וזה פשוט לא נכנס. הייתי רוצה שהוא יגיע לזריקה הזו שוב או שאמסור יותר טוב, אבל נחיה עם זה".

זה אמנם לא ינחם אותו מההפסד, אך ג'יימס הוסיף הלילה שני ציוני דרך מרשימים לרשימה הבלתי נגמרת שלו: הוא השתווה לדרק פישר כשיאן ההופעות בתולדות הפלייאוף כשעלה למשחקו ה-259 בקריירה, ועקף את קארל מלון בטבלת קלעי כל הזמנים ב-NBA, בשקלול של עונה סדירה ופלייאוף: "המלך" הגיע ל-41,704 נקודות ורחוק 2,447 מקארים עבדול ג'באר שניצב בפסגה.

אנתוני דייויס סוחב פציעה בעקב רגלו הימנית, שהחמירה אתמול לאחר נחיתה לא טובה שלו במהלך הרבע הראשון. הביג-מן המשיך לשחק וגם עשה את זה די טוב, אך ווגל אמר שהכאבים מקשים עליו: "הוא נאבק עם זה, קצת מתקשה לנוע, אבל התגבר על זה בקשיחות. נראה איך הוא ירגיש מחר".

מעבר לכך, המאמן התלונן על השיפוט בדקה האחרונה של המשחק, בה ג'ימי באטלר סחט ארבע זריקות עונשין: "שתי שריקות רעות שמו את באטלר על הקו, זה מצער במשחק כל כך חשוב. אנתוני דייויס קפץ לגובה בצורה מושלמת, היו צריכים לתת למהלך להמשיך ובהתקפה שלפני כן מרקיף מוריס נגע בכדור, גם שם לא היו צריכים לשרוק. במקום זה נתנו לו ארבע זריקות עונשין והקשו עלינו. אני מאוכזב מאוד מהבחינה הזו, אבל החבורה שלנו בסדר. נחזור חזקים יותר ונשחק טוב יותר במשחק השישי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי