עלתה לשמינית הגמר: 73:90 לעירוני נס ציונה על סולנוקי

ליאור קררה | באדיבות FIBA

הכתומים שמרו על מאזן מושלם ביורופקאפ אחרי שני משחקים בבועה בפולין, מיינסי (17 נקודות), סלדן, דן ומילר (15 נקודות כ"א) הצטיינו וחילצו את הקבוצה מפיגור דו ספרתי מול ההונגרים

(גודל טקסט)

קמפיין היורופקאפ של עירוני נס ציונה במתכונת "בועה" בפולין נמשך היום (חמישי) ואחרי הניצחון שלשום 81:86 על ספורטינג ליסבון, מוליכת הליגה הפורטוגלית, היום החבורה של גרינברג גברה 73:90 על סולנוקי ההונגרית, ניצחון שהעלה אותה לשמינית הגמר עוד לפני המשחק האחרון מחר מול שטאל אוסטרוב, מארחת הבועה במה שיהיה קרב על ראשות הבית.

אחרי שנקלעה לפיגור דו ספרתי כבר ברבע הראשון, נס ציונה הצליחה לחזור עד לשוויון 41:41 בהפסקה, להשתלט על המשחק לגמרי ולהשלים מהפך נהדר ברבע השלישי בדרך לניצחון, במשחק בו לא פחות מחמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות. בניגוד למשחק הקודם בו בלטו ויין סלדן ופטריק מילר עם 17 נקודות כל אחד, הפעם רשימת הקלעים הייתה נכבדת ביותר – על אף שבמחצית עוד היו אלה רק ליאור קררה ופטריק מילר שהצטיינו עם 12 נקודות כל אחד, ג'רום מיינסי הוסיף 9, טל דן קלע 5 ו-ויין סלדן הוסיף 3 וזה הכל.

בסיום המשחק הרשימה כבר נראתה כך: ג'רום מיינסי 17 נקודות, וויין סלדן, טל דן ופטריק מילר 15 כל אחד, ליאור קררה 13, בריאן אנגולה 6, רביב לימונד 4, עמית אבו 3.

ליאור קררה | אתר FIBA

כזכור, שתי הראשונות בכל בית יעפילו לשמינית הגמר, בנוסף לארבע הקבוצות הטובות ביותר שיסיימו במקום השלישי בכל בית בטורניר שבעקבות התפרצות הקורונה השנה קוצר ושלב הבתים הראשון נערך בימים אלה במתכונת של סיבוב אחד שנערך כולו בשבוע משחקים בפולין. שמינית הגמר תיערך בסוף מרץ במקום שייקבע בהמשך.

מהלך משחק

בראד גרינברג עלה עם אותה חמישייה כמו בניצחון על ספורטינג, כך שפטריק מילר, בריאן אנגולה, וויין סלדן, טל דן וג'רום מיינסי פתחו. ההונגרים השתלטו על המשחק במהרה ודהרו לריצת 0:8, מה שאילץ את המאמן להזעיק פסק זמן. אנג'לו ורנר הוביל את סולנוקי ליתרון דו ספרתי, אך סלים של דן ומיינסי קבעו 27:17 בסיום הרבע הראשון.

קררה, שהיה האחרון לקלוע ברבע הראשון, פתח את הרבע השני עם שתי שלשות רצופות ושמר על נס ציונה במשחק. סולנוקי הגיבה בשלשה משלה כדי לשמור על יתרון מבטיח, אבל אז הגיעה ריצת 0:8 בהובלת מילר וקררה ולקראת ההפסקה גם נרשם המהפך והיתרון הראשון של נס ציונה במשחק, 37:39. ורנר, המצטיין בשורות ההונגרים, קלע שלשה שהורידה את הצדדים למחצית בשוויון 41:41.

בריאן אנגולה | אתר FIBA

הקצב המצוין נמשך גם ברבע השלישי, שנפתח עם שלשות דן ומילר ומנגד היה זה באדזים ששמר על קבוצתו צמודה. מי שעשה את ההבדל היה אנגולה, שלא קלע כלל בחצי הראשון, אבל נכנס לעניינים וקלע שש נקודות תוך דקות ספורות והשחורים-כתומים עלו ליתרון השיא שלהם, 55:62. בניגוד למשחק הקודם, בו איבדה נס ציונה יתרון דו ספרתי שאותו יצרה ברבע השלישי, הפעם ארבע נקודות של טל דן אפשרו לה לרדת מהפרקט בתום 30 דקות ביתרון משמעותי, 59:69.

לרבע הרביעי והאחרון נכנסה נס ציונה בצורה הססנית ולקח לה כמעט שלוש דקות עד שמיינסי קלע את הנקודות הראשונות שלה, אבל לשמחתה ההונגרים פשוט לא הצליחו להתקרב ולאיים על היתרון. דן עם עבודה נהדרת מתחת לצבע חטף כדור, סחט עבירות ועל אף שקלע רק 2 נקודות מ-4 זריקות עונשין, עם עזרה מסלדן, לימונד שקלע נקודות ראשונות במשחק ומיינסי הם הצליחו לייצר בריחה שלא הותירה שום סיכוי לסולנוקי. 73:90 בסיום ומאה אחוזי הצלחה לנס ציונה.

פטריק מילר | אתר FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי