מרקו רויס: "לאחר הפרישה אעזוב סופית את הכדורגל"

מרקו רויס
מרקו רויס | Gettyimages

קפטן בורוסיה דורטמונד שמחזיק בחוזה עד 2023 מספר: "זה אמיץ להישאר ולבנות משהו מיוחד במקום אחד", אך לא ימשיך בתפקיד אחר: "רוצה להכיר את הצד השני של החיים". וגם: הביקורות והשבוע המאתגר של הצהובים-שחורים

(גודל טקסט)

מרקו רויס הוא אגדה בבורוסיה דורטמונד. במרץ 2018 קיבל את הצעת המועדון והאריך את חוזהו עד 2023, אז יהיה בן 34 וישלים למעשה מעשור בקבוצה. הוא הגיע איתה לגמר ליגת האלופות וב-245 משחקיו כבש 119 שערים ובישל עוד 76 שערים. בראיון לעיתון גרמני סיפר הקשר שהוא מתקשה לראות את עצמו משחק בקבוצה אחרת. רויס אמר: "זה גם עניין של אומץ, להישאר ולבנות משהו מיוחד במקום אחד".



כשנשאל מה יקרה לאחר הפרישה, הבהיר רויס כי ילך בדרך אחרת ויעזוב את הכדורגל: "אני לא יכול להמשיך עוד 15 או 20 שנה בעסק הזה, האנשים האלה, כמאמן או מנהל מקצועי, זה לא בשבילי. אני רוצה להכיר את הצד השני של החיים ולעשות דברים שמעולם לא הצלחתי לעשות. למשל לנסוע כמו שצריך ולטייל ולא להיות תקוע באותו המקום. יש הרבה דברים אחרים שאני רוצה לחוות".



על הביקורות: "זה לא פשוט להתמודד עם ביקורת מאסיבית כשאתה צעיר. אתה לא יכול לעשות את זה בגיל 20 או 23, ואולי גם לא בגיל 25. רק בגיל 28 אתה מרגיש מנוסה מספיק לפי דעתי, חווית דברים בקריירה. אתה לאט לאט מבין עד כמה אתה בר מזל לעשות את מה שאתה אוהב".



מרקו רויס וג'יידון סאנצ'ו (AFP)
 

בינתיים, ב"בילד" הגרמני מתחו ביקורת על הצהובים-שחורים על אף שזכו בקיץ בסופר קאפ הגרמני לאחר ניצחון על באיירן מינכן. הכותרת הייתה "מדוע דורטמונד תקועה". הקבוצה של לוסיאן פאברה ספגה כבר חמישה שערי ליגה עד עתה. לאחר ההפסד 3:1 לעולה החדשה אוניון ברלין, יוליאן ברנאט אמר: "אנחנו סופגים יותר מדי. בכל אחד מהמשחקים נקלענו לפיגור. אנחנו חייבים להגן טוב יותר". מעבר לכך נכתב שסגנון המשחק של דורמונד לא אחראי, מוטיבציית היתר גורמת לכך שהשחקנים עולים להתקפה ללא שום מעצור טקטי. בנוסף נכתב שהמאמן כמעט ולא מבצע שינויים, יש לו שמונה שחקנים קבועים מה שמביא לאכזבה מצד שחקני הסגל האחרים. 


השבוע הקרוב לאחר פגרת הנבחרות הוא מאתגר במיוחד עבור סגנית האלופה. ביום שבת תפגוש דורטמונד את באייר לברקוזן (16:20, שידור ישיר בספורט3) בביתה וכעבור שלושה ימים תארח את ברצלונה.



שחקני בורוסיה דורטמונד מאוכזבים. בעיות בהגנה (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי