ארסו לספורט1: "מכבי ת"א מסוכנת, אבל לנו יש מאמן מהטופ העולמי"

ארסו. מתגעגע לביתר
ארסו. מתגעגע לביתר | צילום: עדי אבישי

מאמן הנערים של ויאריאל ואקס בית"ר התבקש לסייע בסקאוטינג: "כמובן שאנחנו פייבוריטים". וגם: למה עזב את בית"ר, מה קרה עם טביב, הסיפור על קלאודמיר, הפגישה עם חוגג, הרצון לשוב והפרישה

(גודל טקסט)

ססאר ארסו שיחק בבית"ר ירושלים רק עונה אחת, אך בדומה ללא מעט בלמים ספרדים ששיחקו בישראל בשנים האחרונות, הוא בלט והוביל את הקבוצה מהבירה לעונה מוצלחת, תחת המאמנים מנחם קורצקי וגיא לוי, שנה שהסתיימה במקום השלישי. ארבע שנים אחרי שעזב ארץ הארץ, הספרדי בן ה-34 כבר פרש מכדורגל, פתח בקריירת אימון וכיום הוא עובד בקבוצת הנערים של ויאריאל, שתפגוש הערב (חמישי החל ב-21:50, ספורט2) את מכבי תל אביב.

מתוקף תפקידו באקדמיה והקשר לישראל, ארסו התבקש לעזור לוויאריאל בסקאוטינג על מכבי ת"א. בראיון מיוחד שהעניק לספורט1 לקראת ההתמודדות באצטדיון לה סרמיקה, ארסו סיפר: "בתקשורת הספרדית מדברים על כך שמכבי קבוצה טובה. אולי לא ברמה של הליגה הראשונה בספרד, אבל מסוכנת מאוד ואיכותית, גם במשחקי חוץ, כי יש לה שחקנים עם יכולות אישיות גבוהות. זה משחק על המקום הראשון בבית".

מה דעתך על פתיחת העונה של ויאריאל

"הביאו בקיץ שחקני רכש טובים מאוד. יש לנו את אונאי אמרי שהוא אחד המאמנים הטובים בעולם. אני רואה את האימונים שלו בכל יום והוא מאמן מעולה. יש לנו הרבה מה ללמוד ממנו. הוא מאוד עסוק בקבוצה הבוגרת, כך שבאופן אישי לא יצא לי לשוחח איתו יותר מידי".

אונאי אמרי | Alex Caparros/Getty Images

מה השאיפות של ויאריאל?

"בעוד שלוש שנים נחגוג 100 שנים להקמת המועדון והמטרה היא לקחת תואר לראשונה בהיסטוריה. זכינו פעמיים באינטרטוטו בתקופה שלי כשחקן, אבל אנחנו רוצים לזכות בתואר אמיתי במהירות האפשרית. בשנה שעברה הגענו לחצי גמר גביע המלך ולצערי הרבה שם זה נעצר".

בתור עובד מחלקת הנוער של ויאריאל, מתגאה ארסו בפרט נוסף: "אנחנו אחת משלוש האקדמיות הטובות בספרד. יש יותר מ-55 שחקנים שיצאו מהאקדמיה ומשחקים כיום באחת משתי הליגות הבכירות בספרד. מה השאיפות שלי להמשך הקריירה? ארצה לאמן בוגרים או אולי לשמש בתור מנהל מקצועי".

מי הפייבוריטית הערב?

"ויאריאל, כמובן. הקבוצה הזאת מסוגלת לשחק בכמה סגנונות. יש לנו חמישה שחקנים בנבחרת הספרדית: ג'רארד מורנו, פאו טורס, ראול אלביול, דניאל פארחו וכמובן שפאקו אלקאסר".

פאקו אלקאסר, סמואל צ'וקואזי | OZAN KOSE/AFP via Getty Images

ממי מכבי צריכה להיזהר?

"יש הרבה שחקנים, לא אחד. אני רוצה שוויאריאל תנצח, אז אל תצפה שאתן טיפים (צוחק). יש שחקן צעיר בן 18 בשם ירמי פינו, שמתחיל להשתלב כבר בקבוצת הבוגרים ויש ציפיות גדולות מאוד ממנו. יש לנו גם את סמואל צ'וקוודסה וכאמור אלקאסר שהוא סקורר אדיר. קרלוס באקה גם שחקן מעולה".

בחזרה לבית"ר. ארסו היה אחד השחקנים הבולטים בקבוצה בעונת 2014/15, לצד שמות כמו עומר אצילי, ליביו אנטל ולידור כהן. לאחר עונה אחת, משום מה, בית"ר החליטה שלא לממש את האופציה עליו. "הייתי מאוד שמח בישראל והייתה לי עונה טובה. רציתי להמשיך, אבל טביב לא מימש את האופציה והפכתי לשחקן חופשי. א.א.ק אתונה מיהרה להחתים אותי. הייתי מאוכזב קצת, כי טביב אפילו לא דיבר איתי. הייתי מהשחקנים המובילים בבית"ר ואהבתי לגור בירושלים. רציתי להישאר. העונה ההיא החלה ברגל שמאל מבחינתי, כי היו לי כמה בעיות, אבל החום של האנשים גרם לי להרגיש בנוח ואפילו למדתי לדבר קצת עברית. האופי של האנשים בישראל מאוד דומה לספרד ולא מעט אנשים גם מדברים ספרדית".

ומה קרה לאחר העונה ביוון?

"שיחקתי בקזחסטן במדי קייראט במשך שנתיים. לאחר מכן חזרתי לספרד, אבל הברך שלי הייתה במצב לא טוב ונאלצתי לפרוש בגיל 32. לא יכולתי לרוץ ולזוז. זה היה מאוד קשה, כי לא יכולתי אפילו ללכת. זו הייתה תקופה קשה מאוד".

ססאר ארסו. מירושלים לאתונה?
ססאר ארסו. מירושלים לאתונה? | צילום: עדי אבישי

לסיום, ארסו נזכר בסיפור מצחיק שקרה לו בישראל: "גרתי עם קלאודמיר פריירה, כי לא מצאתי דירה. הליגה נעצרה בגלל המצב הביטחוני וכל סופ"ש היינו יוצאים לתל אביב. זו הייתה מעין חופשה עבורנו. פעם אחת, הוא השאיר אותי לבד בת"א ונעלם. לא ידעתי איפה הוא. בסוף מצאתי אותו למחרת בירושלים. אבל אל תדאגו לו, כיום קלאודמיר בברזיל, גם הוא פרש, ואנחנו שומרים על קשר. לפעמים אני גם מדבר עם משה אלמסי ועם אייל. לפני כמה זמן הייתי בישראל וביקרתי אותם. הם עזרו לי המון. אני זוכר טוב מאוד את ארגון האוהדים "לה-פמיליה". הם היו מחכים אחרי משחקים ומעודדים אותנו. הם היו משוגעים והיו לי יחסים טובים איתם. אהבתי אותם מאוד כי הם תמכו בנו מאוד וזה עזר לי להיות טוב יותר".

האם ארסו יסגור מעגל בבירה בעתיד? אל תפסלו את זה. הספרדי הספיק להיפגש לאחרונה עם בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, כאשר שחקן העבר הבהיר כי הוא מעוניין לחזור למועדון בו שיחק בתפקיד מקצועי, אלא שמאז חוגג לא יצר קשר עם הספרדי, שמבחינתו הביע כאמור נכונות לשוב. מי יודע, אולי בעתיד.

משה חוגג | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי