הכל פתוח: אתלטיקו מדריד הפסידה 1:0 לסביליה

לואיס סוארס מאוכזב | Fran Santiago/Getty Images

נגיחה נהדרת של אקונייה העניקה לאנדלוסים ניצחון חשוב מול מוליכת הטבלה, רגע לפני שברצלונה פוגשת את ויאדוליד ויכולה לצמק את הפער לנקודה אחת בלבד. סלטה ויגו גברה 1:3 על אלאבס, קאדיס ניצחה את ולנסיה

(גודל טקסט)

המחזור ה-29 בליגה הספרדית המשיך הערב (ראשון) כאשר במוקד – אתלטיקו מדריד הפסידה 1:0 אצל סביליה ואיבדה נקודות יקרות למאבק האליפות, רגע לפני שברצלונה פוגשת את ריאל ויאדוליד ושון וייסמן בשני. בנוסף, סלטה ויגו רשמה 1:3 על אלאבס, ובטיס נבלמה עם 1:1 מול אלצ'ה. לאחר מכן, ולנסיה הפסידה לקאדיס במשחק שייזכר בעיקר בגלל התקרית הגזענית שהתרחשה במחצית הראשונה.

סביליה – אתלטיקו מדריד 0:1

אתלטיקו מדריד מגיעה לישורת האחרונה של העונה אחרי שאיבדה לא מעט נקודות בשבועות האחרונים, וגם הערב היא יצאה מאוכזבת מאצטדיון "רמון סאנצ'ס פיחואן" ותקווה כעת למעידה של ברצלונה ביום שני. אחרי שגירד ניצחון במחזור האחרון נגד אלאבס, דייגו סימאונה הגיע הערב לדרום ספרד ופתח בהרכב התקפי במיוחד, כאשר לואיס סוארס, תומא למאר ומרכוס יורנטה שיחקו בחלק הקדמי, עם תמיכה של רנאן לודי וקיירן טריפייר בכנפיים.

בפועל, מי שהייתה הרבה יותר תכליתית במשחק היא סביליה, שכבר בפתיחה קיבלה הזדמנות לעלות ליתרון אחרי שאיבן ראקיטיץ' הוכשל ברחבה של יאן אובלק, אבל פנדל של לוקאס אוקמפוס נהדף על ידי השוער הסלובני והעניק לקולצ'ונרוס חיים חדשים במשחק. אחרי מספר החמצות מצד סוארס וקוקה, בדקה ה-70 חסוס הבאס הוותיק סיפק בישול נפלא לראשו של מרקוס אקונייה, שנגח לרשת את שער הניצחון של האנדלוסים, אשר צימקו את הפער מיריבתם לשמונה נקודות.

אקונייה חוגג את שער הניצחון | Fran Santiago/Getty Images

אלאבס – סלטה ויגו 3:1

ניצחון נהדר לקבוצה מגליסיה, שעלתה למקום השמיני והנחילה הפסד שני ברציפות לנועלת הטבלה המסובכת, שלא ניצחה כבר שבעה משחקים ברציפות ונמצאת בדרך לליגה השנייה. סלטה צברה שלוש נקודות בקלילות יחסית, בעיקר בזכות בליץ נפלא במחצית הראשונה, בו כבשה שלושה שערים בין הדקה השמינית לדקה ה-20, ומשם שייטה עד לסיום.

זה התחיל עם שער של נוליטו בדקה ה-8, שנהנה ממסירה של יאגו אספאס והמשיך למרכז השער ולרשת. בדקה ה-14 התוצאה כבר עמדה על 0:2, כשהפעם נוליטו גמל לאספאס ושחקן נבחרת ספרד המשיך מתוך הרחבה אל הפינה השמאלית התחתונה. בדקה ה-20 אספאס הלוהט השלים שער ושני בישולים, כאשר הפעם מצא את סנטי מינה שכבש מתוך הרחבה. אלאבס רק צימקה בדקה ה-86 כשפלוריאן לג'ן מצא את הרשת אחרי ערבובייה ברחבה.

שחקני סלטה ויגו חוגגים | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

בטיס – אלצ'ה 1:1

הקבוצה הסביליאנית קיוותה להמשיך בריצה הנהדרת שלה, שכללה חמישה ניצחונות בששת משחקי הליגה האחרונים, בעוד אלצ'ה מהמקום ה-17 בטבלה רצתה לצבור נקודות חשובות במאבק נגד הירידה. המשחק החל טוב עבור חניכיו של מנואל פלגריני, כאשר בורחה איגלסיאס מצא את הרשת מהנקודה הלבנה בדקה ה-14, אך פרה מייה השווה עבור המארחת בדקה ה-36.

ל"ורדיבלנקוס" נותרה כשעה של כדורגל על מנת להכריע את המשחק, אך ללא הצלחה. לאור התוצאה, הם פספסו הזדמנות לעקוף את ויהאריאל החמישית, וכעת השתיים צמודות זו לזו בטבלה הליגה. מבחינת אלצ'ה, מדובר בנקודה חשובה במפגש מול יריבה קשה, ועכשיו היא נכנסת לסדרת משחקים קריטיים, עם שלושה מפגשים רצופים מול קבוצות ממאבקי ההישרדות.

נביל פקיר. רק תיקו לבטיס | Francisco MaciaQuality Sport Images/Getty Images

קאדיס – ולנסיה 1:2

שתי הקבוצות שמנסות להימנע ממאבקי ההישרדות עלו בשלב מוקדם על לוח התוצאות. חואן קאלה העניק לעולה החדשה את היתרון בדקה ה-14, אך קווין גאמיירו הותיק החזיר את העטלפים למשחק לאחר חמש דקות בלבד. מהמשחק ככל הנראה יזכרו את התקרית בין קאלה למוכתר דיאקבי. כובש השער של קאדיס העיר הערה גזענית כלפי הבלם הצרפתי של ולנסיה, וזה גרם לירידת הקבוצות מהדשא ולהפסקה זמנית של המשחק.

לאחר שמהמשחק חודש, ללא דיאקבי שהוחלף, נדמה היה ששתי הקבוצות מתקשות להתנתק מהאירוע המכוער שאירע במחצית הראשונה, אך בדקה ה-88, קאדיס הצליחה למצוא את שער הניצחון. מרקוס מאורו הכניע את חאומה בדרך לניצחון ביתי שני ברציפות. בעקבות התוצאה, הצהובים טיפסו למקום ה-13, והם רחוקים מקום אחד ונקודה אחת מהאורחת המאוכזבת.

קארסלן. ניצחון ביתי לקאדיס
gettyimages-1297372714-594×594 |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי