כעס בנבחרת: "פותחים כל משחק בחשש". סולומון: "אני תורם יותר באגף"

אכזבה גדולה בישראל לאחר ההפסד 1:0 לצ'כיה, רוטנשטיינר חטף: "כשטועים תמיד במערך - משלמים מחיר בתוצאות". הקשר שבלט: "מקווים להישאר בדרג ב' ולפגוש יריבות חזקות". מסתמן: חמישה שינויים נגד סקוטלנד

(גודל טקסט)

בוקר קודר בנבחרת ישראל לאחר ההפסד אתמול (ראשון) 1:0 לצ'כיה בליגת האומות. התחושה היא שאין בשורה חדשה. הנבחרת הלאומית שוב מאכזבת ומחפשת תירוצים לכישלון נוסף. האכזבה גדולה אף יותר בהתחשב ליריבות איתן התמודדה הנבחרת של וילי רוטנשטיינר לאחרונה – סקוטלנד, סלובקיה וצ'כיה, נבחרות חסרות ברק יחסית, כאלו המבססות את יכולתן על כושר גופני, פיזיות ותנועה בלתי פוסקת.

על פי גורמים בנבחרת, הציפיות היו הרבה יותר גבוהות, ישנה אכזבה משיטת המשחק של רוטנשטיינר שאינה יצירתית מספיק אלא הגנתית ונותנת יותר מדי כבוד ליריבות. עם או בלי קשר לכך הוא יסיים את דרכו לאחר המשחק נגד סקוטלנד. הנבחרת, לדבריהם, לא עשתה אף התקדמות מהנבחרות הקודמות של אלי גוטמן ואלישע לוי לדוגמא.

לפני המשחק נגד צ'כיה, כפי שנכתב כאן, היו חילוקי דעות בצוות המקצועי בנוגע למערך בהעדרו של מואנס דאבור. האוסטרי קיבל החלטה להציב את מנור סולומון מתחת לערן זהבי ולשחק עם שחקן התקפה אחד פחות ובמשחק עצמו כבר אחרי עשר דקות הבין שטעה. גורם בסביבת הנבחרת אמר: "כשפותחים כל משחק בהססנות ובחשש, ללא תיאום מקצועית ובחירת השחקנים שגויה – משלמים מחיר בתוצאות. בכל משחק היו שינויים במחצית השנייה ואז הנבחרת השתפרה, מה שמעיד על הטעויות בבחירת ההרכב".

נבחרת ישראל. הרכבים שגויים | ההתאחדות לכדורגל

מנור סולומון שבלט בהשוואה ליתר חבריו אמר לאחר המשחק: "השער שספגנו בפתיחת המשחק גרם לבאסה גדולה, זה קורה לנו שוב ושוב. אנחנו השחקנים מדברים על זה שצריך לפתוח את המשחק בצורה חזקה ולא לשחק טוב רק אחרי ההפסקה. אנחנו כן יכולים להתמודד מול נבחרת חזקה כמו צ'כיה". גם ערן זהבי התייחס לאחר המשחק להבדלים בין פתיחת המשחק לבין פתיחת המחצית השנייה. שחקנים נוספים שצוינו לטובה הם אלי דסה וצמד המחליפים נטע לביא וסאן מנחם.

על תפקודו במרכז ולא באגפים: "שיחקנו במערך שונה, זה לא התפקיד המקורי שלי לשחק באמצע. הייתי תורם יותר בתפקיד שלי. אני מנסה להתאים את עצמי לשיטה. כמובן שגם בעמדה הזו אני מסוגל לתרום".

כעת מקווים בנבחרת ובהתאחדות שישראל תישאר בדרג ב' ולא תרד לדרג ג' לאחר המשחק נגד סקוטלנד. קשר הכנף התייחס לכך: "החשיבות של דרג גבוה יותר היא לפגוש נבחרות חזקות ושחקנים איכותיים כי רק כך אפשר ללמוד ולהתקדם".

זהבי. מי מסוגל לכבוש כשהוא לא עושה זאת? | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

אייל גולסה אמר: "רצינו לנסות לדחוף קדימה כבר מהפתיחה, חשבנו שיהיה לנו יתרון בהנעת הכדור מול הפיזיות שלהם. התנועות לרחבה עבדו במחצית השנייה ואני אוהב שיטת משחק כזו למרות שבמחצית הראשונה זה לא הצליח".

בנבחרת הודו כי הקפטן ביברס נאתכו והמגן טאלב טוואטחה לא עמדו בציפיות. הקפטן שמשחק תמיד היה צריך לקבל מנוחה בעוד המגן החדש של מכבי חיפה עדיין חלוד. ביטול המשחק נגד נורבגיה מנע ניסיון לבחינת מערך חדש. מעבר לכך, בנבחרת מרגישים שכאשר זהבי מחמיץ ואינו במיטבו אין אף שחקן אחר שמסוגל לכבוש שערים.

הנבחרת תשוב היום לפנות ערב לישראל ומחר (שלישי) תקיים את האימון המסכם לקראת המשחק נגד סקוטלנד. מהמשחק ייעדר הבלם המורחק חאתם עבד אלחמיד ומסתמן כי המאמן יאפשר לחמישה שחקנים חדשים לפתוח בהרכב במשחק שיוריד מסך על הנבחרת הלאומית לשנת 2020.

נאתכו. לא עמד בציפיות | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי