רוטנשטיינר: "אי אפשר להגיד שאין כאן תהליך"

וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

אחרי שערך ככל הנראה את משחקו האחרון כמאמן נבחרת ישראל ב-0:1 על סקוטלנד, האוסטרי בטוח: "עמדנו במטרות שלנו, יכולים להיות גאים". מרציאנו: "וילי מקצוען בחסד עליון, למדתי ממנו המון"

(גודל טקסט)

האם וילי רוטנשטיינר ימשיך כמאמן נבחרת ישראל? נראה שלא, אך ייתכן כי יחזור לתפקידו המקורי כמנהל המקצועי של נבחרות ישראל. הערב (רביעי) הוא הצליח להוביל את חניכיו ל-0:1 על סקוטלנד בזכות שער גדול של מנור סולומון, ובעקבות כך הנבחרת סיימה את קמפיין ליגת האומות כשהיא שורדת בדרג B.

רוטנשטיינר דיבר לאחר המשחק ואמר: "עמדנו במטרות שלנו. אנחנו יכולים להיות גאים בנבחרת. עשינו שני ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים מול צ'כיה וזה יפה. אם מנתחים את המשחקים שלי, הצגנו הופעות טובות וחיוביות. אני גאה בשחקנים וזה היה כבוד גדול עבורי להיות מאמן של השחקנים האלה. הנבחרת הזו צריכה ללכת קדימה. לקחנו שמונה נקודות וזה יכול היה להיות גם יותר טוב. התהליך הזה צריך להימשך בשנים הבאות".

מה יש לו להגיד למבקרים: "אי אפשר להגיד שאין כאן תהליך. בכדורגל לכולם יש דעה".

שון וייסמן, מנור סולומון
שון וייסמן, מנור סולומון | ברני ארדוב

השער של מנור סולומון: "דיברתי איתו כמה וכמה פעמים כי הוא החמיץ והחמיץ. אמרתי לו שאחרי ההופעות הטובות שלו, הוא צריך להתחיל לייצר מספרים. היום במצב הראשון שלו הוא כבש שער נהדר ואני חושב שהוא יכול לעשות קריירה מאוד מוצלחת".

האם הוא רוצה להישאר: "קבענו שנדבר בסוף נובמבר ונדון על הסיטואציה ומה הכי טוב לכדורגל הישראלי. האם אשאר אם יוצע לי להמשיך כמנהל מקצועי בלבד? זו עבודה נהדרת וכבוד גדול עבורי לעשות זאת עבור המדינה הזו. יהיה לי לכבוד להיות המנהל המקצועי ויהיה לי לכבוד להיות מאמן הנבחרת".

השוער אופיר מרציאנו, שסיפק משחק נהדר בין הקורות: "אני אהיה כן, עברתי ימים לא קלים עם הנבחרת כי להגיע כל פעם אחרי שאני משחק טוב בקבוצה שלי ופה לא תמיד להיות טוב, זה מאכזב. היו לי תחושות קשות שחזרתי איתן הביתה, אבל המשכתי לשחק טוב בקבוצה שלי ואני שמח שגם בנבחרת הצגתי את היכולת שלי בשני המשחקים האחרונים. זה חלק מהמקצוע ואתה נמדד על איך שאתה קם, לא על איך שאתה נופל".

אופיר מרציאנו | ברני ארדוב

על אמירותיו של רוטנשטיינר ששוער צריך להביא נקודות: "הוא צדק, זו הייתה ביקורת לגיטימית ונכונה והתקשורת ניפחה את זה. היום הבאתי נקודות ואני רוצה להודות לווילי על הביקורת והטיפים, הוא עזר לי להרים את עצמי ולשחק טוב".

האם הנבחרת יכולה להתקדם: "הצגנו יכולת מצוינת בקמפיין הזה. נכון שלא עלינו והייתה גם את אכזבת הפלייאוף שייצרה תחושה פחות טובה, אבל הצגנו התקדמות ודרך טובה עם כדורגל טוב והמון מצבים שהגענו אליהם מול נבחרות שכולן עלו ליורו. אנחנו צריכים להבין יותר את המומנטום של המשחק, כמו שהיום קרה לנו, אבל בעזרת השם ניקח את הניסיון שצברנו וניקח אותו לקמפיינים הבאים".

האם רוטנשטיינר צריך להישאר מאמן הנבחרת: "יש סביבה מצוינת ואני חושב שכל השחקנים יעידו שהאימונים ברמה גבוהה וההכנה ברמה גבוהה. וילי עובד מאוד קשה, אנחנו רואים כמה הוא עובד על ניתוח משחקים והעברת האינפורמציה. הוא מקצוען בחסד עליון, כיף לעבוד עם בן אדם כזה ואני אישית למדתי ממנו המון. אנחנו השחקנים לא מחליטים, אבל נהנינו ולמדנו המון בחודשים האלה עם וילי".

מה אמר לו ג'ון מקגין אחרי ההחמצה: "אני וג'ון עוד חברים טובים עוד מהתקופה בהיברניאן. בגדול הוא התבאס עליי שעצרתי לו, אבל הוא כבש נגדי פנדל בחצי הגמר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי