האישור בוטל זמנית, חימקי תארח את מכבי ת"א ללא קהל

היכל מיטיסצ'י של חימקי מוסקבה | Konstantin Chalabov/Euroleague Basketball via Getty Images

עקב התפרצות קורונה במוסקבה, הרשויות המקומיות דרשו מיריבת הצהובים בשישי הקרוב לשחק בדלתיים סגורות. הרוסים רשמו הפסד רביעי רצוף. וגם: הנהלת היורוליג ביטלה את ההפסדים הטכניים לקבוצות שנפגעו מהמגפה

(גודל טקסט)

חימקי מוסקבה, אחת מנציגות הכדורסל הרוסי ביורוליג, פתחה את העונה כשהיא בין שבע קבוצות בליגה הטובה בכדורסל האירופי שקיבלו היתר להכניס קהל למשחקים שלהן. אלא שהתפרצות הקורונה בעיר, שפגעה גם בסגל של רימאס קורטינאיטיס, שינתה את התכניות. המועדון הודיע היום (שני) רשמית כי הרשויות המקומיות בעיר חימקי, השוכנת בתוך מחוז מוסקבה, הנחו אותה לקיים את משחקיה בדלתיים סגורות החל מה-21 באוקטובר ועד ה-7 בנובמבר על מנת למנוע את התפשטות הנגיף בעיר.

המשמעות היא שמכבי תל אביב, שתשחק במוסקבה ביום שישי הקרוב, תתארח אצל חימקי ללא קהל ביציעים. הקבוצה הרוסית קיבלה אתמול בחזרה לסגל שלושה שחקנים שנמצאו חיוביים בשבועיים האחרונים: יבגני וורונוב, יאניס טימה וג'ורדן מיקי. גם הסנטר גרג מונרו נדבק בקורונה ולעומת חבריו לקבוצה, טרם החלים ועדיין לא יזכה לערוך את הופעת הבכורה שלו העונה.

ההגבלות צפויה לחול גם על צסק"א מוסקבה, אך לגביה טרם התקבלה החלטה מכיוון שעיר הבירה נחשבת לישות נפרדת. כזכור, במגה ספורט ארנה של צסק"א היו כ-3,500 צופים כשהצהובים פגשו את אלופת אירופה המכהנת לפני 11 ימים. האדומים אמורים לארח את ולנסיה ביום חמישי הבא, בעוד לחימקי יהיה משחק בדלתיים סגורות גם נגד הכוכב האדום בלגרד ב-30 לחודש.

בינתיים, המומנטום הגרוע של חימקי מפתיחת העונה נמשך הערב עם הפסד רביעי ברציפות ושלישי בסך הכל בליגת ה-VTB (בנוסף לארבעה ביורוליג), 89:88 נגד אסטנה הקזחית. למרות שחלק מהכוכבים חזרו לסגל ובראשם אלכסיי שבד, הרוסים נקלעו לפיגור של 15 נקודות לקראת סוף הרבע השלישי וגם קאמבק מאוחר לא הספיק להם לניצחון. דווין בוקר סיפק דאבל-דאבל מרשים עבור חימקי עם 30 נקודות ו-15 ריבאונדים, שבד תרם 13 נקודות ו-12 אסיסטים.

בנושא אחר, דירקטוריון היורוליג אישר היום את השינויים בתקנות לגבי המשחקים המושפעים ממגפת הקורונה. על פי ההחלטה החדשה, לא ייגזרו באופן אוטומטי הפסדים טכניים על קבוצות הסובלות מהדבקה בנגיף או מחשיפה לחולה מאומת.

עד כה נקבע כי הקבוצה שאינה יכולה להעמיד סגל בן שמונה שחקנים לפחות, בשל ריבוי הדבקות או עקב תקנה מקומית הקובעת כי על השחקנים להיכנס לבידוד, תספוג הפסד טכני 20:0 כפי שקרה לזניט סנט פטרסבורג במחזורים 3 ו-4, אלא שההחלטה החדשה קובעת מתווה אחר ומבטלת את ההפסדים הטכניים שהוטלו על הקבוצה הרוסית ועל וילרבאן (שמספר החולים אצלה הגיע ל-11 בשלב מסוים).

בדירקטוריון נקבע כי המועד האחרון לקיום משחקים דחויים במסגרת העונה הסדירה יהיה ה-13 באפריל, בעוד המועד האחרון בפלייאוף יהיה ה-5 במאי. על פי התקנה החדשה, כל קבוצה תוכל לדחות משחק עד שלוש פעמים, שאחריהן תספוג הפסד טכני במקרה שלא תמצא מועד לקיום ההתמודדות בטווח התאריכים שהוגדר.

לאור ההחלטה, ייקבעו מועדים חדשים למשחקים שבוטלו ובהן נגזר הפסד טכני על זניט ועל וילרבאן. קבוצתו של צ'אבי פסקוואל הייתה אמורה לשחק נגד באסקוניה ו-ולנסיה בשבוע שעבר, בעוד הצרפתים היו צריכים לפגוש את פנאתינייקוס והכוכב האדום בלגרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי