ברצלונה בטירוף: "פאטי? שחקן שרואים פעם ב-50 שנה"

אנסו פאטי
אנסו פאטי | Alex Caparros/Getty Images

אחרי שהפך לשחקן השני הצעיר ביותר בהיסטוריה של המועדון הקטאלוני, הכישרון בן ה-16 משגע את ספרד: "לא ראיתי דבר כמוהו מעולם". ואלדס: "הייתי צריך לקנות לו נעליים חדשות"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
אנסו פאטי הפך ביום ראשון לשחקן הכי צעיר ששיחק בברצלונה משנת 1941, והטירוף סביב הכישרון הצעיר שנולד בגינאה-ביסאו ומשחק ב'לה מאסיה' מגיל 9, עדיין לא נרגע. 


מאמן הנוער הותיק, חוסה לואיז פרז מינה, שתחתיו עברו כישרונות אדירים, טוען שמעולם לא ראה שחקן כמו פאטי הצעיר: "כשדיברתי איתו לפני המשחק הוא לא היה לחוץ. בתור ילד קטן בגינאה הוא היה מגלגל סמרטוטים לכדורים ומשחק איתם. כשהוא קיבל כדור בפעם הראשונה זה היה מרגש לצפייה".


מינה המשיך להחמיא: "אני בכדורגל 50 שנה ומעולם לא ראיתי שחקן כמוהו. יש לו אישיות מדהימה והוא לא מפחד מאף אחד. צריך לראות אותו משחק בשביל להבין את זה".





הקשר של מינה ופאטי התחיל בסביליה ב-2012, כשהכישרון הצעיר היגר לספרד. לאחר שנתיים באקדמיה של האנדלוסים, הקטאלונים חטפו אותו ל'לה מאסיה'. בתחילת העונה, ויקטור ואלדס, שוער העבר האגדי מונה לקבוצת הנערים ומיד התלהב מהכישרון האדיר.


"הוא בא לאימון עם נעליים נוראיות שהכאיבו לו. אף אחד לא שם לב לזה, אבל אני כן. אז הלכתי וקניתי לו נעליים חדשות. הוא חזק, מהיר ויש לו ביטחון עצמי גבוה. לכישרון כזה חייב לתת חופש כדי שהוא יפרח. אני שמח בשבילו, דיברנו בבוקר שלאחר המשחק, הוא ריגש אותי מאוד". 


"אני אסיר תודה לואלורדה על כך שנתן לו דקות. ההופעה שלו לא הפתיעה אותי. יש לו נשמה שתהפוך אותו לאחד השחקנים הגדולים והוא טורף ברחבה. השמיים הם באמת הגבול בשבילו". סיכם ואלדס.







פאטי הצעיר אומנם שיחק רק 12 דקות בבכורה שלו בברצלונה, שהפכה אותו לשחקן הצעיר ביותר ששיחק בקבוצה הבוגרת מאז ויסנטה מרטינס אלאמה ב-1941, אך עם הפוטנציאל האדיר, כנראה שנראה אותו בקרוב מאוד מככב על הדשא בקאמפ נואו. 





עוד באותו נושא: אנסו פאטי, ליאו מסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי