1:1 בין אתלטיקו לברצלונה, ריאל הושפלה מול אייבר

מסי
מסי | Gettyimages

77 דקות נטולות מצבים קיבלו תפנית עם נגיחה של דייגו קוסטה לרשת, דמבלה המחליף השווה בדקה ה-90 והשאיר את הקטאלונים זמנית בפסגה, סביליה תוכל לעבור אותם מחר. הבלאנקוס חטפו 3:0, הפסד בכורה לסולארי כמאמן

קבוצות: אייבר
(גודל טקסט)
אחרי הניצחון של לגאנס אמש שהחזיר רשמית את "לה ליגה" מפגרת הנבחרות, המחזור ה-13 נמשך היום (שבת) כשריאל מדריד הושפלה בחוץ אצל אייבר כשהובסה 3:0. לאחר מכן ולנסיה הביסה את ראיו וייקאנו 0:3,  ווסקה ולבאנטה נפקדו בתיקו 2:2, ובמשחק המרכזי של המחזור, אתלטיקו מדריד וברצלונה נפרדו ב-1:1.


מחצית ראשונה: אתלטיקו מדריד – ברצלונה 1:1 
אחרי ההשפלה שספגה מוקדם יותר ריאל מדריד, מי שהתיימרה להיות הצלע השלישית במאבק האליפות המשולש, שתי המועמדות הבכירות לתואר האליפות, אתלטיקו מדריד וברצלונה, נפגשו הערב במטרופוליטנו, כשנקודה אחת הפרידה ביניהן לפני ההתמודדות.  אלא שאחרי משחק שצופי הכדורגל וודאי ירצו לשכוח, שתי הקבוצות נפרדו בחלוקת נקודות עם 1:1 דרמטי, כשהמרוויחה העיקרית היא סביליה, שאם תנצח מחר את ויאדוליד תעלה לפסגה על חשבון הקטאלונים.


החצי הראשון לא התעלה לרמה גבוהה מצד שתי הקבוצות שלא הגיעו למצבים ממשיים ליד השער, כשהקבוצה הביתית הציגה את משחק ההגנה המסודר והיעיל שלה ולא אפשרה לברצלונה להגיע קרוב לרחבת ה-16 שלה.


גם בחצי השני לא הרבה השתנה, שאתלטיקו כמעט ולא ניסתה לאיים על שערו של טר שטגן, וברצלונה מצדה לא הצליחה לפצח את המערך המעובה הגנתית של המארחים. רגע המפנה הגיע אחרי קצת יותר משעה ורבע, כשדייגו קוסטה הגיח מאחורה לכדור קרן של גריזמן ונגח כדור לא חזק פנימה, אותו טר שטגן רק ליטף קלות בדרך לרשת. שער ליגה ראשון לספרדי העונה, אכן טיימינג ראוי.



דייגו קוסטה. שער ראשון העונה (gettyimages)


בתוספת הזמן, מסירה גדולה של מסי, שלא הורגש כל ההתמודדות, מצאה את דמבלה המחליף בצד ימין, האחרון לא התבלבל והכניע את אובלק, בדרך לחלוקת נקודות. שתי הקבוצות צריכות לעשות חושבים על היכולת הערב, אך סביליה היא המרוויחה העיקרית שכאמור תוכל לעלות מחר לפסגה.



קוסטה מתווכח עם שחקני ברצלונה (gettyimages)


אייבר – ריאל מדריד 0:3

בצל חשיפת "פוטבול ליקס" על סרחיו ראמוס, שנראה שלא תשפיע יותר מדי על אלופת אירופה והקפטן שלה, ריאל מדריד הגיעה למשחק לראשונה תחת המינוי הקבוע של סנטיאגו סולארי למאמן הקבוצה בתקווה להמשיך את היכולת הטובה, אך הושפלה בחבל הבאסקים והארגנטינאי יכול להיות מרוצה בעיקר מכך שההשפלה לא קרתה בסלטה ויגו. 20 נקודות מתוך 39 (כ-51 אחוזי הצלחה), 20 שערי זכות לעומת 19 שערי חובה והפסד חמישי ב-13 משחקים רק מספרים את סיפור העונה הטראגית של הבלאנקוס, שקיוו שחילופי המאמנים ישנו את המגמה. בנוסף, הקבוצה שמטה אפשרות לצמצמם את הפער מהמוליכה ברצלונה, ואם זו תנצח הערב את אתלטיקו מדריד, הפער יצמח לשבע נקודות.

אייבר פתחה טובה יותר את המשחק ואיימה על טיבו קורטואה, ואחרי מספר החמצות של קיקה ושער של גארת' בייל שנפסל בטענת נבדל מוצדקת, היא מצאה את השער בדקה ה-16 כשמארק קוקורייה, שהיה מעורב בכל שלושת השערים, מסר כדור רוחב לקיקה שבעט לשער וסחט הצלה מהשוער הבלגי, אך גונסאלו אסקלאנטה היה במקום כדי לקבוע 0:1 שנפסל תחילה, אך אושר בסופו של דבר על ידי ה-VAR והיתרון נשמר עד היריבה להפסקה.

אחרי המחצית הראשונה בה בעטה חמש פעמים בלבד לשער, ריאל מדריד קיוותה לחזור למשחק במחצית השנייה כפי שעשתה בכל כך הרבה פעמים בעבר, אך התוכניות השתבשו בדקה ה-52 כשקוקורייה ניצל טעות בהגנה הלבנה ומסר כדור לסרג'י אנריק, שירה פנימה את ה-0:2 של המארחת. ואם זה לא מספיק, הקבוצה איבדה גם את אלברו אודריוסולה שנפצע במהלך והצטרף לרשימת הפצועים שכוללת את בין השאר את קיילור נבאס, נאצ'ו, קאסמירו ומריאנו. בדקה ה-57 זה כבר הפך להשפלה כששוב קוקורייה מסר כדור משמאל לאנריק, שמצא את קיקה והאחרון קבע בקלות 0:3 ביתי, שרק בזכות יכולת טובה של קורטואה נשמר עד הסיום.



סולארי. הפסד ראשון ולא נעים כמאמן הבלאנקוס (Gettyimages) 


חמישה הפסדים ו-19 שערי חובה ב-13 מחזורים (Gettyimages)


הרכבים
אייבר: אסייר רייסגו, רובן פנייה, פאולו אוליביירה, איבן ראמיס, קוטה, גונסאלו אסקלאנטה, ז'ואן ז'ורדן, פביאן אורייאנה (סרחיו אלבארס 83), מארק קוקורייה, סרג'י אנריק (שארלס 74), קיקה (פאבלו דה בלאסיס 88).


ריאל מדריד: טיבו קורטואה, אלברו אודריוסולה (דני קרבחאל 54), סרחיו ראמוס, רפאל וראן, מרסלו, דני סבאיוס, לוקה מודריץ' (איסקו 63), טוני קרוס, גארת' בייל, מרקו אסנסיו (ויניסיוס ג'וניור 74), קארים בנזמה.


מהלך המשחק
דקה 4: קיקה קיבל כדוק מאורייאנה ומכ-25 מטרים בעט לשער, ופגע רק במשקוף.


דקה 5: בייל קיבל כדור עומק נהדר ולמרות שהיה לבד, ירה בעיטה מרהיבה כ-20 מטרים לרשת, אך השער נפסל בטענת נבדל מוצדקת.



בייל. שער נהדר שנפסל בצדק (AFP)


דקה 11: התקפה טובה של ריאל מדריד הסתיימה במסירת רוחב של אסנסיו לבנזמה, שבעט לשער והכניע את רייסגו, אך הכדור נעצר על הקו אצל שחקן הגנה.


דקה 15: שוב הזדמנות טובה של קיקה, שנוגח ממרכז הרחבה מעל השער.

 

דקה 16, 0:1 לאייבר: קוקורייה מסר כדור רוחב לקיקה שבעט וסחט הצלה מקורטואה, אך אסקלאנטה היה במקום והקדים את סבאיוס במאבק על הכדור כדי לנעוץ אותו ברשת. השער נפסל בהתחלה בטענת נבדל, אך אושר בצדק על ידי ה-VAR.




שחקני אייבר בטירוף אחרי השער של אסקלאנטה (AFP)

 

דקה 34: בייל בעט כדור חופשי כ-18 מהשער לפינה הרחוקה, אך רייסגו לא התבלבל והדף את הכדור המסוכן.


דקה 52, 0:2 לאייבר: קוקורייה ניצל טעות בהגנה הלבנה ומסר כדור לאנריק, שירה פנימה את השער השני של המארחת.


דקה 54: אודריוסולה שנפגע במהלך השער הוחלף בקרבחאל, שחזר בעצמו מפציעה.


דקה 57, 0:3 לאייבר: עוד כדור של קוקורייה הנהדר משמאל הגיע לאנריק, שמצא את קיקה והאחרון נעץ מקרוב את השלישי של המארחת.



שחקני אייבר חוגגים עם אנריק את השער השני (AFP)


תוצאות נוספת

ווסקה – לבאנטה 2:2

ולנסיה – ראיו וייקאנו 0:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי