סוארס במכתב מרגש לאחר ציון הדרך, אובלק זכה למחמאות: "כמו מסי של אתלטיקו"

לואיס סוארס, תומא למאר | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

החלוץ הגיע ל-500 שערים (החלוקה המלאה - בפנים) וזכה לפרגון מניימאר: "יש זיכרונות נפלאים, המעבר לאירופה בגיל 19 היה אתגר גדול". השוער שהדף פנדל: "הסטטיסטיקה הפריעה לי". סימאונה התייחס לכוכביו

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד עברה שבוע קשה לאחר ההדחה כבר בשלב שמינית גמר ליגת האלופות נגד צ'לסי. אתמול (ראשון) זה שוב הלך לה קשה אך הקבוצה של דייגו סימאונה הוכיחה שהיא לא מוותרת על האפשרות לזכות באליפות ראשונה מאז 2014. אתלטיקו השיגה 0:1 קשה על אלאבס ויצאה לפגרת הנבחרות מהמקום הראשון בזכות שני גיבורים גדולים – השוער יאן אובלק שהדף פנדל דרמטי בדקה ה-86 (פנדל ראשון שהוא הודף במשחק ביתי מאז 2015) והחלוץ לואיס סוארס שכבש את שער הניצחון והגיע ל-500 שערים בקריירה.

אובלק, שערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה לפני שש שנים ומספר ימים, ידע היטב את הנתונים: "לאחרונה לא הצלחתי להדוף שום פנדל והפעם עשיתי זאת. זה דבר שאף אחד לא מבין. כמובן שלא הייתי מרוצה. אני שמח שלקחנו את כל שלוש הנקודות. אני חושב שלסאביץ' היה מזל רע, הוא פגע בפרצוף של השחקן בלי כוונה".

חלוקת 500 השערים של סוארס:

198 שערים בברצלונה
111 שערים באייאקס
82 שערים בליברפול
63 שערים בנבחרת אורוגוואי
19 שערים באתלטיקו מדריד
15 שערים בכרוניגן
12 שערים בנאסיונל

על הניצחון: "תמיד חשוב לנצח, היו לנו הרבה פציעות וההדחה מליגת האלופות לא נעימה. לא עשינו מספיק נגד צ'לסי. ברצלונה וריאל מדריד חזקות מאוד אבל עלינו להסתכל על עצמו, עכשיו מגיעים רגעי ההכרעה – עשרה גמרים. נלך משחק אחר משחק. זו השנה השביעית שלי כאן ויש משחקים שבהם אתה סובל אבל זה ב-DNA של אתלטיקו. זה מה שעושה את הכדורגל יפה. כולם רוצים לנצח יותר בקלות אבל 0:1 קשה = שלוש נקודות".

יאן אובלק ושחקני אתלטיקו מדריד | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

סימאונה אמר לאחר המשחק: "המחויבות של הקבוצה הייתה יוצאת דופן. שלטנו במשחק אבל לא יצרנו מספיק מצבים. במחצית השנייה השתפרנו וכבשנו שער נהדר. המחצית הראשונה? ברור שיש גם יריבה". המאמן הסביר את החיבוק עם מרקוס יורנטה: "הוא הגיע למקום וזה היה אינטסיקנט". על גיבורי המשחק, אובלק וסוארס, אמר המאמן: "לכל קבוצה גדולה יש שחקנים מכריעים שמחזקים אותה. אחד שמבקיע שערים ואחד שעוצר אותם".

כשנשאל האם מדובר ברגעי ההכרעה, אמר: "אנחנו חושבים הכי טוב כיצד להתכונן לסביליה", תשובה טיפוסית שלו. "בשנה של קורונה, הפגרות של הנבחרת הן קצת…אבל אין לנו שום תירוצים ועלינו להתכונן לקראת מה שיהיה. ריאל וברצלונה תמיד מתחרות, אני לא מצפה לשום דבר, אנחנו רוצים להמשיך לעשות את העבודה שלנו".

בתקשורת שיבחו כמובן את השוער. "אובלק הוא המסי של אתלטיקו" ו"השוער נתן לקבוצה חיים", נכתב ב"מארקה" שם נכתב בנוסף: "ומה אם הדיפת הפנדל הזו תהיה הרגע שהביא לאתלטיקו את האליפות?". "עצירה ששווה חצי אליפות", נכתב ב"אס". "הקבוצה של סימאונה השיגה 0:1 קשה וסבלה מאוד משום שלא ידעה לסגור את המשחק". גם סוארס זכה לשבחים. "הוא ממשיך את האגדה שלו", נכתב בספרד כשהחבר ניימאר בירך בסטורי: "גאה בך, חבר". החלוץ התכונן ליום החג הזה מבעוד מועד והעלה תמונה שלו לרשתות החברתיות עם כדורים פרוסים על הדשא בצורת 500 וכתב: "גאה להגיע ל-500 שערים".

הבוקר (שני) סוארס פרסם מכתב ארוך לרגל ציון הדרך וכתב: "500 שערים והרבה זכרונות, הכל התחיל באורוגוואי כשערכתי את הופעת הבכורה שלי בקבוצת חלומותי וחשבתי ששום דבר לא יכול להיות טוב מזה, ואז זכינו בליגה. הייתי מוכן לצעד הבא ולעבור לאירופה בגיל 19 היה דבר גדול. לא יכולתי לעשות זאת ללא התמיכה של אנשי כרוניגן, המועדון והאוהדים. אמסטרדם הפכה אותי למי שאני היום, כמעט ולא היה מקום טוב ממנו לצמוח ככדורגלן".

המשך הדרך: "ליברפול? היא הייתה מיוחדת. הקשר עם האוהדים עורר בי השראה להתמודד עם האתגר לשחק בליגה כה תחרותית. ברצלונה קיבלה אותי אחר כך בזרועות פתוחות, הצלחתי לשחק עם השחקנים הטובים בעולם, מה עוד יכולתי לבקש?". סוארס סיים עם התייחסות לאתלטיקו: "אני נהנה ונלחם למען המועדון הזה. אני רוצה לכבוש עוד הרבה שערים ומקווה שהאוהדים יחזרו בקרוב ונוכל לחגוג איתם יחד".

"בנוסף לכל זה, ייצוג המדינה שלי בטורנירים הכי גדולים – תמיד היה הכבוד הגדול ביותר שלי. אולי אתה לא יודע את זה, אבל מילאת את חלקך בכל השערים שכבשתי עד כה, אני מודה לכל האוהדים שליווי אותי לאורך השנים האלה, מהשער הראשון ועד ה-500. ויש עוד דברים שיגיעו!".

לואיס סוארס
לואיס סוארס | NurPhoto / Contributor

מיד אחרי הפגרה מצפה לאתלטיקו משחק ענק – נגד סביליה הרביעית ברמון סאנצ'ס פיחואן. עד לסיום העונה היא עוד תפגוש את ברצלונה השנייה בטבלה במשחק חוץ בקאמפ נואו, כשבסיבוב הקודם הקולצ'ונרוס ניצחו בזכות שער של יאניק קראסקו. נכון לכתיבת שורות אלה, בסקר אוהדים ב"מארקה" 33% מהמרים שאתלטיקו תשמור על הפסגה, בעוד 54% מאמינים שברצלונה תזכה בתואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי