צפו בתקציר: 2:2 מטורף בין אברטון וליברפול

האלופה הובילה פעמיים משערים של מאנה וסלאח וחשבה שהשיגה את הניצחון בתוספת הזמן, אלא שהשופט פסל את השער של הנדרסון בטענה לנבדל. הטופיז השוו פעמיים בזכות קין (20) וקלברט-לווין הלוהט (81). ואן דייק נפצע

(גודל טקסט)

שבועיים שלמים קססו באנגליה ציפורניים לקראת הדרבי הגדול בין אברטון המוליכה לליברפול האלופה הגאה של יורגן קלופ. עבור האוהדים, פגרת הנבחרות נראתה כמו נצח, והדרבי עמד בציפיות ובגדול. בתום דרמה אדירה, הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי הפגינה אופי גדול וחילצה 2:2 נגד החניכים של יורגן קלופ, והוכיחה שמיקומה בטבלה אינו מקרי.

הטופיז פיגרו פעמיים אך הצליחו להשוות כאשר בדקה ה-81 דומיניק קלברט-לווין, מלך שערי הליגה עד עתה, כבש שער גדול בנגיחה והמשיך את פתיחת העונה הנפלאה שלו, אך דרמה גדולה אף יותר התרחשה בתוספת הזמן. סאדיו מאנה קיבל מסירה בצד שמאל מטיאגו, העביר כדור רוחב והקפטן ג'ורדן הנדרסון כבש את ה-2:3, אלא שלאחר בדיקה ב-VAR השופט פסל את השער והותיר את ליברפול מתוסכלת.

האלופה פתחה את המשחק מצוין, בעיקר דרך צד שמאל, כאשר השילוב בין אנדרו רוברטסון וסאדיו מאנה הביא לשער יתרון כבר אחרי פחות משלוש דקות. אולי בשנים עברו אברטון הייתה מתפרקת אך לא הפעם. חאמס רודריגס, בנגיעות המעטות שלו בכדור – היה מצוין ובישל לבלם מייקל קין את שער השוויון בדקה ה-20.

יורגן קלופ, טיאגו אלקנטרה ואנדרו רוברטסון מאוכזבים | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
וירג'יל ואן דייק מוכשל על ידי ג'ורדן פיקפורד. אחד מרגעי המשחק | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

הקצב היה מסחרר, משחק שנותר רק להתחרט שלא היה קהל שיוסיף טירוף ביציעים. בדקה ה-72 מוחמד סלאח כבש בבעיטה חזקה את שערו המאה במועדון ב-159 משחקים בלבד, אולם אברטון לא הורידה את הראש. אנצ'לוטי ביצע חילוף התקפי ובא על שכרו. בדקה ה-81 לוקה דין הרים מצד שמאל וקלברט-לווין כאמור הבקיע.

עבור ליברפול ישנן סיבות רבות לדאגה שכן זה משחק ליגה שני ברציפות ללא ניצחון וההגנה לא נראית בטוחה כבעונה שעברה. הבלם הנפלא וירג'יל ואן דייק נפצע בדקה ה-12 והוחלף לאחר שתוקל על ידי השוער ג'ורדן פיקפורד. אברטון אמנם לא הצליחה לקטוע את הבצורת הארוכה בת עשור ללא ניצחון בדרבי, אך היא יכולה להיות מעודדת מאוד לקראת המשך הדרך. הפעם היא פגשה טובה יותר ממנה ונתנה פייט ענקי. היא ראויה לנקודה.

ביום רביעי הקרוב תפגוש ליברפול את אייאקס בעוד משחק חוץ במחזור הפתיחה של שלב הבתים ונראה שואן דייק לא ישחק. מנגד, הטופיז, שלא משחקים באירופה כמובן – ינוחו שבוע ואז יפגשו את ניוקאסל.

שחקני אברטון חוגגים | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images
קרלו אנצ'לוטי ומוחמד סלאח. חלוקת נקודות | PETER BYRNE/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

אברטון: ג'ורדן פיקפורד, שיימוס קולמן (בן גודפרי, 32), מייקל קין, יירי מינה, לוקה דין, עבדולאייה דוקורה (אלכס איוובי, 78), אלאן, אנדרה גומש, חאמס רודריגס, רישארליסון, דומיניק קלברט-לווין.

ליברפול: אדריאן, טרנט אלכסנדר-ארנולד, וירג'יל ואן דייק (ג'ו גומז, 12), ג'ואל מאטיפ, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, טיאגו אלקנטרה, פאביניו, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (דיוגו ז'וטה, 78).

מהלך המשחק:

שחקני ליברפול ואברטון | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images)
יורגן קלופ וקרלו אנצ'לוטי | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images

האלופה לא יכלה לחלום על פתיחה מושלמת כזו. אחרי שתיים וחצי דקות אנדרו רוברטסון חלף על פני שיימוס קולמן, העביר כדור רוחב וסאדיו מאנה שחזק להרכב אחרי שסבל מנגיף הקורונה, בעט חזק לרשת, 0:1 לליברפול! נציין כי כל ההתקפה של הקבוצה של יורגן קלופ הייתה נפלאה. האלופה המשיכה לתקוף וכעבור שתי דקות לוקה דין מנע שער מהקפטן ג'ורדן הנדרסון כשחסם את הנגיחה שלו.

סאדיו מאנה חוגג עם אנדרו רוברטסון | Catherine Ivill/Getty Images

בדקה החמישית וירג'יל ואן דייק היה קרוב להכפיל את היתרון כשקיבל מסירה מעולה ברחבה והוכשל על ידי ג'ורדן פיקפורד, אלא שהשופט סימן לנבדל. בכל מקרה, הבלם ההולנדי נפצע מהמלך ולכן קלופ נאלץ לבצע חילוף וג'ו גומז נכנס במקומו.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1012670
ג'ורדן הנדרסון כמעט כובש את השער השני | Peter Byrne/PA Images via Getty Images
וירג'יל ואן דייק נפצע | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images

עד לדקה ה-17 זו הייתה שליטה מוחלטת של ליברפול בזמן שחאמס רודריגס וחבריו לא במשחק. דומיניק קלברט-לווין מלך שערי הליגה לעת עתה יחד עם סון, ניסה את כוחו אבל בעט חלש מחוץ לרחבה ואדריאן קלט בקלות. כעבור שתי דקות חאמס שלח מסירת עומק טובה לרישאליסון אך אדריאן יצא בזמן.

אברטון החלה להיכנס למשחק והלחץ השתלם. בדקה ה-20 קלברט-לווין ראה שאין לו למי למסור ובעט מזווית קשה, אדריאן הדף לקרן. מייד לאחר מייקל קין נגח חזק אחרי הרמה של חאמס והצליח להכניע את אדריאן. ייתכן ואליסון היה הודף את זה, בכל מקרה, הטופיז השוו ל-1:1.

אדריאן מאוכזב | PETER BYRNE/POOL/AFP via Getty Images
מייקל קין משווה ל-1:1 | Catherine Ivill/Getty Images
מייקל קין חוגג | Catherine Ivill/Getty Images
שחקני אברטון חוגגים | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images
אלאן דוהר | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images

אחרי דקות פחות טובות ליברפול חזרה לאיים בדקה ה-25. טרנט אלכסנדר-ארנולד בעט כדור חופשי נפלא ליד החיבורים, ג'ורדן פיקפורד הדף לקרן. בהמשך, בדומה לקלופ, גם קרלו אנצ'לוטי נאלץ לבצע חילוף כפוי: בן גודפרי עלה להופעת בכורה בדקה ה-31 במקומו של שיימוס קולמן שנפצע. הקצב הטוב נמשך, בדקה ה-33 טיאגו שלח בעיטה מעולה מחוץ לרחבה והחמיץ במעט את המסגרת.

בדקה ה-34 קיבלנו כמעט העתק של השער הראשון – רוברטסון שלח מסירה מעולה למאנה אך הפעם החלוץ לא היה מדויק. האגף השמאלי ממשיך להיות דומיננטי אצל האלופה כשאברטון לא מצליחה להסתדר מולה. כעבור ארבע דקות מוחמד סלאח סיפק איום ראשון אחרי מהלך יפה עם טיאגו אך השער המאה בליברפול עדיין לא הגיע.

מוחמד סלאח מול לוקה דין | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images
קרלו אנצ'לוטי ויורגן קלופ בשיחה צפופה | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images
דומיניק קלברט-לווין | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
חאמס רודריגס מול סאדיו מאנה | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

ליברפול פתחה טובה גם את המחצית השנייה והגיעה לשני חצאי מצבים. בדקה ה-48 הנדרסון הגיע מאחור לכדור שנהדף מההגנה ובעט כדור לא רע מעל השער. בדקה ה-50 חאמס שלח כדור ארוך נפלא לצד שמאל, לוקה דין העביר כדור רוחב אך קלברט-לווין פספס. אברטון הוכיחה שוב שאסור להתעלם ממנה. בדקה ה-59 חאמס הרים נפלא, רישאליסון נגח ופגש את הקורה.

דומיניק קלברט-לווין | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images
רישאליסון | PETER BYRNE/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-64 חאמס כמעט קבע מהפך כשהתקדם ובעט בסיבוב, אדריאן הדף לקרן. בדקה ה-74 ליברפול הצליחה לעלות שוב ליתרון כשמוחמד סלאח בעט חזק אחרי כדור שנהדף מההגנה וכבש את שערו המאה – 1:2. בדקה ה-77 האלופה כמעט סגרה עניין כשג'ואל מאטיפ עלה לעזרת ההתקפה ונגח כדור קרן, פיקפורד רשם הצלה ענקית.

מוחמד סלאח חוגג | Catherine Ivill/Getty Images
מוחמד סלאח חוגג, שחקני אברטון מאוכזבים | Laurence Griffiths/Getty Images
מוחמד סלאח חוגג | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-81 אברטון השוותה שוב. לוקה דין הרים לרחבה וקלברט-לווין שלא הרשים עד עתה – נגח מצוין לרשת, 2:2. החלוץ הבקיע עד עתה בכל חמשתת מחזורי הפתיחה. הקצב הנפלא נמשך, סאדיו מאנה הגיע לאחד על אחד מול ג'ורדן פיקפורד אך החמיץ.

דומיניק קלברט-לווין כובש בנגיחה | Laurence Griffiths/Getty Images
דומיניק קלברט-לווין כובש | Tony McArdle/Everton FC via Getty Images
דומיניק קלברט-לווין חוגג | Peter Byrne – Pool/Getty Images

רישאליסון הורחק על ידי השופט באדום מטופש בתוספת הזמן, ודקה אחר כך כיאה לדרבי ענק – הגיעה דרמת ענק. בדקה ה-93 – אנה העביר כדור רוחב מצד שמאל, הקפטן הנדרסון הגיע ראשון ובעט כדור חלש שהכניע את פיקפורד. ליברפול חשבה שהיא משיגה ניצחון ענק בדרבי אך השופט פסל את ה-2:3 שלה לאחר בדיקה ב-VAR בטענה לנבדל.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1012708

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי