צפו בתקציר: ישראל נשארה בדרג ב' אחרי 0:1 על סקוטלנד, שער בכורה ענק לסולומון

במשחקו האחרון של רוטנשטיינר כמאמן, הנבחרת רשמה ניצחון במשחק סיום הקמפיין של ליגת האומות. קשר שחטאר הכריע במבצע אישי גדול בדקה ה-44 וכבש לראשונה במדים הלאומיים

(גודל טקסט)

זה לא היה קמפיין מבריק, אבל לסיים קמפיין עם ניצחון זה תמיד מתוק, בוודאי גם כשיש לכך משמעות. נבחרת ישראל גברה הערב (רביעי) 0:1 על סקוטלנד באצטדיון נתניה במסגרת המחזור השישי והאחרון של ליגת האומות למונדיאל – והצליחה לשרוד בדרג B. זה היה גם משחקו האחרון של וילי רוטנשטיינר כמאמן אחרי שהחליף את אנדי הרצוג על הקווים בחודש יולי. האוסטרי סיים בטעם חיובי והשאיר מעין 'מתנת פרידה' בדמות ההישארות בדרג. טרם ברור האם הוא ימשיך כמנהל מקצועי, אך כמאמן הוא לא יישאר.

ישראל הייתה תלויה בעצמה בהישארות בדרג B והייתה צריכה להשיג ניצחון, ובעקבות הניצחון של צ'כיה על סלובקיה במשחק המקביל – חניכיו של רוטנשטיינר סיימו במקום השלישי בבית עם שמונה נקודות. הצ'כים עלו לדרג A מהמקום הראשון עם 12 נקודות, בעוד הסקוטים המאוכזבים, שהמשחק היה חשוב גם להם והיו בראש הבית לפני המשחק, סיימו במקום השני עם 10 נק'.

ומי הכריע את המשחק? ה-איש של נבחרת ישראל, מנור סולומון. הכוכב הצעיר, שתמיד שומר על יציבות ומציג יכולת טובה, כבש סוף סוף שער בכורה בנבחרת בהופעתו ה-14, ואיזה שער ענק זה היה. קשר שחטאר דונייצק ביצע מבצע אישי גדול, חלף בקלילות על פני סקוט מקטומיניי ממנצ'סטר יונייטד וגלגל באומנות לרשת ברגל שמאל. במשחק הקודם, בהפסד 1:0 לצ'כיה, הוא החליף את המספר שעל החולצה ל'10', ואולי ה-'10' הזה גם הביא לו סוף סוף את המזל. וזה היה ללא ספק שער של מספר '10'. פשוט תענוג לראות את השחקן הזה על הדשא, ומעבר לשער הוא סיפק עוד כמה וכמה מהלכים נהדרים. מלבד מנור סולומון, משחק ההגנה היה טוב ובראשו אופיר מרציאנו, שסיפק הופעה פשוט פנטסטית בין הקורות.

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | ברני ארדוב

ההתמודדות נפתחה בצורה מאוזנת. ישראל באה כדי לנסות להניע את הכדור, אך התקשתה לייצר מצבי הבקעה משמעותיים, בדיוק כמו הסקוטים – שנוטרלו בצורה טובה ולא איימו על השער של אופיר מרציאנו בחצי השעה הראשונה. לאחר מכן, החל רצף איבודי כדור בהגנת ישראל וסקוטלנד התחילה להיות יותר מסוכנת והגיעה הכי קרוב בדקה ה-33, אך נגיחה של ג'ון מקגין נעצרה בהצלה נהדרת של אופיר מרציאנו.

ואז, בדקה ה-44, הכל השתנה כשמנור סולומון עשה את הסיפתח שלו וכבש שער ראשון במדים הלאומיים עם ביצוע גדול. ממש בתחילת המחצית השנייה כמעט ערן זהבי הכפיל את התוצאה, אך הכדור שלו פספס בסנטימטרים את המסגרת, ולאחר כמה דקות טובות של הנבחרת, הסקוטים לחצו יותר ויותר. חשוב לציין שמשחק ההגנה של ישראל היה טוב, התקפת סקוטלנד נוטרלה ואופיר מרציאנו היה טוב מאוד בין הקורות, כאמור, עם מגוון של הצלות, גם בשניות הסיום.

וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

הרכבים

נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, ניר ביטון, איתן טיבי, שרן ייני (אוראל דגני, 78), סאן מנחם, ביברס נאתכו (אייל גולסה, 62), נטע לביא (מוחמד אבו פאני, 78), מנור סולומון (יונתן כהן, 84), ערן זהבי, שון וייסמן.

נבחרת סקוטלנד: דייויד מרשל, סטפן אודונל (אוליבר ברק, 73), דקלאן גלאגר (סקוט מקנה, 73), סקוט מקטומיניי, קיירן טירני, אנדרו רוברסטון, ראיין ג'ק, ג'ון מקגין (ליי גריפיטס, 61), קאלום מקגרגור (קני מקלין, 82), ראיין כריסטי, לינדון דייקס (אוליבר מקברני, 61).

שחקני נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

בדקה העשירית הסקוטים הגיעו למצב הראשון שלהם והראשון במשחק, כאשר ערן זהבי איבד כדור במרכז השדה וראיין כריסטי בעט מ-20 מטרים אל מעל השער. תוך כדי הבעיטה, השופט שרק לעבירה בעקבות נגיעה קלה של ביברס נאתכו על כריסטי. אנדרו רוברטסון ניגש לבעוט אך נעצר בחומה הישראלית.

אלי דסה | ברני ארדוב

בדקה ה-19 ישראל הגיעה למצב הראשון שלה, או יותר נכון חצי מצב. ביברס נאתכו, שפתח טוב את המשחק, שלח כדור רוחב מהאגף הימני לעבר סאן מנחם שחדר מהכנף השמאלית אל תוך הרחבה, המגן השמאלי של מכבי חיפה ניסה להעביר כדור רוחב בנגיעה אך הכדור שלו הלך לעבר השוער הסקוטי שקלט בקלות.

שון וייסמן, קיירן טירני | ברני ארדוב

בדקה ה-28 סקוטלנד יצאה למתפרצת יפה והגיעה למצב לא רע, אך פספסה הזדמנות להבקיע ממצב טוב. כדור שהגיע מהאגף השמאלי לקאלום מקגרגור במרחק של 20 מטר מהשער עבר מהקשר לסטפן אודונל, שהצטרף מהאגף הימני והגיע למצב בעיטה מתוך הרחבה, אך הכדור שלו לא פגש את המסגרת.

לינדון דייקס, סאן מנחם | אודי ציטיאט

בדקה ה-34 סקוטלנד הגיעה הכי קרוב לשער: סקוט מקטומיניי הגביה כדור מצוין לתוך הרחבה, ג'ון מקגין הצטרף וסיפק נגיחה נהדרת לעבר השער, אך אופיר מרציאנו בזינוק יפהפה סיפק הצלה מצוינת והדף לקרן. בדקה ה-43 לינדון דייקס סיפק נגיחה משל עצמו, אך שוב מרציאנו קלט.

ביברס נאתכו, קאלום מקגרגור | אודי ציטיאט

ואז, בדקה ה-44, נבחרת ישראל עלתה ל-0:1 משער של מנור סולומון, שסוף סוף עשה סיפתח בנבחרת וסיפק כיבוש ראשון אחרי הופעות במדים הלאומיים. קשר שחטאר דונייצק קיבל כדור מערן זהבי במרחק של 22 מטרים מהשער ויצא למבצע אישי מבריק, כאשר חדר לרחבה, ניער את סקוט מקטומיניי ממנצ'סטר יונייטד וסיפק סיומת פנטסטית ברגל שמאל אל הרשת של דייויד מרשל. מיד לאחר מכן הגיעה השריקה להפסקה.

מנור סולומון
מנור סולומון | ברני ארדוב
מנור סולומון
מנור סולומון | ברני ארדוב
מנור סולומון
מנור סולומון | ברני ארדוב
שון וייסמן, מנור סולומון
שון וייסמן, מנור סולומון | ברני ארדוב
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | ברני ארדוב

עם פתיחת המחצית השנייה, נבחרת ישראל כמעט הכפילה את היתרון. אלי דסה מסר כדור למנור סולמון, שהמשיך עם עקב גאוני לעבר ערן זהבי אשר בעט בנגיעה אחת מ-15 מטרים לעבר הפינה הרחוקה של השער, אך הכדור שלו חלף סנטימטרים מהקורה כשבתווך הוא נוגע ברגל של אחד משחקני סקוטלנד.

ג'ון מקגין, נטע לביא | ברני ארדוב

הסקוטים החלו ללחוץ וללחוץ, ובדקה ה-53 היו קרובים מאוד לשוויון כשקרן של אנדרו רוברטסון מצאה את ראשו של דקלאן גלאגר, שנגח בעוצמה אך הכדור שלו היה מעט יותר גבוה מהמסגרת. בדקה ה-56 סטפן אודונל הגיע למצב בעיטה טוב ומ-16 מטרים בחן את אופיר מרציאנו, שהיה עירני והדף.

ערן זהבי
ערן זהבי | ברני ארדוב

בדקה ה-71 ערן זהבי ביצע דאבל פס עם שון וייסמן ובעט כדור 18 מטרים מהשער ברגל שמאל, אך כוכב פ.ס.וו איינדהובן פספס את המסגרת. ארבע דקות לאחר מכן, אופיר מרציאנו שוב סיפק עצירה נאה כשאוליבר מקברני נגח לעבר השער, אך נעצר של שוער היברניאן.

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | ברני ארדוב

בדקה ה-79 נבחרת ישראל כמעט עלתה ל-0:2, אך אייל גולסה החמיץ ממצב קורץ. קשר מכבי תל אביב קיבל כדור משון וייסמן בתוך הרחבה ובעט, אך עצירה יפה של דייויד מרשל מנעה מהכחולים להכפיל את היתרון. בדקה ה-89 סקוטלנד הגיע למצב גדול והייתה חייבת להשוות, אך ליי גריפיטס החמיץ בגדול מתוך הרחבה למזלה של נבחרת ישראל.

BER_6487 |

בדקה ה-90+6 אוראל דגני ביצע עבירה ממרחק של מטר של השער של ישראל, וליי גריפיטס ניגש לבעוט כדור מכריע על מנת להשיג שוויון. החלוץ בעט בעוצמה, אך שוב נעצר אצל מרציאנו הנהדר, ומיד לאחר מכן הגיעה שריקת הסיום.

מנור סולומון, שון וייסמן
מנור סולומון, שון וייסמן | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי