ריאל ניצחה 1:3 בבלאידוס, 4:4 מטורף בין ויאריאל וגרנאדה

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | MIGUEL RIOPA/AFP/Getty Images

על אף הקיץ הקשה והיעדרותו של הזאר, הבלאנקוס ניצחו ובגדול. בייל בישל לבנזמה (13), קרוס בעט לחיבור (60), ואסקס הוסיף (80). דרמה ענקית במאסטייה, אוירזאבל העניש את ולנסיה והשווה בדקה ה-100

(גודל טקסט)

מחזור הפתיחה בספרד שהחל אתמול (שישי) עם ההפסד של ברצלונה 1:0 לאתלטיק בילבאו, נמשך הערב (שבת). במשחק המוקדם השיגה ריאל מדריד ניצחון קשה 2:0 על סלטה ויגו בבלאידוס משער של קארים בנזמה וטוני קרוס. ולנסיה סיימה בתיקו 1:1 עם ריאל סוסיאדד במשחק דרמטי במיוחד שהוכרע רק בדקה ה-100. ואם כבר משוגע, מה תגידו על ה-4:4 המשוגע בין ויאריאל וגרנאדה כשהמארחת הובילה כבר שלוש פעמים? במשחק הקאמבק שלה בליגה הבכירה בספרד, מאיורקה השיגה 1:2 ביתי על אייבר. כך עשתה גם עולה חדשה נוספת, אוססונה, שגברה 0:1 על לגאנס במשחק החוץ. 



סלטה ויגו – ריאל מדריד 3:1

ריאל מדריד הגיעה למשחק כשיש לה הזדמנות גדולה לנצל את ההפסד של ברצלונה אמש אך מצד שני הייתה שרויה בלחץ עצום לאחר קיץ לא פשוט וללא שחקן הרכש הנוצץ אדן הזאר (אף שחקן רכש לא פתח בהרכב הבלאנקוס). אז השפן ששלף זינדין זידאן מהכובע היה גארת' בייל שלא שותף בשלושת משחקי הליגה האחרונים בעונה שעברה. הוולשי פרע שטרות בדקה ה-12 כששיגע שני שחקני הגנה ושלח כדור רוחב מצוין ולקארים בנזמה נותר רק לדחוק לרשת, 0:1 לריאל מדריד. הוולשי שיחק לא רע בכלל וכמעט כבש בדקה ה-44 אך השוער רודף בלנקו הדף לקרן את הבעיטה הנפלאה שלו.


הבלאנקוס היו רחוקים מלהרשים וכמעט ספגו בדקה ה-35. לפני ההפסקה, אלברו אודריוסולה איבד כדור ברשלנות ליד הרחבה אך למזלו יאגו אספס היה בנבדל וכך הבישול שלו לבראיס מנדס נפסל. בדקה ה-50 סלטה המשיכה להתקרב. יאגו אספס הגיע מול טיבו קורטואה שהדף מהפינה ואל הריבאונד הגיע בראיס אלא שהוא בעט חלש וקאסמירו שעמד על קו השער חילץ עם החזה. השוער רשם הצלת ענק כשהדף לקרן נגיחה של נסטור ארואחו.



שחקני ריאל מדריד חוגגים. פתחו עונה ברגל ימין (Octavio Passos/Getty Images)


היה נראה שהקבוצה של זינדין זידאן מסתבכת כשלוקה מודריץ' הורחק באדום ישיר בדקה ה-57 (הרחקה שנייה בלבד בקריירה) לאחר הערבות נוספת של ה-VAR, בטענה שדרך ללא כדור על דניס סוארס. אולם דווקא אז הגיע שער ענק של טוני קרוס, משום מקום: בדקה ה-60 הקשר הגרמני התקדם ושלח בעיטה מדהימה מחוץ לרחבה למשקוף ופנימה, שער יפה כמעט כמו זה שראינו אתמול.


ריאל המשיכה להיות רעבה, ניצלה את העובדה שהמארחת הרימה ידיים ועשר דקות לסיום היה תורו של המחליף לוקאס ואסקס לכבוש שער שלישי אחרי משחק מסירות מדהים של ריאל מדריד: קאסמירו חילץ, מרסלו ובנזמה עשו דאבל פס והקשר בעט לרשת מצד ימין. מייד לאחר השער עלה לוקה יוביץ' להופעת בכורה רשמית במדי ריאל. איקר לוסאדה, הצעיר בן ה-18, כבש שער מצמק נהדר עם בעיטה חדה לפינה הרחוקה של קורטואה אך לא יותר.

 

עבור הבלאנקוס, שעברו את ברצלונה בטבלה לראשונה זה 27 חודשים (מחזור הסיום בעונת 2016/17), מדובר בניצחון חוץ ראשון עם זינדין זידאן לאחר שמונה משחקים עקרים. במחזור הבא היא תארח את לבאנטה בסנטיאגו ברנבאו ותקווה לחבר ניצחון שני ברציפות.


גארת' בייל. בישל שער ושיחק נהדר (MIGUEL RIOPA/AFP/Getty Images)


ולנסיה – ריאל סוסיאדד 1:1
משחק צמרת בפוטנצייה הסתיים בדרמת ענק. תוספת זמן של 8 דקות סיפקה לא פחות משני פנדלים, אחד לכל צד. העטלפים שהובילו עד לדקה ה-98 מרגישים מאוכזבים מאוד, הם כל כך רצו לפתוח בניצחון לאחר שאשתקד השיגו שלוש נקודות לראשונה במחזור השביעי. בדקה ה-59 קווין גאמיירו היה עדיין הגיבור כשדחק לרשת מקרוב אחרי כדור רוחב של קרלוס סולר.


רודריגו, שהיה קרוב-קרוב לחתימה באתלטיקו מדריד ואולי עוד יעבור לשורותיה, פתח בחוד ולנסיה ואף ענד את סרט הקפטן לאור היעדרותו של דני פארחו, והיה חייב לגמור את המשחק בדקה ה-81 אך בעט לקורה. מיגל אנחל מויה, מנגד, עצר את גונסאלו גדש. האורחת, מצידה, הציגה את הרכש החדש במרכז הקישור: מרטין אודגור הנורבגי.


בדקה ה-95 גאמיירו קיבל הזדמנות להשלים צמד אך בעט פנדל מרושל (והיה השחקן הראשון שהחמיץ פנדל במדי העטלפים לראשונה מזה שש שנים) ו-ולנסיה שילמה על כך מחיר יקר. בדקה ה-98 ג'פרי קונדוגוביה איבד כדור וביצע עבירה מטופשת. פרנסיס קוקלאן נגע ביד, קיבל צהוב שני והורחק והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. מיקל אוירזאבל לא נכנע ללחץ וכבש בבעיטה למרכז השער, 1:1 מטורף בסיום. במחזור הבא תתארח ולנסיה בבלאידוס במשחק נגד סלטה ויגו ותקווה להשיג ניצחון בכורה, כאשר הקבוצה מחבל הבאסקים תצא למאיורקה ותתמודד נגד העולה החדשה.
 
 




ויאריאל – גרנאדה 4:4

מי היה יכול להאמין שהצוללת הצהובה מהתחתית והעולה החדשה הטרייה ל- "לה ליגה" יספקו את אחד ממשחקי העונה וכבר במחזור הראשון. 90 דקות שכולן כיף אחד גדול – וללא הגנות. ויאריאל הובילה כבר שלוש פעמים לעיני הקהל הביתי בהופעת הבכורה של הבלם החדש ראול אלביול (0:1, 1:2 ואפילו 2:4) אך הפגינה חוסר אחריות ונאלצה להסתפק רק בנקודה. העולה החדשה, מנגד, הציגה קשיחות שתעזור לה לשרוד בהמשך.



המחצית הראשונה החלשה לא בישרה על הטירוף העתיד לבוא. שני פנדלים, אחד לכל צד, קבעו את התוצאה בסיום 45 הדקות הראשונות. סאנטי קאסורלה גילגל בקלות לרשת מהנקודה הלבנה לאחר שמוי גומס המצוין הוכשל, ועמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה (דקה 51!) כבש פדה ויקו.


 

בדקה ה-54 גומס כבש לאחר בישול מצוין של חאבייר קינטייה מצד שמאל, אך האורחת לא נשברה: דרווין מאצ'יס המחליף שניצל הרמה מעולה של ויטור דיאס בסיום התקפה נהדרת בדקה ה-63. גומס המשיך בשלו ובישל שער קל לג'רארד מורנו, וכאשר סמואל צ'וקווזה כבש את ה-2:4 בדקה ה-73 היינו בטוחים שהמשחק נגמר.

ממש לא. רוברטו סולדאדו שחזר לספרד לאחר שנתיים בטורקיה, וערך את הבכורה דווקא נגד האקסית, הבקיע בדקה ה-75 בנגיחה לאחר כדור קרן ולא חגג מפאת כבוד לקהל המקומי. היה ברור שמדובר בדקות אחרונות רוויות במתח, ובדקה ה-81 אנטוניו פוארטס הוכיח ששתי נגיחות ברחבה שוות לגול וקבע את תוצאת הסיום, 4:4 מטורף, כששער של ראמוס (גרנאדה) בנגיחה נפסל בצדק בגלל נבדל קטנטן.

תוצאות נוספות
מאיורקה – אייבר 1:2
לגאנס – אוססונה 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי