הישג היסטורי לציציפאס, שהתמוגג: "עפתי על המגרש כמו ציפור קטנה"

סטפאנוס ציציפאס, רפאל נדאל
סטפאנוס ציציפאס, רפאל נדאל | PAUL CROCK / Contributor

היווני העפיל לחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה אחרי שהפך לשחקן השלישי בהיסטוריה שחזר מפיגור כפול לניצחון על רפאל נדאל: "החל מהמערכה השלישית הכל עבד לי, קשה להסביר את התחושות במילים"

(גודל טקסט)

רפאל נדאל חלם לזכות בגראנד סלאם ה-21 בקריירה שלו ולעקוף את רוג'ר פדרר, אך הוא ייאלץ להמתין לטרניר הבא. "השור ממאיורקה" הוביל היום (רביעי) 0:2 על סטפאנוס ציציפאס בדרך הבטוחה לחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, אך היווני חזר מהקבר, השלים קאמבק מפואר וניצח את הספרדי 2:3 בתום כארבע שעות של טניס והוא יפגוש את דניל מדבדב בשלב הבא.

בעקבות ההפסד של נדאל, שעד היום לא שמט אף מערכה באליפות, נובאק ג'וקוביץ' יחגוג ב-8 בחודש מרץ 311 שבועות במקום הראשון בעולם וישבור את השיא בו החזיק רוג'ר פדרר. בחזרה לציציפאס, שהובס על ידי נדאל בחצי גמר אליפות אוסטרליה ב-2019. היווני הפך לטניסאי השני אי פעם שחזר מפיגור כפול לניצחון על הספרדי בגראנד סלאם. הראשון היה פאביו פוניני ב-2015.

ציציפאס הנרגש סיכם: "אני חסר מילים. מילים לא יכולות לתאר את מה שקרה, הטניס שלי מדבר בעד עצמו. זו הרגשה מדהימה להיות מסוגל להילחם ברמה כזו, ולהשאיר את כל כולי על המגרש. הייתי מאוד עצבני בתחילת המשחק, אני לא אשקר, אבל אני לא יודע מה קרה אחרי המערכה השלישית – עפתי כמו ציפור קטנה והכל עבד לי. קשה להסביר את התחושות שהרגשתי בסיום".

סטפאנוס ציציפאס
סטפאנוס ציציפאס | DAVID GRAY / Contributor

היווני המשיך: "זה היה משהו שהתמקדתי בו המון היום, להישאר רגוע ולהחזיק את העצבים שלי בפנים, זה מרכיב חשוב מאוד ולא הצלחתי לעשות זאת בחלק מהמשחקים שלי. חלק גדול מהניצחון הושג כי הייתי עקבי במצב הרוח שלי, שמרתי הכל לעצמי ואני ממש מרוצה מזה".

על חצי הגמר מול מדבדב אמר ציציפאס: "הואא יריב שמשחק ממש טוב. יש לו הרבה ניצחונות רצופים והוא בכושר טוב, כולם יודעים שהוא משחק מעולה. אני צריך להתאושש, לעשות אמבטיית קרח טובה ולהתסכל מיום ליום. הוא הולך לעשות לי חיים קשים, אבל כל משחק שיוצא לי לשחק באוסטרליה מבחינתי זאת ברכה".

נדאל המאוכזב סיכם: "זה עוד סיפור בקריירת הטניס שלי. זה הכל. עוד משחק שהפסדתי כאן באוסטרליה ביתרון חשוב, אני חייב לקבל את זה ולהמשיך הלאה. זה החיים. ניסיתי בכל כוחי בכל רגע. עם הגישה הנכונה. בלי להתלונן. אפילו ברגעים הקשים יותר אני חושב שנשארתי חיובי, נלחמתי. וזה לא הספיק. לפעמים זה מספיק. היום לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי