נאפולי גברה 3:4 על פיורנטינה במשחק משוגע. 0:1 ליובנטוס

שחקני נאפולי חוגגים
שחקני נאפולי חוגגים | ANDREAS SOLARO/AFP/Getty Images

חניכיו של אנצ'לוטי יצאו עם ידם על העליונה במחזור הפתיחה, בתום חגיגת שערים בביתם של הסגולים. ריברי רשם הופעת בכורה בסרייה A. קייליני דקח שלערה של פארמה והעניק לאלופה ניצחון בכורה

(גודל טקסט)

בשעה טובה, גם הליגה האיטלקית נפתחה הערב (שבת). כפי שצריך לקרות, האלופה הבלתי מעורערת, יובנטוס, הייתה הראשונה לשחק, כשהשיגה ניצחון חשוב, 0:1 קטן-גדול במשחק החוץ הלא פשוט נגד פארמה. בניגוד למשחקה של האלופה, המםגש בין פיורנטינה לנאפולי היה המשחק הגדול של הערב, לאחר שנרשמו בו שני מהפכים, שבעה שערים וניצחון 3:4 גדול לקרלו אנצ'לוטי ושחקניו.

פארמה – יובנטוס 1:0
אם תשאלו את הגברת הזקנה, שהגיעה למשחק ללא המאמן החדש החולה מאוריציו סארי, היא התחילה את המסע לעבר אליפות תשיעית ברציפות – עם 0:1 קטן-גדול, לא צריך יותר. רבים הופתעו מה-11 של הביאנקונרי: גונסאלו היגוואין פתח בהרכב בעוד פאולו דיבאלה סופסל וכמוהו גם שחקני הרכש החדשים מתייס דה ליכט וארון ראמזי. סמי קדירה שנפוצו שמועות שהוא בדרך החוצה – קיבל אף הוא את חולצת ההרכב.

השער הבודד הגיע בדקה ה-21: הגנת פארמה הרחיקה כדור קרן, אלכס סנדרו חיכה מחוץ לרחבה ובעט מהאוויר ודווקא הקפטן ג'ורוג'יו קייליני דחק לרשת עם כל הלב. זו הייתה הפעם הראשונה בקריירה שלו בה הוא כובש במחזור פתיחה. בזמן שהבלם כבש, מי שנותר מתוסכל היה כריסטיאנו רונאלדו שאיים על השער שוב ושוב ושוב אך עדיין חסר את החדות הכה אופיינית. 

מעבר לכך, בדקה ה-35 ששער שלו נפסל בדקה ה-35 בגלל מערכת ה-VAR בהחלטה הזויה. הפורטוגלי קיבל את הכדור ליד הרחבה מול שני שחקני הגנה, העביר לרגל שמאל ובחזרה לימין ובעט כדור חזק ושטוח לפינה הקרובה אך לאחר מכן השער נפסל בטענה שהיה בנבדל של מילימטרים. בדקה ה-73 לואיג'י ספה היה זה שמנע מהפורטוגלי לכבוש בהדיפה גדולה. בעונה שעברה הוא נאלץ לחכות עד למחזור הרביעי בליגה עד שהרשית צמד נגד ססואלו

ערב מתסכל. כריסטיאנו רונאלדו (Alessandro Sabattini/Getty Images)


בדקה ה-71 דוגלאס קוסטה פינה את מקומו ומי שנכנס היה חואן קוודראדו בעוד דיבאלה לא שותף כלל גם כחילוף שלישי, מה שמעצים את סימן השאלה לגבי עתידו כשנותר עוד קצת יותר משבוע לחלון ההעברות. פארמה התקשתה לאיים על השער לאורך רוב דקות המשחק ובתוספת הזמן כמעט כפתה סנסצייה כשהרנני שלח פצצה מרחוק בכדור חופשי אך החמיץ את המסגרת בסנטימטרים. ובחזרה לאלופה, הניצחון היה חשוב מאוד כשכבר במחזור הבא תפגוש יובנטוס את נאפולי במשחק ענק באצטדיונה הביתי.


פאולו דיבאלה. עתידו בסימן שאלה (Alessandro Sabattini/Getty Images)

פיורנטינה – נאפולי 4:3
עם פרנק ריברי על הספסל, "הויולה" עלתה למשחק הפתיחה של העונה נגד נאפולי החזקה. פתיחת המשחק סימנה טובות למקומיים, כשאריק פולגר דייק מהנקודה הלבנה בדקה התשיעית וקבע 0:1 לפיורנטינה. עד תום המחצית הראשונה הספיקו האורחים להפוך את התוצאה, בעזרת שער ענק של דריס מרטנס (38) וכדור עונשין של לורנצו אינסינייה (43). 1:2 לנאפולי במחצית.

הסגולים חזרו בגדול למשחק בדקה ה-52, לאחר שניקולה מילנקוביץ' הצעיר נגח מדויק מכדור קרן. רק ארבע דקות חלפו במשחק המטורף וחוסה מריה קאייחון הספרדי דאג להחזיר את היתרון לנאפוליטנים. תשע דקות לאחר מכן קווין פרינס בואטנג קבע 3:3 עם הרבה מזל בכיבוש.


המילה האחרונה במשחק נאמרה שתי דקות לאחר מכן, כשבדקה ה-67 אינסינייה היה במקום הנכון כדי לסיים מהלך מבריק של נאפולי, ובכך העניק לקבוצתו את כל שלוש הנקודות החשובות. ריברי ערך בכורה כשנכנס לכר הדשא בדקה ה-78, אך לא הצליח לעזור לקבוצתו להשיג פעם נוספת שיוויון. 3:4 לנאפולי בסיום.

פרנק ריברי. בכורה לא מוצלחת לכוכב הצרפתי (ANDREAS SOLARO/AFP/Getty Images)
פרנק ריברי. בכורה לא מוצלחת לכוכב הצרפתי (ANDREAS SOLARO/AFP/Getty Images)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי