ברביעי: פ.ס.ז' מול ליברפול במשחק של להיות או לחדול

פאריס סן ז'רמן
פאריס סן ז'רמן | AFP

המחזור החמישי בשלב הבתים יינעל עם המשחק הענק בין הצרפתים, שהפסד במקביל לניצחון של נאפולי יסיים את דרכם במפעל, למירסיסייד. ניימאר ואמבפה החלימו ויפתחו, אינטר צריכה תיקו מול טוטנהאם כדי להצטרף לברצלונה

(גודל טקסט)
בנוסף למשחקים הערב (שלישי), גם מחר ימשיך המחזור החמישי בשלב הבתים של ליגת האלופות עם כמה משחקים בעל משמעות מכרעת לגורל העולות לשלב שמינית הגמר. אתלטיקו מדריד ודורטמונד יתחרו על ראשון בית א', תיקו יספיק לאינטר כדי להצטרף לברצלונה בבית ב' וכמובן מחזור ההכרעות בבית המשוגע של ליברפול פאריס סן ז'רמן ונאפולי.


בית א'
אתלטיקו מדריד – מונאקו (19:55)
הקןלצ'ונרוס יעלו לשמינית הגמר אם ינצחו את מונאקו המתרסקת של תיירי הנרי, שרשם ניצחון בכורה בליגה עם ה-0:1 על קון. גם כל תוצאה נוספת מלבד ניצחון של קלאב ברוז' על דורטומנד יעלה את אתלטיקו. הצרפתים מצידם ינסו לסיים במקום השלישי ולעלות ל-32 הגדולות בליגה האירופית, במפגש הקודם אתלטיקו ניצחה 1:2 בצרפת.


דייגו קוסטה, שכבש את שער היתרון במשחק נגד ברצלונה בשבת שהסתיים ב-1:1, שוב פצוע ולא יהיה בסגל. בקבוצה שוקלים לנתח אותו, מה שעשוי להשבית אותו לתקופה מסויימת. רגע מרגש במיוחד ירשם כשרדאמל פלקאו יחזור לשחק מול הקבוצה בה רשם את ימיו היפים בקריירה. "אל טיגרה" שיחק רק שנתיים בקבוצה מ-2011 עד 2013, אבל זכה באותן עונות בליגה האירופית, סופרקאפ אירופי וגביע המלך וכבש 70 שערים בשתי עונות. דייגו סימאונה התייחס לכוכבו הגדול ביותר אנטואן גריזמן: "אם גרייזמן יהיה בסדר, אין אף שחקן בעולם שמבין טוב ממנו כדורגל. הוא שחקן ענק לכל קבוצה שרוצה להצליח".



גריזמן. מחמאות מסימאונה (AFP)


דורטמונד – קלאב ברוז' (22:00)
מוליכת הבונדסליגה שנמצאת בכושר מצוין זקוקה לתיקו כדי לעלות לשמינית. אם אתלטיקו מדריד תפסיד למונאקו ודורטמונד תנצח, היא אפילו תבטיח את המקום הראשון בבית שלה. בעבר, דורטמונד ניצחה את שני משחקי הבית שלה מול ברוז' הבלגית. לוסיאן פברה מאמן דורטמונד דיבר על הגנת קלאב ברוז': "הם יעלו עם ארבעה בהגנה כדי שיהיו להם פחות חורים. ניצחנו את המשחק הראשון בברוז' רק 0:1 והם עשו לנו בעיות.


לעומת זאת, הם ניצחו את מונאקו 0:4 וזה אומר הכל". מריו גצה דיבר אף הוא במסיבת העיתונאים: "האוהדים יודעים שניתן הכל כדי לנצח כמו שאנחנו עושים בכל משחק. קלאב ברוז' באים לנצח כך שלא יהיה קל. במשחק הראשון ניצחנו את קלאב ברוז' בקושי, כי אז היתה יחסית תחילת העונה והיינו פחות טובים, אבל מאז הקבוצה משחקת טוב יותר".


בית ב'

איינדהובן – ברצלונה (22:00)
בארסה מגיעה למשחק משוחררת למדי לאחר שכבר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא, כשניצחון בהולנד יבטיח לה גם את המקום הראשון. מאמן איינדהובן מארק ואן בומל התייחס למשחק: "האווירה באיצטדיון שלנו תהיה מדהימה. היא תמיד חמה יותר באלופות. התוצאות של ברצלונה לא היו הגיוניות כל כך העונה, אבל זה לא שהם במשבר או משהו. הם קבוצה שדוחפת אותך מאחורה גם כשאתה לא רוצה שידחפו אותך". ברצלונה הגיעה עם סגל של 21 שחקנים, אבל בלי לואיס סוארס שייעדר כעת שבועיים בגלל פציעה קלה בברכו, כשגם שוער המשנה יאספר סילסן וכן ארתור הברזילאי לא בסגל. לעומת זאת, פיליפה קוטיניו חזר וגם איבן ראקיטיץ'. ואלוורדה לקח איתו גם חמישה שחקנים מברצלונה ב'.



טוטנהאם – אינטר (22:00)
התרנגולים חייבים לנצח כדי להשאיר לעצמם סיכוי לסיים במקום השני, תיקו יעלה את אינטר לשלב הבא. ב-2010/11, ניצחה טטונהאם בבית 1:3. טוטנהאם הפסידה לאינטר במשחק הקודם 2:1 אחרי שהובילה 0:1 ואיבדה את היתרון בדקות הסיום. הפעם, היא מגיעה אחרי ה-1:3 הענק על צ'לסי בליגה, אבל לפניה גם משחק קשה נגד ארסנל באמירויות כך שמאוריסיו פוצ'טינו יצטרך לערוך רוטציה בסגל הגם כך קצר של קבוצתו.


יאן ורטונכן החלים מהפציעה ויחזור לשחק. גם מוסא סיסוקו, שספג לא מעט ביקורות בתקופתו בלונדון אך העונה מציג יכולת מצויינת אמר: "אין לי בעיה עם הביקורת נגדי. יש כאלה שאוהבים אותי ויש כאלה שלא. העיקר שהמנג'ר של טוטנהאם אוהב אותי ויש לי תמיכה מהשחקנים. בליגת האלופות אתה חייב להיות סופר מקצוען כי אתה משחק נגד הקבוצות הכי גדולות כמו אינטר למשל". פוצ'טינו התייחס גם לכוכבי הצעיר דלה עלי: "הוא אוהב את המשחקים הגדולים. כשאין עליו לחץ הוא מתחיל להיות משועמם".



עלי. שחקן של משחקים גדולים (gettyimages)


בית ג'
פאריס סן ז'רמן – ליברפול (22:00)
המשחק המרכזי של המחזור, ואולי אחד המעינינים שקיבלנו בשנים האחרונות בשלב הבתים. ליברפול, שניצחה במשחק הראשון 2:3 במשחק דרמטי במיוחד, תעלה אם תנצח בצרפת והכוכב האדום לא תנצח את נאפולי בחוץ. אם האנגלים אכן ינצחו בחוץ ונאפולי תגבור על הכוכב האדום, פאריס תמצא עצמה בחוץ. סאדיו מאנה שהיה חולה ובספק למשחק, נבדק וטס עם ליברפול לפאריס ועשוי לשחק. גם ג'ו גומס נכלל בסגל. מהעבר השני, קיליאן אמבפה וניימאר התאמנו עם הקבוצה אחרי הפציעות שלהם ואמורים לשחק.


Sadio Mane and @J_Gomez97 both available for #PSGLFC! #UCLhttps://t.co/SqwMjdGyh9

— Liverpool FC (@LFC) 27 בנובמבר 2018


נאפולי – הכוכב האדום (22:00)
עוד משחק לוהט ב"בית המוות". נאפולי תעלה עם ניצחון על הסרבים, אם במקביל פ.ס.ז' לא תנצח. נאפולי, שסיימה ב-0:0 עם קייבו האחרונה בליגה, יודעת שמדובר במשחק גורלי עבורה. קרלו אנצ'לוטי קיים מסיבת עיתונאים בה אמר: "זה משחק חשוב, אבל לא מכריע. חשוב שנתחיל טוב את המשחק. זלזלו בכוכב האדום בגלל הפסדי החוץ, אבל הם הוכיחו את עצמם מול ליברפול. הם יבואו לשחק מאורגן ויתרכזו במתפרצות. נהיה חייבים להתרכז רק במשחק שלנו ולא במה שקורה במשחק השני. בכל מקרה זה לא המשחק שיכריע. הבית הזה יוכרע רק במחזור האחרון כי הכל צפוף".


בית ד'
לוקומוטיב מוסקבה – גלאטסראיי (19:55)
הטורקים חייבים לנצח כדי להישאר בשני המקומות הראשונים. אם לוקומוטיב תנצח, היא יכולה עדיין לסיים במקום השלישי. במשחק הראשון ניצחה גלא את לוקומוטיב 0:3. יוטו נאגמוטו מגינה היפני של גלא אמר לקראת המשחק: "אחרי המפגש עם שאלקה הרופא שלנו אמר לי לטוס לבית החולים והזהיר שאם לא אגיע לשם אני עלול למות כי היתה לי קריסת ריאות, אבל למזלי יצאתי מזה לחלוטין". מאמן גלאטסראיי פתיח טרים התייחס לטמפרטורות הנמוכות: "נשחק בקור גדול במוסקבה ונצטרך להסתגל".


פורטו – שאלקה (22:00)
לפורטו מספיק תיקו בלבד בכדי לעלות לשמינית, אם במקביל גלאטסראיי לא תנצח. שאלקה יכולה לעלות עם ניצחון בתוספת איבוד נקודות של הטורקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי