פודן הדף את השמועות, דה בריינה סיפר כיצד זה הרגיש לשחק בחוד

כוכבי מנצ'סטר סיטי ניצחו על ההצגה ב-1:3 על צ'לסי, גווארדיולה שיבח: "אי אפשר לזכות בתארים אם לא מציגים יכולת כזו, התוצאה נהדרת והדרך בה שיחקנו עוד יותר"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי ספגה לא מעט ביקורות העונה ורבות בהחלט מוצדקות, אבל לא משנה איך תסתכלו על זה – הקבוצה של פפ גווארדיולה שוב חזק בתמונת האליפות.

אתמול (ראשון) הסיטיזנס הציגו את המשחק הטוב ביותר שלהם העונה ודרסו את צ'לסי עם שלושה שערים כבר במחצית הראשונה בדרך ל-1:3 משכנע במיוחד, ניצחון שהקפיץ אותם למקום החמישי והם במרחק ארבע נקודות בלבד מהפסגה בה ניצבות ליברפול ומנצ'סטר יונייטד, כשלשתיהן משחק עודף לעומת התכולים.

מנצ'סטר סיטי הגיעה למשחק בסגל חסר במיוחד, ללא השוער אדרסון (ועם השוער זקארי סטפן האמריקאי בין הקורות בהופעת בכורה בפרמיירליג), המגן קייל ווקר, הקשר פראן טורס והחלוץ גבריאל ז'סוס שנדבקו בקורונה, גם הבלמים הפצועים ניית'ן אקה ואיימריק לאפורט לא עמדו לרשות גווארדיולה, אבל פיל פודן הצעיר פתח בהרכב וכיכב עם שער ובישול, גם קווין דה בריינה שוב רקד על הדשא וההגנה בראשות ג'ון סטונס ורובן דיאס אמנם ספגה, אבל רק בשנייה האחרונה של המשחק.

דה בריינה רשם אתמול את הבישול ה-74 שלו בפרמיירליג ובכך השתווה לשיאן תיירי הנרי, אבל מי שבאמת היה כוכב הערב הוא פיל פודן הצעיר שכבש ממסירה אדירה של הבלגי. השבוע נטען בממלכה כי פודן בן ה-20 מאוד מאוכזב מדקות המשחק המעטות להן הוא זוכה תחת גווארדיולה, אבל אתמול כאמור הוא פתח בהרכב וסיפק תשובה מוחצת לכך שהוא ראוי לשחק: "אני כלל לא מתוסכל ממעמדי, אני עוד צעיר ויש לי הרבה מה ללמוד. יש כאן שחקנים איכותיים מאוד ואני צריך להמשיך להשתפר ולשמור על יכולת טובה".

פודן רץ להודות לדה בריינה | Visionhaus

פודן גם נשאל על מערכת היחסים שלו עם גווארדיולה ואמר: "הובלנו 0:3 במחצית וזה לא קל לשמור על אותה יכולת גם במחצית שאחרי זה, אבל זו הייתה הופעה מבריקה שלנו היום וגם ניצלנו מצבים – מה שלא תמיד עשינו במשחקים הקודמים. גם המנוחה שהייתה לנו (כי נדחה המשחק נגד אברטון) סייעה. לפפ גווארדיולה יש תכניות משחק מבריקות וכמו שראיתם שיחקנו בצורה הכי טובה שאפשר נגד צ'לסי וזה עבד, פפ גאון בכל הקשור לטקטיקה".

גווארדיולה, איך אפשר שלא, שיבח כהרגלו את פודן – רק שהפעם אחרי משחק שהוא נתן לו להשלים 90 דקות: "צ'לסי זו אחת הקבוצות הכי טובות שיש, אבל הייתה לנו תכנית והיא עבדה. התוצאה היא נהדרת, אבל מה שבאמת נהדר זו הדרך בה שיחקנו. אתה לא יכול לזכות בתארים אם אתה לא משחק ככה. אני גאה בשחקנים ובטח שבפודן, שחקן שאף פעם לא עושה לעצמו הנחות, תמיד אנרגטי ומנסה לעזור ויכול לשחק בכל ארבע העמדות בהתקפה. הוא שחקן ברמות הגבוהות ביותר, כל כך חכם, רגוע וקר רוח. הופעה נהדרת נוספת שלו".

פפ גווארדיולה, פיל פודן | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

בהיעדרו של גבריאל ז'סוס ולאור העובדה שסרחיו אגוארו עדיין לא כשיר ל-90 דקות והוא אכן רק עלה מהספסל לדקות הסיום, מי שפתח בתור חלוץ מדומה היה קווין דה בריינה. על פי הדיווחים הבלגי מנהל בשבועות האחרונים מו"מ עם מנצ'סטר סיטי להארכת חוזהו ולא מן הנמנע שבקרוב מאוד יושג סיכום, אבל עד אז הכוכב, אקס צ'לסי, נהנה מהתפקוד החדש והזמני שלו: "בהתחלה זה היה ביזארי בשבילי לשחק כחלוץ, זה תפקיד שונה בשבילי על אף שעשיתי אותו בעבר כמה פעמים, אבל המאמן ביקש ממני ואני מנסה לעשות את הטוב ביותר. אני חושב ששיחקנו מעולה וניצלנו את המצבים שלנו. בהגנה היינו סולידיים במשך 90 דקות וזה מאוד חבל שספגנו ממש בשנייה האחרונה".

צפו בפפ גווארדיולה בשיחה עם ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי