בפתח תקווה נשמו לרווחה: "הניצחון הזה הציל לנו את העונה"

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | דני מרון

ניצחון ראשון למלאבסים אחרי חמישה משחקים. קאניוק לקראת מכבי: "אדע ימים טובים יותר בקבוצות הגדולות", בקבוצה מקווים כי חביבו לא יועמד לדין. הקבוצה תערוך משחק אימון מול הפועל ר"ג בפגרה. וגם: עתיד הזרים

(גודל טקסט)

המון לחץ השתחרר אמש (שבת) במכבי פתח תקווה לאחר הניצחון 0:1 על מכבי נתניה, שקטע רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון והחזיר את המלאבסים למקום השישי בטבלה. "נתניה שלטה אופטית, אבל לא באמת הגיעה למצבים ממשיים", סיפרו בקבוצה. "המצבים האמיתיים היו שלנו".

בפתח תקווה שיבחו את המאמן אלישע לוי, שלמרות הלחץ סביב המשחק והחשש מתוצאה לא טובה שעלולה לגרום לזעזוע, לא התנהג אחרת: "אלישע עבר בכדורגל כמעט הכל וצריך לפרגן לו על כך שהוא היה שקט לאורך כל השבוע ולא הראה פאניקה. ראו כמה המשחק אתמול, אבל היה חשוב לו וכמה דרוך הוא היה".

"מספיק להסתכל על הטבלה כדי להבין כמה הניצחון הזה היה חשוב. חזרנו למקום השישי וגם פתחנו פער קטן מהחלק התחתון. אפשר להגיד שהניצחון הזה הציל לנו את העונה, לפחות בינתיים. אם היינו מפסידים הפער מנתניה היה שש נקודות והיה קשה לסגור את זה".

מי שזכו למחמאות היו צמד הבלמים תומאש סיבוק ועומר דנינו, שהציוות ביניהם מתברר כמוצלח. בקבוצה היו שבעי רצון מהשער שכבש חביב חביבו, אך הודו כי סגנון המשחק שלו עדיין לא תואם לסגנון המשחק של הקבוצה, שמשחקת יותר לרגל, ובקבוצה יצטרכו למצוא פתרון לעניין. במועדון ציינו גם את דידייה ברוסו, שלמרות השליטה של הקישור הנתנייתי, מנע משחקני הקישור להגיע לאזורים המסוכנים. אגב, השער של חביבו לא חמק מעיניהם של עיתונאי העולם. באתר של העיתון הספרדי "אס" הופיע הווידאו של השער תחת הכותרת "השער הכי לא ספורטיבי בכדורגל".

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים.
מכבי פתח תקוה חוגגת. "הניצחון הזה הציל לנו את העונה" (דני מרון)

למרות זאת, לא הכל ורוד בגזרת הזרים, כאשר ז'והאן מרסיאל, לא היה בסגל, משחק שני ברציפות. בקבוצה סיפרו, כי מרסיאל עדיין לא כשיר במאת האחוזים ובקבוצה לא רצו להחזירו מהר מדי, במיוחד אחרי כושרו הפחות טוב לאחרונה. בפתח תקווה עדיין לא ויתרו על הבלם, אך לא מן הנמנע, שכפי שפרסמנו, בחודש ינואר יבוצעו שינויים במצבת הזרים.

בנוסף, במועדון מקווים מאוד שהחלוץ חביב חביבו לא יעמוד לדין בגין המרפק שנתן לבלם מכבי נתניה דודי תירם בתחילת המשחק. על פי הנוהל, ברגע ששופטי המשחק לא רואים אירוע מסוג זה (דבר אשר באמת לא נראה על ידם), אחראי אב בית הדין על פי צילומי הטלוויזיה להחליט על פי שיקולו אם להעמיד את השחקן לדין. גם מאמנו אלישע לוי הבהיר כי יצפה בווידאו ואם יתברר שעשה עבירה חמורה, יוחלט בפתח תקווה כיצד לפעול. כעת, בקבוצה יקוו כי חביבו לא יעמוד לדין, דבר אשר עלול לגרור הרחקה משני משחקים לפחות.

"תקופה ארוכה שלא ניצחנו, אבל אם יש מגיע, אז הגיע לנו", סיכם בסיום גידי קאניוק. "בסך הכל הגענו להמון הזדמנויות של 100% שער ולא הבקענו. יש לנו עוד הרבה עבודה. בסגל מלא אנחנו אחת ההתקפות הטובות בליגה. גם אם לא נבקיע הרבה זמן אני אמשיך להגיד את זה. יש פה שחקנים ששווים שערים ובישולים".

התקופה האחרונה: "הייתה תקופה עם פחות ביטחון, הרבה פציעות, אבל טוב שעברנו את זה. נצא לפגרה בראש שקט. זה ניצחון סופר משמעותי על קבוצה מצוינת. התכוננו אליהם וידענו איך לשחק. אין משחקים קלים בליגה הזאת. כל ניצחון מקפיץ אותך קדימה וכל הפסד יכול להוריד אותך למטה. לפעמים בכדורגל צריך את המזל הקטן, שהיה חסר לנו במשחקים הקודמים".

קאניוק.
קאניוק. "אם יש מגיע אז לנו" (דני מרון)

מכבי תל אביב במחזור הבא: "זה סיפור אחר לגמרי. לגביי? מכבי תל אביב זה סוג של בית בשבילי, כי גדלתי שם עד גיל 15. אני אוהב את האנשים שם והיה לי טוב. לא שיחקתי כמו שציפיתי, אבל אני מאמין שהגלגל יתהפך ויגיעו ימים טובים בקבוצות הגדולות. עכשיו אני במכבי פתח תקווה וטוב לי מאוד פה".

שחקני הקבוצה יתאמנו ביומיים הקרובים, ולאחר מכן ייצאו לחופש של שבוע ימים, עד יום שני הבא. בפתח תקווה צפויים לקיים משחק אימון מול הפועל רמת גן ביום שישי הבא, אך הדבר עדיין לא סופית ובפתח תקווה ממתינים לחכות ולראות את מצב המגרשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי