דני אבדיה עצר את לברון ג'יימס: "לא פוחד מאף אחד"

דני אבדיה , לברון ג'יימס | Adam Pantozzi/NBAE via Getty Images

הישראלי רשם מהלכים הגנתיים טובים מול "המלך" בניצחון וושינגטון על הלייקרס, מאמנו: "הוא היה ענק". בתקשורת התלהבו אחרי שלשת קלאץ': "לדני יש קניידלעך". הוויזארדס עם חמישה ניצחונות רצופים לראשונה מאז 2018

(גודל טקסט)

מצבה של וושינגטון וויזארדס רק הולך ומשתפר. הקבוצה מבירת ארצות הברית רשמה לפנות בוקר (שלישי) את ניצחונה החמישי ברציפות כשהפתיעה 124:127 את האלופה לוס אנג'לס לייקרס ועוד במשחק חוץ, כאשר דני אבדיה היה שותף מלא עם שמונה נקודות, שמונה ריבאונדים ותרומה חשובה ברבע הרביעי, כולל שלשה קריטית במאני טיים והגנה טובה על לברון ג'יימס בחלק מהמהלכים.

וושינגטון כבר פיגרה ב-17 נקודות במהלך הרבע השלישי, אך חזרה בענק וכפתה הארכה, שבה ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל תפסו פיקוד וקלעו את הסלים החשובים, בעוד לברון ג'יימס לא הצליח למנוע הפסד שלישי רצוף של קבוצתו, בהיעדרו של אנתוני דייויס הפצוע. הפעם האחרונה שבה הוויזארדס ניצחו חמישה משחקים ברציפות הייתה לפני שלוש שנים ואחרי שסימנו וי על שמונה משחקים מתוך 13 האחרונים, שחקניו של סקוט ברוקס רחוקים משחק וחצי מהמקום שמוליך לטורניר הכניסה לפלייאוף בתום העונה הסדירה.

"דני היה ענק. הרבה שחקני משנה שלנו היו כוכבים הלילה", אמר ברוקס על אבדיה, ששוחח עם התקשורת בסיום המשחק והתייחס להגנה על ג'יימס: "כמו שכבר אמרתי, אני לא פוחד מאף אחד. אני נצמד לדו"ח הסקאוטינג. המהלך האחרון? רוי אמר לי לזרוק את הכדור למעלה כי הייתה עוד שנייה". הרוקי דייק מחוץ לקשת והעלה את וושינגטון ליתרון 111:114 כשנותרו כ-52 שניות לסיום הרבע הרביעי, מה שגרם לכתב פרד כץ לצייץ בהומור: "לאבדיה יש חתיכת קניידלעך לקלוע זריקה כזאת".

הקבוצה סיפקה הצצה לחדר ההלבשה מיד בסיום המשחק ובסרטון נצפה ברוקס כשהוא מברך את אבדיה על ההופעה שלו לעיני חבריו: "עבודה יפה דני, יופי של התאוששות מהמחצית הראשונה. עשית מהלכים גדולים, לא רק שלשה אלא גם המהלכים בהגנה"

אבדיה מוריד ריבאונד. "היה ענק" | Adam Pantozzi/NBAE via Getty Images

ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל סיפקו הופעה אדירה כל אחד והפכו לצמד שחקני הוויזארדס הראשון שרושמים לפחות 30 נקודות, חמישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים ביחד באותו משחק. מאמן הלייקרס פרנק ווגל החמיא לשניים ואמר כי "הם משחקים ברמה סופר גבוהה לאחרונה". הרכז שהצטרף לקבוצה בתחילת העונה וסבל מפציעה בשריר הירך האחורי אחרי מספר משחקים, דיבר על חזרתו לכושר מלא שבגללה הוא גם זורק פחות לשלוש: "אני מסוגל לזוז ולקפוץ עכשיו, אז הנה לכם הסיבה". ביל הוסיף לגבי רצף הניצחונות: "זה מרגיש שונה, באופן נהדר. אבל עדיין לא עשינו שום דבר".

צפו בהצצה לחדר ההלבשה של הוויזארדס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי