פרץ: "הבוז מהאוהדים היה בום, היום אני מבין שהציבו לי מראה"

דור פרץ
דור פרץ | דני מרון

הזכייה באליפות ("עונה של רוח מכביסטית"), הניצחון בטרנר ("שידר לכל הליגה שאפשר") וההשאלה ("מה זאת אומרת ששולחים אותי?"). אחד משחקני העונה של מכבי ת"א פגש את שרון דוידוביץ' לראיון מיוחד

(גודל טקסט)

דור פרץ תפס העונה מקום של קבע במרכז המגרש של מכבי תל אביב ופילס את דרכו להרכב נבחרת ישראל בדרך לעונת שיא שכללה אליפות יוצאת דופן, שמונה שערי ליגה ולא מעט דיבורים על מעבר לאחת הליגות הבכירות באירופה. הערב (שבת ב-20:00, ספורט4) הצהובים יינעלו את העונה המופלאה שלהם במשחק חוץ נגד הפועל באר שבע ומיד לאחר מכן (22:30, ספורט2) ישודר הראיון המלא שהעניק הקשר לשרון דוידוביץ'. בינתיים, קבלו טעימה.

איך אתה, מנקודת המבט שלך, מסכם את העונה המופלאה הזאת של מכבי תל אביב?
"אני חושב שזאת עונה של רוח מכביסטית, באמת. הרבה צעירים שגדלו במועדון, שמראים מה זה מכבי בעצם וראינו את זה, אם זה ביכולת של השחקנים, אם זה, בעיניי, בספיגת שערים המועטה שלנו, הנקודות שצברנו והרעב ששימרנו אותו כל הדרך, אני חושב שזו ההוכחה בעצם".

ג'ורדי קרויף כתב שרגע המפנה היה בניצחון שלכם במחזור האחרון בעונה שעברה מול הפועל באר שבע, עם שער הניצחון שלך. זאת אומרת, שהשתחרר שם איזשהו משהו.
"אני חושב שהניצחון הזה בפרט בבאר שבע, באמת הוכיח שאפשר לנצח בבאר שבע ואני חושב שזה שידר משהו לכל הליגה, שלהגיע לטרנר עכשיו זה פחות מפחיד או פחות עוצמתי ממה שזה היה לפני הניצחון הזה".


דור פרץ ודן גלזר "הראינו מה זה מכבי בעצם" (אודי ציטיאט)

הגול ההוא, גול מדהים, גם שחרר אולי משהו אצלך?
"אצלי בטוח, כן".

העונה אתה עם שמונה שערים. איך זה קורה, הדבר הזה?
"גם בשנים קודמות הייתי מגיע להמון מצבים, הייתי מחטיא הרבה, והעונה הייתה לי איזו הנחה וכל האנשים, כל מיני אנשים שמלווים אותי, אמרו לי שבאמת אני יכול לפרוץ את הסכר גם בשערים, לא רק תיקולים ולא רק אגרסיביות".

מי אמר לך?
"שניים שאני עובד איתם – יש לי בחור בשם מאיר מליקה שהוא גולר בפני עצמו וז'אן טלסניקוב. אחד בפן הפסיכולוגי, השני בפן המקצועי יותר".


מה הוא עוד יכול להגיד לך חוץ מ"תהיה בטוח בעצמך"?

"כנראה שהוא אמר את המילה הכי קטנה בשביל לשנות אצלי משהו בראש, שאני גם יכול לעשות את זה".

איביץ' הרי שיחק כשחקן פחות או יותר בעמדה שלך, מה הצלחת ללמוד ממנו, לשאוב ממנו, מהניסיון שלו בעמדה הזאת, למגרש?
"הוא תוך כדי האימון, בטיפים שלו, בעצם, כשהוא מסתובב בינינו, בין שחקני האמצע, אתה רואה שהטיפים והעצות שהוא נותן זה של שחקן ששיחק בעמדה הזאת והוא יודע להגיד את הדבר הנכון כדי לדחוף אותך עוד שלב קדימה מבחינה מקצועית ואני חושב שזה עזר לי העונה".


יודע לומר את הדבר הנכון כדי לדחוף אותך קדימה. ולדימיר איביץ' (דני מרון)

אבל אני רוצה שנייה להחזיר אותך אחורה, ליום שבו אומרים לך: "תשמע, דור, כרגע אין לנו מקום עבורך, אתה מושאל, כרגע לפחות, להפועל חיפה".
"כשחקן שכבר שיחק במכבי, אתה יודע, כאלה שהם רק עולים לבוגרים והם עוד לא מתאקלמים ויוצאים להשאלה, זה מאוד לגיטימי ומאוד נורמטיבי. שחקן ששיחק בצ'מפיונס ליג, היה בעונת אליפות, עונת טרבל… אני, מבחינתי כאילו, מה זאת אומרת ששולחים אותי להשאלה? זה קצת מוזר לי, כאילו. ואז אתה מבין קצת את התמונה במלואה, אתה אומר, 'האמת שאני מעדיף ללכת לשחק אחרי חצי עונה מטלטלת'. והגעתי להפועל חיפה, תשמע, לשמחתי, זה היה לשם, באמת, מקום חם, מקום שנתן לי את הבמה וכן, הייתה לי, אתה יודע, הייתה לי את המחשבה של מה קורה אחרי, האם אתה חוזר בכלל למכבי, לא חוזר, חוזר מהדלת הקדמית?"

אחרי זה, כשחזרת, גם עדיין היו הרבה עליות וירידות והיו משחקים אפילו נגד סלביה פראג שהיו שריקות בוז מהקהל. מה עובר עליך במצבים האלה?
"מהאוהדים שלך זה בום, כאילו, באמת. זה כואב. בהתחלה זה הופך לאישי, אצלך, אני מבין שאני בתקופה פחות טובה, זה לגיטימי, אבל למה זה קורה? אבל אז אתה מבין שהקהל, זה תפקידו, תפקידו להיות שם כשאתה בטירוף והקבוצה הולך לה, אז להעיף את הקבוצה למעלה, וכשהולך פחות, אז הם שם להציב לך מראה ולהראות לך שאתה צריך לעשות משהו טוב יותר, וזה בסדר, והיום אני מבין את זה, אבל שם זה כאב לי".


מה דור פרץ האדם למד על עצמו בשנה האחרונה?

"שעם הרבה כוח רצון והתמדה ומקצועיות, אתה יכול לעשות הרבה מעבר למה שחשבת שאתה יכול לעשות".


"היום אני מבין שהם בעצם הציבו לי מראה" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי