קלופ: "נחכה לוואן דייק כמו שאשה טובה מחכה לבעלה כשהוא בכלא"

לאחר שכנראה גמר את העונה, מנג'ר ליברפול הבהיר: "לא יודעים כמה זמן ייעדר, אבל נמצאים פה בשבילו". קראגר אמר בצער: "זה פוצץ את מירוץ האליפות". וגם: הסיבה בגינה פיקפורד לא ייענש על הכניסה הברוטאלית

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

אוהדי ליברפול ידעו שזה בדרך, אבל החזיקו אצבעות שהמצב ישתנה. לצערם, בסוף אכן הגיעה הבשורה הקשה מה-2:2 נגד אברטון. אתמול (ראשון) נודע שהבלם וירג'יל ואן דייק, שנפצע בצורה קשה בדרבי, סובל מקרע ברצועה הצולבת וייעדר לתקופה ארוכה מהמגרשים.

ואן דייק הוא העוגן של ליברפול ללא צל של ספק, ולראיה שותף אשתקד בכל 38 משחקי הליגה ובסך הכל 50 הופעות בכל המסגרות. למעשה, הוא החמיץ משחק ליגה בודד מאז הצטרף למועדון בינואר 2018. ואן דייק כבר העביר מסר אופטימי לאוהדים והודה על התמיכה, אך בממלכה מתעסקים בכך ובעיקר בהשלכות של המועדון על אותו אירוע.

המנג'ר יורגן קלופ קיבל בצער רב את הבשורה על כך שואן דייק צפוי לשוב רק בעונה הבאה, בכל מקרה ממש למחזורי סיום העונה אם בכלל, ואמר: "אני מספיק זמן כדי לדעת ששחקנים אוהבים להיות עם עצמם אחרי אירועים כאלה, גם לי הייתה את אותה פציעה, אבל שוחחתי איתו והוא מרגיש בסדר. אנחנו נמצאים פה בשבילו ושומרים על קשר – אנחנו נחכה לו כמו שאשה טובה מחכה לבעלה כשהוא בכלא".

ג'יימי קראגר, אגדת המועדון, מודאג ממה שקורה והפציר בהנהלה לצרף בלם חדש בחלון ההעברות. "אלה חדשות הרסניות למועדון. השאלה הגדולה היא האם ליברפול יכולה לזכות באליפות בלעדיו? בכל קבוצה יש שלושה או ארבעה שחקנים שם אחד מהם חסר, לא משנה כמה הקבוצה טובה וכמה גדול המאמן שחלך – אי אפשר להסתדר בלעדיו. זה מפוצץ את מירוץ האליפות. הרגשתי בתחילת העונה שליברפול תנצח יחד איתו, על אף היכולת עד עכשיו, אבל זה קשה".

"ליברפול חייבת לפעול בשוק בינואר, לא רק בגלל הפציעה שלו. בכל מקרה הם היו חלשים יחסית בהגנה. שאר השחקנים בעמדות האלה נוטים להיפצע". גראם סונס הסקוטי השיב באותו המטבע: "אולי חלק היו מדברים על מוחמד סלאח או סאדיו מאנה אבל לטעמי ליברפול איבדה את השחקן הכי חשוב שלה".

וירג'יל ואן דייק ויורגן קלופ | Catherine Ivill/Getty Images

"זה לא היה תיקול, זו הייתה תקיפה", אמר סונס בהתייחסות לעבירה של ג'ורדן פיקפורד וזעם: "זה מדהים אותי, כל מי ששיחק פעם כדורגל, אפילו חצי מקצועי, מבין את מה שקרה. זה מקומם אותי, על אחת כמה וכמה כשחקן לשעבר".

אגב, ההתאחדות האנגלית אישרה היום שפיקפורד לא ייענש על הכניסה הברוטאלית שהובילה לפציעה הקשה של ואן דייק, בטענה שלא מדובר באירוע שצוות השיפוט פספס ועל כן הם לא יכולים להפוך את ההחלטה, בניגוד למקרים בהם צוות השיפוט מבהיר כי לא הבחין באותה עבירה. כידוע, השופטים בדרבי לא חשבו שמדובר בעבירה מכוונת שמצדיקה כרטיס אדום על אף שבוצעה מעמדת נבדל ומכאן שכך או אחרת פנדל לא יכול היה להישרק.

פיקפורד מכשיל את ואן דייק
פיקפורד פוגע בוואן דייק. לא ייענש | Peter Byrne/PA Images via Getty Image

באנגליה הציגו שוב את המספרים הנפלאים של ההגנה של האלופה בהובלתו של ההולנדי. ב-95 המשחקים בהם ואן דייק פתח בהרכב ליברפול בליגה, היא ספגה 78 שערים בלבד (22 בכל עונת 2018/19) ושמרה על שער נקי 44 פעמים. לשם השוואה, ב-95 המשחקים לפניכן היא ספגה 117 שערים ורק 29 פעמים הצליחה שלא לספוג. הוא ניצח ב-604 מ-812 המאבקים בהם השתתף בפרמיירליג – 74.4%, האחוזים הגבוהים ביותר לשחקן שרשם למעלה ממאה ניסיונות. גם בצד ההתקפי ההולנדי ייחסר. הוא כבש עשרה שערי פרמיירליג מאז ינואר 2018 כשרק פטריק ואן אנהולט, המגן השמאלי של קריסטל פאלאס, הבקיע יותר ממנו.

גם שחקני ליברפול פרסמו הודעת תמיכה. הקפטן ג'ורדן הנדרסון כתב: "הקאמבק תמיד חזק ועוצמתי מההפסקה. תתאושש היטב אחי, אנחנו מחכים לך!". רוברטו פירמינו כתב באינסטגרם על רקע תמונה שלהם יחד: " ציוויתי עלייך להיות חזק ואמיץ, לא? אל תפחד ואל תתייאש כי אלוהים יהיה איתך בכל מקום שתלך. מחכים לך". ההולנדי התרגש מהמחווה וענה לו בסמיילי של לב. "מאחל לך החלמה מהירה איש גדול", כתב מוחמד סלאח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי