עדיין בחיים: מיאמי כפתה משחק שישי אחרי 108:111 על הלייקרס

שחקני מיאמי היט | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

ההיט שרדו הצגה אדירה של לברון ג'יימס וצימקו ל-3:2 בסדרת גמר ה-NBA, בזכות טריפל-דאבל נוסף של ג'ימי באטלר וערב קליעה נפלא של דאנקן רובינסון. דני גרין החטיא שלשה שהייתה שווה אליפות

(גודל טקסט)

הכל היה מוכן לחגיגות האליפות של הלייקרס. הגביע חיכה להנפה ראשונה של הקבוצה מלוס אנג'לס מזה עשור ומדי ה"ממבה" הוכנו מראש לכבוד המאורע, אך ממיאמי היט של העונה הזו אי אפשר להיפטר כל כך מהר. את ג'ימי באטלר של פלייאוף 2020 אסור להספיד עד הרגע האחרון. וברגע האחרון היה זה דני גרין שכמעט העניק ללייקרס את הניצחון הרביעי בסדרה, אבל החטיא זריקה פנויה לגמרי מחוץ לקשת, לפני שבאטלר סגר עניין מהקו וקבע 108:111, שקירב את מיאמי ל-3:2 בתום משחק חמישי צמוד, מותח ומרתק בגמר ה-NBA.

הלייקרס חזרו פעמיים ממינוס 11, השנייה שבהן ברבע הרביעי בזכות ריצת 3:17 שהעלתה אותם ליתרון 96:99 כשנותרו פחות משש דקות על השעון. מאותו שלב החלה נדנדה בין שתי הקבוצות: אסיסט של דאנקן רובינסון לבאם אדבאיו ושלשה שלו ממסירה גדולה של באטלר החזירו את מיאמי ליתרון שתיים, לברון ג'יימס השווה מקו העונשין אך רובינסון החזיר לבאטלר אסיסט וההיט שבו להוביל. "המלך" השלים מהלך של סל ועבירה והציב את הלייקרס בפלוס נקודה, באטלר קלע מחצי מרחק אבל ג'יימס השלים רצף של שבע נקודות אישיות והפך פעם נוספת.

ארבע קליעות עונשין של "ג'ימי באקטס", אל מול סל שדה של אנתוני דייויס, הביאו את מיאמי ביתרון 108:109 לפוזשן המכריע. 16 שניות לסיום, לברון חדר ימינה, נתקל בהגנה טובה והוציא לגרין שעמד פנוי לחלוטין על הקשת והחטיא, מרקיף מוריס השתלט על הריבאונד אך מסר את הכדור החוצה ובאטלר, כאמור, הכריע מהקו.

לברון ג'יימס. הצגה שלו לא הספיקה | Mike Ehrmann/Getty Images

לברון, שהשתווה הלילה לדרק פישר במקום הראשון בהופעות בפלייאוף ה-NBA עם 259, הגיע נחוש להכריע את הסדרה ובמוד האגרסיבי ביותר שלו, סיפק הצגה אדירה שכללה 40 נקודות, שיא קריירה אישי בשלשות במשחק גמר עם שש צליפות מרחוק, 13 כדורים חוזרים ושבעה אסיסטים. לצערו, באטלר התעלה לאותה רמה ויצא עם ידו על העליונה בדו-קרב ראש בראש מהטובים שקיבלנו במעמד הגמר בשנים האחרונות. הפורוורד שוב ניהל בצורה מופתית את התקפת ההיט, תקף את הסל בכל הזדמנות והפעיל מצוין את חבריו לקבוצה, בדרך לטריפל-דאבל של 35 נקודות, 12 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, אליהם הוסיף גם חמש חטיפות.

מי ששימש ככינור שני בשורות ההיט היה רובינסון, שהולך ומשתפר ככל שהסדרה מתקדמת והלילה הפגיז שבע שלשות מ-13 ניסיונות בדרך ל-26 נקודות. הרוקי קנדריק נאן עלה נהדר מהספסל ותרם 14, טיילר הירו וג'יי קראודר הוסיפו 12 ו-11 בהתאמה וחיפו על ערב חלש מאוד על אדבאיו, שביצע לא מעט טעויות, התקשה להתמודד עם דייויס וסיים עם 13 נקודות וארבעה כדורים חוזרים בלבד.

בצד השני, נחיתה לא טובה של דייויס במהלך הרבע הראשון החמירה לו את הכאבים בעקב רגל ימין שהטרידו אותו משלב מוקדם יותר בפלייאוף, אך זה לא מנע ממנו לתרום 28 נקודות, 12 ריבאונדים, שלוש חטיפות ושלוש חסימות. הבעיה של הלייקרס הייתה שמלבד לברון ו-AD, רק קנטאביוס קולדוול פופ הגיע לעבודה וקלע 16, כאשר שאר הצוות המסייע לא היה טוב מספיק התקפית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי