במכבי חיפה זועמים: השער של מכבי ת"א הובקע מנבדל

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | דני מרון

בנוסף לביקורת הקשה שספג המאמן מרקו בלבול, שפתח בהפסד בבלומפילד עם זר אחד בלבד, במועדון ביקרו את צוות ה-VAR: "תמוה שלא בדקו מהלך שהכריע את המשחק". שטרית: "גול ברור, אין הפרעה לקו הראייה של חיימוב"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

במכבי חיפה הגיעו למשחק אתמול (שבת) נגד האלופה מכבי תל אביב עם שאיפות גדולות, במטרה לנצח ולהוכיח שבקבוצה יכולים ללכת השנה עד הסוף ולאיים על האליפות לראשונה מאז עונת 2010/11. ערב המשחק טענו בכרמל כי המשחק הזה יכול להוות הצהרת כוונות ומבחן אופי גדול החבורה של מרקו בלבול. עוד מוקדם לדעת האם זה יקרה או לא, אך אין ספק כי קיימת אכזבה עצומה לאור ההפסד 1:0 בבלומפילד, הפסד הבכורה של הירוקים העונה בליגה. במועדון יודעים: גם השחקנים וגם המאמן כשלו ובגדול.

לאחר לילה לא פשוט בכל הקשור ליכולת, הבוקר עברו אנשי מכבי חיפה שוב על הווידאו וגילו, לטענתם, כי שער הניצחון של מכבי תל אביב הובקע מעמדת נבדל. בחיפה הביעו הבוקר את זעמם על כך שהמהלך לא נבדק ב-VAR וגורם במכבי חיפה אמר הבוקר: "תמוה שמהלך כזה לא נבדק בוואר. אנחנו זועמים על השיפוט כי המהלך הזה הכריע את המשחק". באיגוד השופטים בחרו שלא להתייחס לטענות והבהירו שיעשו זאת כמדי שבוע באמצעות הוועדה המקצועית בהמשך השבוע.

מנגד, שופט העבר שי שטרית אמר לספורט1: "לא היה נבדל, זה גול ברור. השחקן שנמצא לפני חיימוב לא מעורב במהלך ואין שום הפרעה לקו הראייה של השוער".

 לפי בדיקת ספורט1, צוות ה-VAR בדק את האירוע בזמן אמת והחליט שהגול חוקי או שלכל הפחות לא מדובר בטעות במאת האחוזים שבעקבותיה יש לשנות את ההחלטה, בעיקר בשל העובדה שהשחקן (איתן טיבי, ר.ב) לא הסתיר לשוער את קו הראייה ובכך לא היה מעורב במהלך השער. יש גם לציין שלפי הפרוטוקול, כל שער נבדק כך או אחרת על ידי צוות ה-VAR.


במכבי חיפה טוענים: "השער הובקע מעמדת נבדל" (דני מרון)

המאמן ספג ביקורת גדולה על ההרכב עמו בחר לשחק כאשר החליט לספסל את צ'רון שרי ובחר בדולב חזיזה במקומו. גם ארנסט מאבוקה שידוע בתרומה הנהדרת שלו למשחק ההתקפית מצד ימין, פתח על הספסל על אף שהרשים לאורך העונה שעברה וגם בפתיחת העונה הנוכחית במערך שלושת הבלמים. "ההרכב הזה היה מוזר ושגוי. לא יכול להיות שרק שחקן זר אחד פתח בהרכב, הרי התחזקנו משמעותית בקיץ", אמר גורם במועדון והוסיף: "גם ההחלטה להחליף את ירדן שועה היא תמוהה. ירדן מסוג השחקנים שיכול להבקיע שער בכל רגע נתון".

מעבר לכך גם השחקנים לא נותרו נקיים כשבמועדון כעסו על כך שהיו מתחת לרמתם הרגילה. "שחקנים כאן נתנו יותר מדי כבוד למכבי תל אביב ואסור שזה יקרה. חלקם קיבלן צ'אנס ולא ניצלו אותו", אמרו במועדון הירוק. בקבוצה רוצים להסתכל קדימה ולתקן עם ניצחון במשחק הליגה הקרוב כבר בעוד שלושה ימים נגד מכבי נתניה בסמי עופר, והמאמן עשוי לבצע שינויים רבים. גם שרי שהרשים במחזור הפתיחה נגד הפועל רעננה וכן הקשר החדש זאנדו פוקס, עשויים לקבל את הקרדיט.

מי שקיבל אתמול צ'אנס ראשון בישראל הוא שוער המשנה ג'וש כהן. האחרון נכנס כמחליף במקומו של גיא חיימוב הפצוע, שפונה מהמגרש באלונקה. בבית החולים איכילוב השוער גילה כי עבר זעזוע מוח ופרסם היום פוסט ברשתות החברתיות בו הודה שפעל בניגוד לדעתו של הצוות הרפואי. 


גיא חיימוב ברגע הפציעה. עבר זעזוע מוח (דני מרון)

בתוך כך, מכבי חיפה הודיעה הבוקר כי מאמן נבחרת אוסטרליה, גרהאם ארנולד, פרסם את הסגל המורחב של נבחרתו לקראת המשחקים בחודש אוקטובר, במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות גביע העולם. בין 39 השחקנים שזומנו נמצאים גם ניקיטה רוקאביצה וקפטן הנבחרת, טרנט סיינסבורי. האוסטרלים יפגשו את נפאל למשחק הכנה ולאחר מכן יוחלט מי מהרשימה הארוכה יזכה להיכלל בסגל הסופי למשחקים בעוד כשלושה שבועות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי