רויס: "קבוצה שרוצה אליפות חייבת לשחק כדורגל כמו שלנו"

מרקו רויס עם מריו גצה
מרקו רויס עם מריו גצה | Gettyimages

בדורטמונד מרוצים מ-1:2 על גלדבאך לפני היציאה לפגרת החורף. הקפטן: "התגובה שלנו להפסד בדיסלדורף הייתה מעולה". גצה: "זה נותן המון ביטחון והרגשה טובה". צורק: "משחק כמעט מושלם". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד יכולה לחגוג את היציאה לפגרת החורף של הבונדסליגה עם תחושת סיפוק עצומה. קבוצתו של לוסיאן פאברה התאוששה מההפסד המביך 2:1 לדיסלדורף ובמשחק האחרון של שנת 2018, ניצחה 1:2 את בורוסיה מנשנגלדבאך בקרב בין המקום הראשון לשני, וכרגע הפער בן השוורצגלבן לבאיירן מינכן עומד על תשע נקודות, כשהלחץ כולו על האלופה שתוכל לעלות למקום השני עם תיקו או ניצחון במשחק החוץ הקשה הערב (שבת) נגד פרנקפורט איינטרכט פרנקפורט (19:30, שידור ישיר בספורט3).

שני שחקני הקבוצה הוותיקים, מריו גצה ומרקו רויס, קיבלו עוד סיבות לחגוג. גצה בישל לקפטן את השער ה-11 שלו העונה ולפני כן הכישרון האנגלי בן ה-18, ג'יידון סאנצ'ו, כבש את שערו השישי העונה. בעיתון "בילד" הוענק הציון הגבוה 1 לגצה, שגילה יכולת מעולה לאחרונה רק לפני שמונה חודשים. רויס וגצה אגב, חברים טובים מחוץ למגרש.

גצה נכנס לשחק רק שמונה דקות לפני השער במקום פאקו אלקסר (שיש חשש שמתח את שריר הירך) והודה: "לנצח ככה את המשחק האחרון לפני הפגרה, נגד היריבה שבמקום השני, נותן המון ביטחון והרגשה טובה לצאת איתה לפגרה". הליגה תצא כאמור לפגרה של כמעט חודש והקבוצות יחזרו לשחק ב-19 בינואר, כשדורטמונד תצא למשחק חוץ לא קל מול ר.ב. לייפציג. במחזור האחרון של העונה מנשנגלדבאך תארח את הצהובים שחורים, במשחק שבהחלט עשוי להכריע את גורל האליפות. גלדבאך הראתה למה היא נהנית מהעונה הכי טובה שלה מזה 25 שנה אחרי שכבשה את השיוויון ממש סמוך לשריקת המחצית.


גצה עם רויס. שני החברים הוותיקים יכולים לחייך (Gettyimages)

המנהל המקצועי של הקבוצה המנצחת, מיכאל צורק, תיאר את המשחק כ"כמעט מושלם. אנחנו שוב ראשונים בפער די גדול וזה נפלא. זה הסיבוב הראשון השני בטיבו של דורטמונד אי פעם בבונדסליגה". הראשון אגב היה בעונת 2010/11, אז הצהובים-שחורים צברו 43 נקודות בסיבוב הראשון ואילו העונה 42.

מרקו רויס שממשיך את פתיחת העונה הכי טובה שלו אי פעם אמר: "כל קבוצה שרוצה לקחת אליפות חייבת לשחק כדורגל כמו שלנו. הפגנו כח רצון אדיר וטאטאנו כל התנגדות של מנשנגלדבאך בחצי השני. התגובה שלנו להפסד בדיסלדורף הייתה מעולה". מאמן דורטמונד לוסיאן פאברה סיכם: "ניצחון שהגיע לנו. החזקנו יותר בכדור והיו לנו יותר מצבי כיבוש. למרקו רויס היה סיבוב נפלא. הוא שיחק ברוב המשחקים והיה תמיד שם עבור הקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי