פאברה: "המירוץ לאליפות נגמר. בושה, הפנדל היה שערורייה"

לוסיאן פאברה
לוסיאן פאברה | AFP

מאמן דורטמונד הספיד את קבוצתו לאחר התבוסה 4:2 בדרבי נגד שאלקה: "זה מעולם לא קרה לי. קשה לעכל". מארק ברטרה על השלט של אוהדי שאלקה: "בלתי נסבל. זה לא יריבות של כדורגל". אוהדי דורטמונד הניפו שלט הומפובי

(גודל טקסט)
דורטמונד בהלם. היא היתה אמורה לחזור אתמול (שבת) לפסגת טבלת הבונדסליגה עם ניצחון קל על שאלקה המסובכת בתחתית, אבל הפסידה 4:2 בבית במשחק טעון במיוחד ונותרה במקום השני. באיירן מינכן תוכל להגדיל את הפער בצמרת לארבע נקודות כשתתארח הערב אצל נימבורג (18:50, שידור ישיר בספורט4), ולהתקרב לעוד אליפות כאשר לאורך כל העונה היה נדמה שדורטמונד תצליח סוף סוף לקחת ממנה את התואר.


מאמן דורטמונד לוסיאן פאברה זעם בסיום, גם על שחקניו וגם על השיפוט: "המירוץ לאליפות נגמר. זה מעולם לא קרה לי. קשה לעכל, במיוחד עם איך שזה התנהל". על הפנדל שהוביל לשער השוויון של קליגיורי אמר המאמן: "זאת השערורייה הכי גדולה בכדורגל. בושה שאין לה שום קשר למשחק".


זאת לא השערורייה היחידה שהיתה במשחק אתמול. אוהדי שאלקה הראו פעם נוספת שהכבוד שלהם כלפי הקבוצה היריבה הוא מינימלי. מצית שהושלכה מכיוון היציע פגעה בפניו של ג'יידון סאנ'צו, שתפס את ראשו בידיו והיה זקוק לטיפול קצר לפני שחזר לשחק. הכוכב בן ה-19 בישל את שער היתרון של המארחת בדקה ה-14, והפך למבשל המצטיין בחמשת הליגות הבכירות עם 14 אסיסטים.


בנוסף, האוהדים האורחים גרמו לסערה ברשתות החברתיות כאשר הניפו שלט התומך במבצע הפיגוע באוטובוס של דורטמונד לפני כשנתיים סרגיי וו. מארק ברטרה, שנפצע באותו פיגוע וכיום משחק בבטיס, הגיב על השלט בטוויטר: "בלתי נסבל, בלתי מתקבל על הדעת. עצוב. אני מקווה שהרשויות ינקטו צעדים הולמים. יריבות בכדורגל היא דבר אחד, אבל לקרוא לשחרור פושע שאשם בניסיון להרוג 28 אנשים זה משהו אחר לגמרי".




גם אוהדי דורטמונד, אגב, לא טמנו ידם בצלחת. בטוויטר הופצו תמונות שלהם מניפים שלט עם ניחוח הומופובי בו כתוב "שאלקה רוקנ'רול? אתם מתרוממים ששרים קיי וואן (אמן היפ הופ גרמני, מ.)"





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי