יאסיקביצ'יוס הגן על בלאט: "זה באופנה לפטר את המאמן"

דייויד בלאט
דייויד בלאט | אודי ציטיאט

מאמן ז'לגיריס ומי שכיכב בעבר תחת הישראלי יצא להגנתו ביום שאחרי ההודעה על סיום דרכו באולימפיאקוס: "לא חושב שחוסר סבלנות מביא לתוצאות". ביוון טענו שלהנהלה לא נותרה ברירה אלא לשחררו: "הייתה חייבת לזעזע"

(גודל טקסט)

פיטורי דייויד בלאט מאולימפיאקוס אתמול (ראשון), הצליחו להפתיע לא רק אותנו, הישראלים. גם ביוון קיבלו בהפתעה את החלטת ראשי האדומים מפיראוס להיפרד מהישראלי כבר לאחר מחזור אחד ביורוליג, על אף שהייתה זו תבוסה משפילה בהפרש של 19 נקודות לווילרבאן, וגם בארצות הברית סיקרו את החלטת אולימפיאקוס להיפרד מאקס קליבלנד קאבלירס.

בלאט, כידע, הגיע לאולימפיאקוס כבר בשנה שעברה, אבל לא הצליח להעפיל עם הקבוצה לטופ 8 ביורוליג ולא זכה עם הקבוצה באף תואר מקומי – כשהעונה הגיעה לשיא השפל עם ההחלטה של ראשי הקבוצה שלא להתייצב למשחקי הפלייאוף נגד פנאתינייקוס במחאה על השיפוט, מה שהוביל להורדתה לליגת המשנה.

מהראשונים שיצאו להגנת בלאט היה שחקנו בעבר ומאמן ז'לגיריס כיום, שרונאס יאסיקביצ'יוס: "זה באופנה לחתוך את המאמן. ברור שאני לא חלק מהמועדון ולא יודע מה קורה, אולי יש משהו שאנו לא יודעים, אבל להיפרד ממאמן זו הדרך הקלה. לפעמים זה עוזר, אבל אני לא יודע אם היעדר חוסר סבלנות מוביל לתוצאות", אמר הליטאי.


בלאט. תמיכה מקולגה שכיכבה תחתיו בעבר (Doug Pensinger/Getty Images)

בלאט, כידוע, הודיע הקיץ על כך שחלה בטרשת נפוצה ובפיראוס מיהרו להכחיש שזו הסיבה לפיטוריו, אבל בתקשורת היוונית נכתב: "זו דוגמה טרגית לחשיבות של כוח ואומץ. למדנו שיעור מהמקרה הזה". ביוון טוענים שבלאט גם הציע את התפטרותו ושמדובר בהחלטה הדדית שהתקבלה בכאב עבור שני הצדדים. "אנו מאחלים לך שתהיה חזק ומאחלים לך תמיד רק את הטוב ביותר", נכתב ב"fosonline", "שתמשיך לזרוח כתמיד ולתת דוגמה לחיים. אין לך מה להוכיח לאף אחד".

גם ב"sport24" העניקו המון כבוד בלאט, אבל גם הבהירו כי להנהלה לא הייתה ברירה: "היו יותר מדי בעיות באולימפיאקוס – השחקנים לא נבחרו כמו שצריך, המשחקים היו רעים ואז גם הגיעה התוצאה בצרפת. ההנהלה הבינה שאין לה ברירה אלא לזעזע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי