סיוסטד: "הפועל באר שבע חזקה מנורשפינג, אבל לא יהיה קל"

רסמוס סויסטדט מול טוני וואקמה
רסמוס סיוסטדט מול טוני וואקמה | דני מרון

אחרי שנתיים בהפועל חיפה ("הטובות בקריירה"), השבדי עזב את ישראל וטרם מצא קבוצה: "אולי אחזור לארץ. גם אם לא, אמליץ לכל שחקן להגיע". וגם: שחקני המפתח של הקבוצה הסקנדינבית ומחמאות לקלינגר

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

"השנתיים בישראל היו הטובות ביותר שלי מבחינה מקצועית. מעבר לשני התארים שלקחתי, עשיתי הסבה מעמדת המגן לעמדת הקשר וזה שינה עבורי הכל. אני חושב שזה השפיע רבות על הקריירה שלי. גם מבחינה חברתית זו הייתה תקופה נפלאה. צברתי הרבה חברים ואני אמליץ לשחקנים להגיע לישראל. כל שחקן שבדי שישאל אותי אם להגיע, אגיד לו מיד שכן. היו לי מאמנים טובים. קלינגר הביא אותי להפועל חיפה, סמך עליי ושינה לי את התפקוד – זה תרם לי המון".

בשנתיים האחרונות רסמוס סיוסטד היה אחד העוגנים בקישור של הפועל חיפה ותרם רבות לזכייה ההיסטורית בגביע המדינה. לאחר האכזבה בעונה האחרונה, הוא נפרד מישראל ושב למולדתו. רגע לפני המפגש בשבדיה בין נורשפינג להפועל באר שבע (חמישי ב-20:55, ספורט1), הוא התפנה לשיחה עם ספורט1, בה סיכם את התקופה בכרמל ודיבר על המשחק בין הקבוצה מבירת הנגב ליריבה הסקנדינבית – אותה הוא כאמור מכיר היטב.


למה לא נשארת בהפועל חיפה?

"זה פשוט מאוד, "לא הגענו להסכמות. אין לי משהו רע להגיד על המועדון, כי הוא עזר לי מאוד. זה החיים ולפעמים אי אפשר להגיע לעמק השווה".

מה קורה איתך כיום?
"עוד לא מצאתי קבוצה. חזרה לישראל? אולי. אני פתוח לכל הצעה. מאוד נהניתי בארץ. נהניתי מהאנשים ומהחום של כולם. האנשים בישראל נהדרים. אני זוכר שהיו שואלים אותי תמיד מה אני צריך ומזמינים אותי לארוחות. אי אפשר להשוות את החום של האנשים בישראל למה שקורה בשבדיה".


שינה לרסמוס סיוסטד את הקריירה. ניר קלינגר (ערן לוף)

גבריאל תמאש היה חבר טוב שלך. מה דעתך על כל הסאגה בינו לבין הפועל חיפה?
"זה לא העסק שלי. גבי הוא חבר טוב שאני מכיר גם מחוץ לכדורגל, אבל אם שני הצדדים מרוצים מהעזיבה אז זה בסדר. השאלה למה הצדדים נפרדו לא מיועדת אליי, אלא לאנשים אחרים".

אחרי עונת בכורה שהסתיימה כאמור עם זכייה בגביע המדינה, העונה השנייה של השבדי בישראל הייתה פחות טובה. היא החלה עם זכייה בתואר "אלוף האלופים" אך נגמרה עם מקום בפלייאוף התחתון ומאבק נגד הירידה. "קלינגר עזב מאוד מוקדם, ממש בתחילת השנה. התחלנו מצוין, לפחות עד החורף. זכינו באלוף האלופים כשניצחנו את ב"ש, שיחקנו במוקדמות הליגה האירופית מול אטאלנטה ואז קרה משהו ולא ניצחנו 11 או 12 משחקים ברציפות. היינו בין חמש הראשונות ופתאום נשרנו לפלייאוף התחתון. היינו צריכים רק נקודה או שתיים כדי להעפיל לפלייאוף העליון ולא הצלחנו. הייתה לנו בעיה מנטלית בפלייאוף התחתון, כי לא היינו מוכנים לשחק שם. לא היה לנו על מה לשחק וזה השפיע. הפלייאוף התחתון לא עניין אותנו כמו הפלייאוף העליון".

מה אתה חושב על יואב כץ?
"אני אוהב אותו. הוא בחור טוב ומצחיק. תמיד כשהוא בישראל הוא היה מספר בדיחות, איש מאוד חברותי. לא היו לי בעיות איתו. סקייפ? זה היה משעשע, אבל זה מה שקורה שאתה במדינה אחרת. הוא הנשיא ושאתה במדינה אחרת אתה רוצה לראות מה עם השחקנים שלך ואיך הם מרגישים".

מה הזיכרון המשמעותי ביותר שלך מישראל?
"הזכייה בגביע המדינה, כמובן. עמדנו על הפודיום באצטדיון טדי מול כל האוהדים והנפנו את הגביע".

למרות רצונו של הקשר להגיע למשחק של ב"ש בשבדיה, ביתו רחוק מאוד מהאצטדיון. "אני גר כמעט ארבע שעות מהמגרש, אבל אני שוקל לנסוע. זה לא כמו המרחק מחיפה לת"א, אלא יותר כמו מת"א לאילת".


יצליחו להתרגל לדשא הסינטטי? שחקני הפועל באר שבע (אודי ציטיאט)

מי פייבוריטית?
"קשה להגיד. בשבדיה לא יודעים הרבה על הכדורגל הישראלי, אבל נורשפינג נמצאת בעיצומה של העונה. הם שיחקו כבר 15-16 פעמים במסגרת הליגה העונה. אישית, אני חושב שב"ש מעט יותר חזקה. יש לה יותר שחקני הכרעה עם יכולת אישית. אני יודע שהם שינו חלק גדול מהסגל וזה יכול לבוא לטובת נורשפינג, שכבר רצה הרבה זמן ומחוברת יותר. לא יהיה קל לב"ש, שלא רגילה לשחק על דשא סינטטי".

מה אתה יכול לספר לנו על נורשפינג?
"זה לא המועדון הכי גדול בשבדיה, אבל בטח בין ארבע או חמש הקבוצות המובילות. היא לא בגודל של מכבי תל אביב, מכבי חיפה או ב"ש, אבל הם בערך מזכירים את מכבי נתניה. הם זכו באליפות בשבדיה ב-2014/15. לפני הרבה שנים היא הייתה זוכה בהרבה תארים".

ממי הפועל ב"ש צריכה להיזהר?
"הם מכרו לאחרונה את מלך השערים שלהם, ג'ורדן לארסון, הבן של הנריק. הוא היה שחקן חשוב שהבקיע המון שערים. מבחינתי, השחקנים שב"ש צריכה להיזהר מהם כרגע הם הקשר אלכסנדר פראנסון החלות וכריסטופר נימאן. הם שחקני המפתח. בכלל, יש להם מגוון של איכויות בהתקפה וזה מה שיכול לסכן את ב"ש. אני יודע שהקבוצות הישראליות התקשו תמיד מול יריבות סקנדינביות, כי אלו קבוצות מאוד טקטיות וחזקות בהגנה. מכבי ת"א, למשל, הודחה מול סארפסבורג הנורבגית בעונה שעברה".

מישהו התייעץ איתך?
"האמת שלא. לא מישראל ולא משבדיה. בעידן של היום, כשיש את כל תוכנות המחשב, אף אחד לא צריך את העצות שלי".


סיוסטדט. "אף אחד לא צריך את העצות שלי" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי